Permalänk

Tackar så mycket för hjälpen alla ska skicka in lite beställningar bara lönen trillar in sen så blir de väl en liten rapport på hur de smakar

Permalänk
Medlem

Köpte lite grejer på Eciggbutik.se, riktigt nöjd med dom då jag hittat smaker som jag inte kan hitta hos någon annan, Digboys och Nicoticet har grymt goda smaker, Digbys Hooligan, nicoticets Betelgeuse och Gravity är bara sjukligt goda och ger grymt go ånga. Kör med Eleaf BCC Mini tanks med Eleaf batterier, ger grym smak med.

Permalänk
Skrivet av TeknikHemmet:

Coils var menat som förångare, jag känner att jag lever på de engelska termerna.

Och jag erkänner att jag läste för dåligt, då jag förbisåg att du tipsat om det, lessen

Jag är så sugen på att köpa en Wizard Apprentice II, http://markbugs.com/index.php?route=product/product&path=57&product_id=60.

Har haft olika utgåvor av VAMO och nu SVD, men de känns inte värst högkvalitativa. Jag har haft problem med knappar på nästan alla mods efter ett tags användning.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Proffsmoddare

Lite vapemail

Rose v2 (min andra för det räcker aldrig med bara en ) en Kraken dualcoil genesis och en Erlkönigin 3st underbara små saker

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av StefanLundgren:

Och jag erkänner att jag läste för dåligt, då jag förbisåg att du tipsat om det, lessen

Jag är så sugen på att köpa en Wizard Apprentice II, http://markbugs.com/index.php?route=product/product&path=57&product_id=60.

Har haft olika utgåvor av VAMO och nu SVD, men de känns inte värst högkvalitativa. Jag har haft problem med knappar på nästan alla mods efter ett tags användning.

Aldrig hört talas om den, men det ser intressant ut. Väldigt överdrivet pris dock, 250 Euro. Inget jag skulle köpa Finns bättre än 30W för lägre pris. Du kan nog få en God mod på 180W för typ 150-200 dollar typ.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TeknikHemmet:

Aldrig hört talas om den, men det ser intressant ut. Väldigt överdrivet pris dock, 250 Euro. Inget jag skulle köpa Finns bättre än 30W för lägre pris. Du kan nog få en God mod på 180W för typ 150-200 dollar typ.

God mod kostar 98 dollar

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15012598']God mod kostar 98 dollar

Hittade bara God mod på Fasttech för 98 dollar. Är ganska säker på att den inte är ''authentic'' dock. Men, som sagt, det finns!

Permalänk
Medlem

Jag kör på en Eleaf iStick med en Nautilus nu och det är oerhört tacksamt =] iStick'en är otroligt smidig och har fantastiskt bra batteritid, dessutom väldigt billig.

Permalänk
Proffsmoddare

Kraken Genesis ser förbannat bra ut på min Slug VapePr0n!!!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av TeknikHemmet:

Jo, de är väldigt dyra. Men också hög kvalitet på bygget, de tilltalar mig Och jag vill lyxa till det lite. Men jag skall kolla upp God Mod, är inte hugget i sten att jag skall köpa just den.

Redan 30 w är nästan mer vad jag behöver ändå, jag bygger inte själv eller nåt (min egen vätska gör jag, men resten köper jag färdigt).

Edit: Nej inte God Mod, jag vill inte ha box mods.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Skrivet av StefanLundgren:

Jo, de är väldigt dyra. Men också hög kvalitet på bygget, de tilltalar mig Och jag vill lyxa till det lite. Men jag skall kolla upp God Mod, är inte hugget i sten att jag skall köpa just den.

Redan 30 w är nästan mer vad jag behöver ändå, jag bygger inte själv eller nåt (min egen vätska gör jag, men resten köper jag färdigt).

Edit: Nej inte God Mod, jag vill inte ha box mods.

Den nya ProVari är ''lyxig''. Dyr också, men den har hög kvalité.

Permalänk
Proffsmoddare

Personligen tycker jag Provari P3 är rent trams 250 dollar för en förlegad ståltub med det absolut värsta gränssnittet som existerar. Den är fullpackad med funktioner som INGEN behöver och har hundratals olika setting detta i kombination med det absolut hopplösa Single Button systemet. Ge mig en enda vettig anledning till varför du behöver ställa färg och intesitet på knappens bakgrundsbelysning??? Sen kommer vi till det som är värst med den enbart 20watt och 0,7 ohm som minimum med 5amp limit och till sist den är 23mm vilket gör att 90% av alla tanks på varknaden inte sitter flush.

Man kan inte säga att
-Jag behöver inte mer än 20watt
-Jag ställer in den en gång bara så menyn gör inte mig nått
-Det spelar ingen roll att inget sitter flush
osv när marknaden är full av enheter som har sjukt hög kvalitet och fungerar precis lika bra och bättre tom ta vilken DNA40 device som helst och den absolut krossar provarin i alla avseenden och är mycket billigare. Priset på denna är det som tar den från intressant till totalt bs.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15014626']Personligen tycker jag Provari P3 är rent trams 250 dollar för en förlegad ståltub med det absolut värsta gränssnittet som existerar. Den är fullpackad med funktioner som INGEN behöver och har hundratals olika setting detta i kombination med det absolut hopplösa Single Button systemet. Ge mig en enda vettig anledning till varför du behöver ställa färg och intesitet på knappens bakgrundsbelysning??? Sen kommer vi till det som är värst med den enbart 20watt och 0,7 ohm som minimum med 5amp limit och till sist den är 23mm vilket gör att 90% av alla tanks på varknaden inte sitter flush.

Man kan inte säga att
-Jag behöver inte mer än 20watt
-Jag ställer in den en gång bara så menyn gör inte mig nått
-Det spelar ingen roll att inget sitter flush
osv när marknaden är full av enheter som har sjukt hög kvalitet och fungerar precis lika bra och bättre tom ta vilken DNA40 device som helst och den absolut krossar provarin i alla avseenden och är mycket billigare. Priset på denna är det som tar den från intressant till totalt bs.

Preis som nya Evic Supreme, password protect? Hah!
Jag skulle aldrig köpa en ProVari dock. Hade jag haft 250 dollar o spendera just nu hade jag nog köpt en God180 och några RDA/RBAs typ.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TeknikHemmet:

Preis som nya Evic Supreme, password protect? Hah!
Jag skulle aldrig köpa en ProVari dock. Hade jag haft 250 dollar o spendera just nu hade jag nog köpt en God180 och några RDA/RBAs typ.

Personligen hade jag köpt en Nemesis i Mässing från Atmomixani för 130 euro och sen köpt god öl för resten

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15015480']Personligen hade jag köpt en Nemesis i Mässing från Atmomixani för 130 euro och sen köpt god öl för resten

Priorities my friend, priorities! Har faktiskt tankarna omkring att köpa en Stingray X, koppar på insidan och SS på utsidan. 22mm också, och kostar inte många kronor på good ol' Fasttech.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TeknikHemmet:

Priorities my friend, priorities! Har faktiskt tankarna omkring att köpa en Stingray X, koppar på insidan och SS på utsidan. 22mm också, och kostar inte många kronor på good ol' Fasttech.

Ja fasttech är awesome och jag har redan 3st Nemesis därifrån ss, brass och koppar men en vacker dag ska jag äga en orginal nemesis!!!

Jag har just nu 15st tanks 17st drippers 9st mekaniska mods och 2st Regulerade och hade det inte varit för FT hada jag kanske haft en av varje

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Synd att FT har så lång leverans tid bara!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zippeer:

Synd att FT har så lång leverans tid bara!

Ingen fara man beställer en sak varje vecka så har man alltid vapemail

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15015557']Ingen fara man beställer en sak varje vecka så har man alltid vapemail

Haha, Sitter fortfarande och väntar på en Vamo V5 och Natilus aspire som jag beställde den 1a November

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zippeer:

Haha, Sitter fortfarande och väntar på en Vamo V5 och Natilus aspire som jag beställde den 1a November

Det gäller att kolla status på sakerna när man beställer visa kan det stå "Ships in 15 buissnessdays" på och då tar det 3 veckor innan dom ens skickas sen 2veckor ca in transit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15015634']Det gäller att kolla status på sakerna när man beställer visa kan det stå "Ships in 15 buissnessdays" på och då tar det 3 veckor innan dom ens skickas sen 2veckor ca in transit.

Tog ca 5 dagar innan dem "skicka" ordern. sedan tog det väl ca 5 dagar till innan singapore post hämtade paketet och den 12e så blev den "Despatched over seas" så förhoppningsvis så får jag det den kommande veckan

Visa signatur

Permalänk

Förbannat, då har man sprickor i tanken på min Taifun GT.
MTB sura äppleringar var ingen hit i plasttank...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ollepelles:

INga problem Fasttech tar 1 dollar st för nya tankar till den

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ollepelles:

Här är länken
Jag har själv en Taifun GT, tyckte att airflow var fruktansvärt kasst. Jag tog min skruvdragare och gjorde ett mycket större hål och tog ut den lilla delen här:

Nu har jag en Taifun GT som har ungefär lika mycket airflow som en Kayfun 3.1 med lilla skruven till airflow helt ute. (Om inte mer)
Såhär ser det ut:

Lite dålig bild, tagen med min mobil i dåligt ljus. Och den ser rätt skadad ut på sidorna, så går det när (jag) försöker att borra i rostfritt stål Men den funkar utmärkt!

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15018304']INga problem Fasttech tar 1 dollar st för nya tankar till den

Jodå, tankar är beställda.
Men jag funderade på om man skulle skaffa ståltank direkt så man slipper detta problem i framtiden.
Eller om det finns glastank till den?

Skrivet av TeknikHemmet:

Här är länken
Jag har själv en Taifun GT, tyckte att airflow var fruktansvärt kasst. Jag tog min skruvdragare och gjorde ett mycket större hål och tog ut den lilla delen här:

Nu har jag en Taifun GT som har ungefär lika mycket airflow som en Kayfun 3.1 med lilla skruven till airflow helt ute. (Om inte mer)
Såhär ser det ut:

Lite dålig bild, tagen med min mobil i dåligt ljus. Och den ser rätt skadad ut på sidorna, så går det när (jag) försöker att borra i rostfritt stål Men den funkar utmärkt!

Har gjort precis samma med min, fast uppborrat ca 0,1-0,2mm mindre än dig, borrade med precis samma storlek som insuget inne vid coilen.

Måste säga att jag är toknöjd med min taifun efter denna mod.

Permalänk

Har ni några RBA's att rekomendera?

Det jag har idag är en Taifun Gt - Gillar denna skarpt, lätt att bygga och god smak och hyfsat med ånga

Har två RDA's också, men kommer nog inte att köpa fler av dessa då det blir lite osmidigt för mig.
Vejpar mest framför datorn och tvn, och vill då ha en tank.

Gillar visserligen min Nautilus också, men lite för lite ånga för att den ska vara en 24/7 vejpare. Blir mest för att testa någon udda smak.

Permalänk
Skrivet av ollepelles:

Det jag har idag är en Taifun Gt - Gillar denna skarpt, lätt att bygga och god smak och hyfsat med ånga

Har två RDA's också, men kommer nog inte att köpa fler av dessa då det blir lite osmidigt för mig.

Gillar visserligen min Nautilus också, men lite för lite ånga för att den ska vara en 24/7 vejpare. Blir mest för att testa någon udda smak.

Jag älskar mina Kayfun 3.1s, jag har även en Fogger V4 som funkar bra, lite knepigt o bygga på dock, men man lär sig. Orchid funkar också utmärkt, massor med airflow på Orchid. Man brukar säga att en Orchid är som en Kayfun 3.1 med Fogger V4 airflow fast med RDA deck, typ. (Fasttech versioner, allihopa) Jag har hört bra om Rose v2, äger dock inte en själv. Lycka till.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ollepelles:

Rose V2 alla gånger den formligen KROSSAR både kayfun och taifun i smak. Sen har vi Erlkönigin som ger mycket bra smak med. Jag har mängder av tankar i samlingen och numera använder jag Rose V2 till 99,9% av allt mitt vapande har 2st nu och ska köpa iallafall minst en till.

Visa signatur

Permalänk

Tackar, då får det bli en Rose.
Hur är det med klonera på denna btw, har ni koll på hur pass bra dessa är?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ollepelles:

Tackar, då får det bli en Rose.
Hur är det med klonera på denna btw, har ni koll på hur pass bra dessa är?

Jag har 2st från fasttech och det är dessa

https://www.fasttech.com/products/1849800

Andra versioner vet jag inget om men dom jag har funkar perfekt och håller bra kvalitet. Vill man ha en orginal räkna med minst 170 dollar.

Visa signatur