Permalänk
Medlem

Tänkte börja med e-cigg. Och jag beställde nyss det här start setet.
http://www.electrocigarette.se/e-cigaretter/vapor-iii-twin-ce...

Lite sent att fråga om råd då jag redan beställt men, Det setet borde väl duga om man bara ska "prova på" ?

Nu röker jag Marlboro Ice Blast (mint).
Jag beställde även http://www.electrocigarette.se/e-liquid/e-liquid-nikotin-18mg...
Hoppas det smakar snarlikt som ice blast som jag röker idag.

Tips och ider kring min beställning? OM jag ska fortsätta med e-cigg vad rekomenderas då? Gissar att setet jag köpt inte är nå vidare då det inte kostade så mycket. Men för att bara prova på så hoppas jag det duger.

Permalänk
Skrivet av Hygglo:

Lite sent att fråga om råd då jag redan beställt men, Det setet borde väl duga om man bara ska "prova på" ?

Jag beställde även http://www.electrocigarette.se/e-liquid/e-liquid-nikotin-18mg...

Tips och ider kring min beställning? OM jag ska fortsätta med e-cigg vad rekomenderas då? Gissar att setet jag köpt inte är nå vidare då det inte kostade så mycket. Men för att bara prova på så hoppas jag det duger.

Om du bara ska börja för att testa, är det väl ett okej startkit. Något dyrt kanske. Själv hatar jag dessa CE4 clearos, pga dålig smak/prestanda, men om du bara ska prova är det väl ett okej val. Kan inte garantera dig på några tobakssmaker då jag inte vejpar några sådana. Ska du fortsätta med Elcigg så rekomenderar jag Vamo V5/6 och Nautilus aspire

Permalänk

Nytt build, nya möjligheter! Lägsta jag har gått, än så länge.
Att jobba med 22g är inte det lättaste, tråden är minst sagt tjock.
22g Dual micro coil, 10 wraps. .18 ohm

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TeknikHemmet:

Nytt build, nya möjligheter! Lägsta jag har gått, än så länge.
Att jobba med 22g är inte det lättaste, tråden är minst sagt tjock.
22g Dual micro coil, 10 wraps. .18 ohm
http://i.imgur.com/crJO6dK.jpg

http://i.imgur.com/wXxJ7dC.jpg

För jävla vackert coilat!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14949010']För jävla vackert coilat!!

Tack!
Dina byggen är också väldigt fina! Har en ny coil på gång.. Laddar nog upp bilden imorgon

Permalänk

28g twisted med 22g multi strand 7,5 wraps 0,32ohm single coil

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TeknikHemmet:

28g twisted med 22g multi strand 7,5 wraps 0,32ohm single coil
http://i.imgur.com/oO538rB.jpg

http://i.imgur.com/f1QcFqL.jpg

Har testat alla möjliga skumma twistningar och olika gauges numera kör jag alltid antingen helt vanliga 2mm coils med 28gauge i tankar som kayfun rose osv och vanliga 3mm coils med 24/22 gauge i drippers. Men visst är det sköj att balla ur en smula då och då med något galet som tex Zippercoil, Clapton, inception eller toktwistat Har mer och mer blivit mer Flavorchaser

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14951171']Har testat alla möjliga skumma twistningar och olika gauges numera kör jag alltid antingen helt vanliga 2mm coils med 28gauge i tankar som kayfun rose osv och vanliga 3mm coils med 24/22 gauge i drippers. Men visst är det sköj att balla ur en smula då och då med något galet som tex Zippercoil, Clapton, inception eller toktwistat Har mer och mer blivit mer Flavorchaser

Ja, smaken är viktig för mig med. Det är alltid kul att testa nya byggen. Just detta bygget ser helt okej ut, funkar bra, och har en lite för lång cooldown time för min smak. Jag kör alltid 28g i mina kayfuns med. Testade nyligen att bygga 24g 10 (8? ) wraps på Orchid, blir väldigt extremt, men blir inte bränd smak eller ''dry hit''. Får faktiskt mycket bättre smak och ånga än jag trodde först. Bygget ligger bara på 0,3 ohm, så batterierna laddas ur väldigt fort, men smaken finns där! Så testa det på en av dina Orchids Zippercoil har jag inte testat ännu, verkar som ett komplicerat bygge, men får väl prova det någon dag. Känns dock lite som man slösar en hel del kanthal, på både Clapton o Zippercoil, nu är ju inte Kanthal så dyrt, men endå. På mina RDA's brukar jag köra 22/24 gauge, och bygga lite galna builds, alltid kul att leka runt.

Har du några tips på vad man kan bygga i en RDA i 18350 mode? Jag har inte hittat något jag verkligen gillar än, då man inte kan bygga hur lågt som helst med ett 18350 batteri. I detta fallet använder jag AW 18350 och brukar köra mina kayfuns i det. För säkerhet så brukar jag aldrig gå under 1,2 ohms på mitt 18350 batteri.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TeknikHemmet:

Ja, smaken är viktig för mig med. Det är alltid kul att testa nya byggen. Just detta bygget ser helt okej ut, funkar bra, och har en lite för lång cooldown time för min smak. Jag kör alltid 28g i mina kayfuns med. Testade nyligen att bygga 24g 10 (8? ) wraps på Orchid, blir väldigt extremt, men blir inte bränd smak eller ''dry hit''. Får faktiskt mycket bättre smak och ånga än jag trodde först. Bygget ligger bara på 0,3 ohm, så batterierna laddas ur väldigt fort, men smaken finns där! Så testa det på en av dina Orchids Zippercoil har jag inte testat ännu, verkar som ett komplicerat bygge, men får väl prova det någon dag. Känns dock lite som man slösar en hel del kanthal, på både Clapton o Zippercoil, nu är ju inte Kanthal så dyrt, men endå. På mina RDA's brukar jag köra 22/24 gauge, och bygga lite galna builds, alltid kul att leka runt.

Har du några tips på vad man kan bygga i en RDA i 18350 mode? Jag har inte hittat något jag verkligen gillar än, då man inte kan bygga hur lågt som helst med ett 18350 batteri. I detta fallet använder jag AW 18350 och brukar köra mina kayfuns i det. För säkerhet så brukar jag aldrig gå under 1,2 ohms på mitt 18350 batteri.

Jag brukar alltid köra runt 1ohm om jag kör i 350 mode det beror ju lite på vilken atty man har men i mitt tycke finns det numera bara en atty som duger till mig och det är rose v2 har aldrig varit med om en rba som leverar så galet bra smak. Har enbart kört rosev2 nu senaste 2 veckorna en simpel 1,2ohm microcoil på min Cana runt 18watt.....im in heaven. Kayfun, Russian, Orchid och allt annat bara samlar damm.

Fick ju nyligen en Squape reloaded med och den var ett absolut monster när det kommer till vape produktion

ett litet demo av vad Squape Reloaded kan göra med en liten 1,3ohm microcoil körd på 18watt

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

"Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering"

HOLY CRAP!!!!

Min Slug har landat i Sverige!!! och dat vapehype

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

VAPEMAIL!!!

The Slug!!! Så sjukt nice

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Tycker det är en bra start, har kört med nästan samma saker och det fungerar bra i början.
Själv gick jag sedan till det här settet som kostade kring 450kr:
http://innokin.com/index.php/en/product-listings/2014-05-06-1...

Köpte det i augusti och har nu bestämt mig för att även sluta med e-cigg. Har juice kvar för ca två dagar och efter det är det slut puffat.
E-cigg var riktigt bra för att sluta röka men nu är det dags och sluta helt efter 9 månader med e-cigg.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14957306']VAPEMAIL!!!

The Slug!!! Så sjukt nice

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/746/nvbjVs.jpg

Fan vad clean!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TeknikHemmet:

Fan vad clean!

Den är så jävla underbar och presterar fantastiskt bra Den looken med den prestandan för 50 jävla dollar !!!! INSANE i tell you!!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14958595']Den är så jävla underbar och presterar fantastiskt bra Den looken med den prestandan för 50 jävla dollar !!!! INSANE i tell you!!

Älskar trädesignen! Var beställde du den från?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TeknikHemmet:

Älskar trädesignen! Var beställde du den från?

http://froginfog.com/

Visa signatur

Permalänk

Någon som vet något bra svensk forum för juice-swap?
e-cigarettforum verkar ju stendött..

Permalänk
Skrivet av ollepelles:

Någon som vet något bra svensk forum för juice-swap?
e-cigarettforum verkar ju stendött..

Kolla på Svejpa. Vet dock inte hur aktiv communityn är där längre, men det skadar ju inte att fråga

Permalänk
Skrivet av TeknikHemmet:

Kolla på Svejpa. Vet dock inte hur aktiv communityn är där längre, men det skadar ju inte att fråga

Tack för tipset, verkar helt klart vara det mest aktiva som jag hittat.

Äckligt nice att vara igång med e-ciggen igen efter ett års frånvaro, har ju hänt hur mycket som helst!

Permalänk
Skrivet av ollepelles:

Tack för tipset, verkar helt klart vara det mest aktiva som jag hittat.

Äckligt nice att vara igång med e-ciggen igen efter ett års frånvaro, har ju hänt hur mycket som helst!

Ja, det har verkligen hänt massor sedan jag började med E-cigg. Det kommer nya produkter varje dag, blir nästan lite för mycket ibland

Permalänk
Medlem

Mer hjälp i e-cigg ljungeln mottages gärna.
Jag vill ha en e-cigg som ger kraftigare rök än det start sett jag köpt tidigare.
Det ska nog till en kraftigare förångare och batteri?
Någon som vet något av seten som finns på denna sida?
http://www.electrocigarette.se/avancerade-e-cigaretter

Tipps mottages gärna!

Permalänk
Proffsmoddare

VAPEMAIL!!!

Juicer ifrån Vapingking samt ett Stumpy Kit till Rose v2 och lite extra keramik till den

Visa signatur

Permalänk

Tråkigt, märker att hälften av mina clearomizers läcker eller har sprickor i plasten.
Det är väl det man får då man bara glömer bort grejorna.

Passar på att uppgradera från Ego-c twist till en Vamo v5 med Nautilus, Crown rda clone samt en Taifun GT.
Hoppas detta blir en skön uppgradering från en twist med ce4 clearomizers!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Proffsmoddare

bara så du vet den kombon är ingen hit du kommer få brutalt kort batteritid så jag hoppas du har gott om 18350 batterier du kan iofs köra 18650 men det saboterar looken rätt rejält. Hammermoden har dessutom en rejäl volt drop.

En ELeaf iStick hade varit ett otroligt mycket bättre val där hade du fått en reglerad 20watt mod med inbyggt 2200 mah batteri för endast 100:- mer än hammern. Med istick hade du dessutom sluppit kostnaden för batterier och laddare med och fått en säkrare och MYCKET bättre vape

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14969252']bara så du vet den kombon är ingen hit du kommer få brutalt kort batteritid så jag hoppas du har gott om 18350 batterier du kan iofs köra 18650 men det saboterar looken rätt rejält. Hammermoden har dessutom en rejäl volt drop.

En ELeaf iStick hade varit ett otroligt mycket bättre val där hade du fått en reglerad 20watt mod med inbyggt 2200 mah batteri för endast 100:- mer än hammern. Med istick hade du dessutom sluppit kostnaden för batterier och laddare med och fått en säkrare och MYCKET bättre vape

Oj det låter ju inge bra.. Varför & hur kan Hammer moden ha rejäl voltdrop jämfört med andra? Jag fattar inte hur och varför.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Hygglo:

Oj det låter ju inge bra.. Varför & hur kan Hammer moden ha rejäl voltdrop jämfört med andra? Jag fattar inte hur och varför.

Det är något med konstruktionen tom orginalet hade det problemet du kan kolla videos på youtube som förklarar det närmare

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Meckade en coil idag

Fused Claptoncoil parallel 24 gauge lindad med 34 gauge hamnade på 0,24ohm

Det är endast en single coil men den LEVERERAR

Visa signatur

Permalänk

Då har man lyckats göra sin första coil, var ju fruktansvärt roligt faktiskt.

Köpte en octopus mini tills mina saker kommit, för att få testa lite, slutade på 2.6ohm.
Nu blir det att prova sig fram med olika lindningar och mängd bomull så man får koll på detta.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ollepelles:

Då har man lyckats göra sin första coil, var ju fruktansvärt roligt faktiskt.

Köpte en octopus mini tills mina saker kommit, för att få testa lite, slutade på 2.6ohm.
Nu blir det att prova sig fram med olika lindningar och mängd bomull så man får koll på detta.

http://forumbilder.se/DEC92/coil.jpg

Vad har du för tråd för 2,6ohm låter galet högt. Vad kör du octopusen på ??

Visa signatur