Faktisk storlek grafikkort (HD7750 passivt) och andra tekniska spörsmål.

Permalänk
Avstängd

Faktisk storlek grafikkort (HD7750 passivt) och andra tekniska spörsmål.

Jag kan för mitt liv inte tro att Asus HD7750-DCSL-1GD5 är 198mm långt när MSI R7750-PMD1GD5/OC endast är 170 mm långt. De ser ju identiskt stora ut. Skulle verkligen vilja använda ASUSkortet i ett bygge men är det 198mm så är det för stort. Antar att det beror en del på hur tillverkarna mäter så cadritningar hade ju varit ett plus.

Är det någon som har ett Asus HD7750-DCSL-1GD5 som är villig att mäta? Är måtten med chassimonteringsläppen?

Sedan söker jag moderkortsspecifikationer i form av CPUplacering och DDR3 placering för Mini-ITX 1150 sockel, detta för att kunna välja rätt moderkort, kylare och minnen. För moderkort hade ju energiförbrukning varit bra att veta också. Hade tänkt använda ett externt nätaggregat på 150w.

Tips till andra som jag som letar cad-modeller är http://scc.jezmckean.com/ för sketchup-modeller.

Jag skall alltså bygga ett tight mini-itx-chassi.

Permalänk

Tror att det är p.g.a. att Asus kortet har en extra lång heatsink. PCB:n är troligen lika långt.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Asus kortet är ju passivt kylt och det syns på bilden att kylflänsen går ut utanför kretskortet. Det kan vara det som gör skillnaden, dvs jag tror måtten stämmer.