Battlefield 3 VS Battlefield Premium

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011

Battlefield 3 VS Battlefield Premium

Tjena!

Skriver på distans, så jag ska hålla mig kort: jag funderar på att köpa ett utav spelen i titeln, frågan är vilket? Hur värt är de extra pengarna? Vad exakt är skillnaderna?

Mvh.

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW Hybrid
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av YamahaDGX630:

Tjena!

Skriver på distans, så jag ska hålla mig kort: jag funderar på att köpa ett utav spelen i titeln, frågan är vilket? Hur värt är de extra pengarna? Vad exakt är skillnaderna?

Mvh.

de är värda pengarna som fan, köp bf3 för typ 150 kr och aktivera Close Quarters erbjudandet gratis så får du typ som premium fast för 150 kr!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Skillnaderna är att med premium får mer banor, mer vapen och mer fordon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av dencoolasnubben:

de är värda pengarna som fan, köp bf3 för typ 150 kr och aktivera Close Quarters erbjudandet gratis så får du typ som premium fast för 150 kr!

Skrivet av cany:

Skillnaderna är att med premium får mer banor, mer vapen och mer fordon.

Aha okej så ni menar att jag kommer nytta av de sakerna som tillkommer? Jag har kört bf3 rätt mycket offline, men jag är inte så bekant med multiplayer kanske svårt att svara på för er, men vet ni vilket av dessa som säljer mer på swec t.ex.?

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW Hybrid
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av YamahaDGX630:

Tjena!

Mvh.

Battlefield Premium Edition ska du köpa. Köper du bara "Battlefield Premium" så kommer det inte fungera, då det är ett tillägg på "Battlefield 3".

| MB: EVGA Z170 FTW | CPU: i7 6700k | GPU: EVGA GTX 1060 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 | PSU: Cooler Master V850 | Chassi: Fractal Design Define R4 | Lagring: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av BrutalSwede:

Battlefield Premium Edition ska du köpa. Köper du bara "Battlefield Premium" så kommer det inte fungera, då det är ett tillägg på "Battlefield 3".

Jahaa, shit.. Då är det ännu mer pengar (ca 400kr) vet inte om jag tycker de e värt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av YamahaDGX630:

Jahaa, shit.. Då är det ännu mer pengar (ca 400kr) vet inte om jag tycker de e värt?

Skippa det då. Jag köpte vanliga BF3 nyligen på en hemsida. Tror jag fick det för 150kr och är nöjd. Banorna som finns räcker för mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Sep 2008

Köp bf3 och se om du gillar det och spela banorna tills du tröttnar på dem, sen köper du premium om du vill ha mer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av YamahaDGX630:

Battlefield Premium edition(spelet och alla DLC) kostar 280kr på Origin, det är det verkligen värt och du borde knappt ens överväga att köpa något annat.

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Du kan köpa BF3 för typ 80 kronor här: http://www.gamefly.co.uk/Download-Battlefield-3/5002115/
Jag har inte spelat det själv, men billigare än så lär du inte hitta!

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Man kan också återställa sina stats om man har premium, samt att man får BF4 betan. Eller är jag ute och cycklar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Mar 2012

Som någon där uppe skrev, skaffa BF3 sen skaffar du Close Quarters (gratis fram till den 19e tror jag), nöjer mig gott och väl med det

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av m1n1h0p:

Köp bf3 och se om du gillar det och spela banorna tills du tröttnar på dem, sen köper du premium om du vill ha mer.

Om man nu hittar några som kör de, ja.

Svårt som fan att hitta några icke-Metro/Paris/Bazaar maps som kör t.ex. Hardcore inom EU som inte är tomma.

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av Dwightschrute:

Om man nu hittar några som kör de, ja.

Svårt som fan att hitta några icke-Metro/Paris/Bazaar maps som kör t.ex. Hardcore inom EU som inte är tomma.

Å andra sidan är de mapsen de som är bäst!

In Win 805c || MSI Z97 Gaming 5 || Intel i5 4690k @ 4.5ghz || H75 || Gigabyte 980Ti G1 || 16GB 2400mhz Hyper X Savage CL10 || Crucial M100 240GB || OCZ Vector 480GB || Fractal Design Integra M 650W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av m4gnify:

Oj! Dedär såg ju lovande ut Vet nån om det är en säker sida att handla ifrån?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av YamahaDGX630:

Oj! Dedär såg ju lovande ut Vet nån om det är en säker sida att handla ifrån?

Det är från Viagame, Viasat. Så jag kan nästan garantera att det är helt säkert.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av dencoolasnubben:

Eh ... Va? Han får inte BtK, AK, AM och EG. Dvs han får bara en av fem expansioner, och dessutom en av de sämre (CQ = CoD Quarters).

TS: Premium är inte så överdrivet värt om du inte tänker spela med vänner som har det. Då är det kanske tråkigt att vara den som gör att man aldrig kan spela andra banor än Vanilla.

Annars tycker jag att den enda värda expansionen är End Game med Capture the Flag. Flera i vårt gäng har inte Premium, men de har EG.

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av HurMycket:

Eh ... Va? Han får inte BtK, AK, AM och EG. Dvs han får bara en av fem expansioner, och dessutom en av de sämre (CQ = CoD Quarters).

TS: Premium är inte så överdrivet värt om du inte tänker spela med vänner som har det. Då är det kanske tråkigt att vara den som gör att man aldrig kan spela andra banor än Vanilla.

Annars tycker jag att den enda värda expansionen är End Game med Capture the Flag. Flera i vårt gäng har inte Premium, men de har EG.

jo du har nog en poäng där Nu e jag hemma från götet, så nu kan jag skriva av mig lite bättre

Jag spelar aldrig spel för att jag verkligen måste vinna, utan för att bara dra igång ett spel och lira lite med polarna Och det är verkligen inte ofta jag köper PC-spel Men jag tänkte att NU ska jag satsa på ett jag vet att jag kommer ha kul med Dock känns inte 400kr för ett spel värt enligt mig (BF3 PE) Men någon länkade ju för 200kr, det är väl värt antar jag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av YamahaDGX630:

jo du har nog en poäng där Nu e jag hemma från götet, så nu kan jag skriva av mig lite bättre

Jag spelar aldrig spel för att jag verkligen måste vinna, utan för att bara dra igång ett spel och lira lite med polarna Och det är verkligen inte ofta jag köper PC-spel Men jag tänkte att NU ska jag satsa på ett jag vet att jag kommer ha kul med Dock känns inte 400kr för ett spel värt enligt mig (BF3 PE) Men någon länkade ju för 200kr, det är väl värt antar jag?

Har loggat 440h och största delen är på banor som inte finns i "vanilla". Därför skulle jag säga att PE är definitivt värt. Speciellt om man är en achievement-whore som jag

Någon som förresten känner för att spela ikväll? Sitter inne på SweCs mumble.

|Define XL | AX850W | P8P67 EVO | 2600K | NH-C14 | GTX 980 | Vengeance 2x4GB | 520 240 GB + VelociRaptor 160gb+ F1 1TB + Green 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Essence STX | DT880 PRO @ 250 ohm + Modmic V4| MK-85 Pro (Brown)|5K Laser|

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av YamahaDGX630:

200 kr för BF3 PE är sjukt värt.

Jag länkar även Vanilla för 129:- @ GamecardDirect. Men PE för 199:- är mer värt.

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av HurMycket:

200 kr för BF3 PE är sjukt värt.

Jag länkar även Vanilla för 129:- @ GamecardDirect. Men PE för 199:- är mer värt.

Lutar mot PE för 199kr Vet ni förresten hur köpet går till? Får man en kod, eller en fysisk skiva hemskickad?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av YamahaDGX630:

Lutar mot PE för 199kr Vet ni förresten hur köpet går till? Får man en kod, eller en fysisk skiva hemskickad?

Beror ju på varifrån du köper. De flesta ger en kod som du använder i Origin.

|Define XL | AX850W | P8P67 EVO | 2600K | NH-C14 | GTX 980 | Vengeance 2x4GB | 520 240 GB + VelociRaptor 160gb+ F1 1TB + Green 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Essence STX | DT880 PRO @ 250 ohm + Modmic V4| MK-85 Pro (Brown)|5K Laser|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Mithras:

Beror ju på varifrån du köper. De flesta ger en kod som du använder i Origin.

http://www.viagame.se/product/lp30471/battlefield-3-premium-e... ^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Mar 2011

Information
Utgivare: EA
Genre: Förstaperson
Artikelnr: lp30471
Storlek: Spelet aktiveras i EA Origin
Plattform: För Windows

Antar att det blir en kod

Om du ska lira ikväll så är det bara att komma in i swecs Mumble, ska sitta ett tag och lira om man får ihop något gäng

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Mithras:

Information
Utgivare: EA
Genre: Förstaperson
Artikelnr: lp30471
Storlek: Spelet aktiveras i EA Origin
Plattform: För Windows

Antar att det blir en kod

Om du ska lira ikväll så är det bara att komma in i swecs Mumble, ska sitta ett tag och lira om man får ihop något gäng

ja juste Mumble måste jag lära mig använda också HAr lite längtat till att få spela med lite folk härifrån

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av YamahaDGX630:

ja juste Mumble måste jag lära mig använda också HAr lite längtat till att få spela med lite folk härifrån

finns trådar på swec om hur man installerar och dyl Alltid kul att spela med swecare, speciellt när deras egen server är full

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011

Tack så mycket för ert engagemang hörni

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011

Har en liten fråga: Har installerat och uppdaterat, så allt är klart nu Men ska det se ut såhär?

Varför kan jag inte klicka på "Play now" Och finns det inget mode där jag själv kan välja server? Precis som i Halo, Cod, TF2, ja alla andra spel För klickar jag på "quick Match" så slängs jag ju braa inte nånstans

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av YamahaDGX630:

Har en liten fråga: Har installerat och uppdaterat, så allt är klart nu Men ska det se ut såhär?

http://i40.tinypic.com/t5nmaa.jpg

Varför kan jag inte klicka på "Play now" Och finns det inget mode där jag själv kan välja server? Precis som i Halo, Cod, TF2, ja alla andra spel För klickar jag på "quick Match" så slängs jag ju braa inte nånstans

Här väljer du server http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM