Snurrar jättesnabbt i vissa spel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2012

Snurrar jättesnabbt i vissa spel.

Tja,

I t ex call of duty och james bond quantum of solace, snurrar jag jättesnabbt först, sen sänker jag mouse sensitivity och jag kan upphäva det men börjarr nästan snurra igen.

Hur kan jag fixa detta?

OSX och Linux är mina favoriter.
Appleprodukter är mitt förstaval.

Twitter: @SimonArledal
http://simonarledal.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av simonox:

Tja,

I t ex call of duty och james bond quantum of solace, snurrar jag jättesnabbt först, sen sänker jag mouse sensitivity och jag kan upphäva det men börjarr nästan snurra igen.

Hur kan jag fixa detta?

Har du musacceleration aktiverat i Windows?

i7 6700k @ 4.6GHz | NH-U12S | ASUS Maximus VIII Gene | EVGA 1080 FTW | 16GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 850 Evo M.2 250GB, 840 250GB, 840 EVO 120GB | 2x2TB | Silverstone TJ08B-E | XB271HU | QX2710 | U2412M | Filco Majestouch MX Brown TKL

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av era909:

Har du musacceleration aktiverat i Windows?

ingen aning, hur fixar man det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Apr 2012

vad har mus med grafikkort-radeon o göra?

OT, kolla musacceleration i spelet.

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av simonox:

ingen aning, hur fixar man det?

kontrollpanelen->maskinvara&ljud->mus->pekaralternativ klicka ur "förbättra pekarens precision"

Desktop: i7-6700k @ 4.5GHz | 32GB RAM | 500GB SSD | 2x 1TB HDD | R9 290X | Define R5
Laptop: Macbook Pro Retina -15 i5| 8GB |256GB
Mobil: Samsung Note 9
Surfplatta: Nexus 10 & Ipad Air 64GB 4G
konsol: PS4 slim 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av twonkey:

kontrollpanelen->maskinvara&ljud->mus->pekaralternativ klicka ur "förbättra pekarens precision"

funkar fortfarande inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2010

Någon mjukvara/knapp till/på musen som ändrar/återställer musens DPI?

Förövrigt fel forumdel samt dålig rubrik...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Össjö
Registrerad
Jul 2009

Har du en Logitech ratt i pluggad?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åsarna
Registrerad
Nov 2011

Om du har fraps rullande samtidigt som du kör CoD så vet jag att de har varit ett vanligt problem att musens "sens" ökar av sig själv till max i typ 2 sec å sen går tillbaka till normalt igen.

Stäng av fraps i så fall så ska de va klart. Jag hade de problemet och de vart bra för mig då.

Chassie: Cooler master HAF 932 Advanced. Moderkort: Asus Maximus IX Hero Z270. Processor: Intel i7 7700K. RAM: Corsair 16GB 3000Mhz. PSU: Corsair TX850M. SSD: Samsung 960 EVO 250GB. GPU: EVGA 1080Ti 11GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av TimonCMF:

Om du har fraps rullande samtidigt som du kör CoD så vet jag att de har varit ett vanligt problem att musens "sens" ökar av sig själv till max i typ 2 sec å sen går tillbaka till normalt igen.

Stäng av fraps i så fall så ska de va klart. Jag hade de problemet och de vart bra för mig då.

Skrivet av SwedenVirre:

Har du en Logitech ratt i pluggad?

Skrivet av fleo:

Någon mjukvara/knapp till/på musen som ändrar/återställer musens DPI?

Förövrigt fel forumdel samt dålig rubrik...

Har inte fraps

ingen ratt

nej ingen mjukvara/knapp

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2010

Känns som vi inte kommer så mycket längre genom att gissa på måfå.

Vad har du för mus?
Vad har du för operativsystem?
Vad har du för drivrutiner?
Har du några andra program igång när du spelar?
Är det endast problem i spel?
Är det problem i alla spel?

i7 6700k @ 4.6GHz | NH-U12S | ASUS Maximus VIII Gene | EVGA 1080 FTW | 16GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 850 Evo M.2 250GB, 840 250GB, 840 EVO 120GB | 2x2TB | Silverstone TJ08B-E | XB271HU | QX2710 | U2412M | Filco Majestouch MX Brown TKL

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tommared
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av simonox:

Har inte fraps

ingen ratt

nej ingen mjukvara/knapp

Hade samma problem som dig tills jag bytte mus, den var helt enkelt för kass för att hänga med i spel när jag rörde mig för snabbt och resulterade i att den snurrade berserk 360 hela tiden och gjorde så jag stog å kollade upp i skyn. Har inte haft det problemet igen sen jag bytte mus.

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Kilen81:

Hade samma problem som dig tills jag bytte mus, den var helt enkelt för kass för att hänga med i spel när jag rörde mig för snabbt och resulterade i att den snurrade berserk 360 hela tiden och gjorde så jag stog å kollade upp i skyn. Har inte haft det problemet igen sen jag bytte mus.

har kunnat spela med musen förut. blev såhär nyligen helt från ingenstans.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tommared
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av simonox:

har kunnat spela med musen förut. blev såhär nyligen helt från ingenstans.

Hårstrå elr skräp på lasern? Det har också gjort att jag har haft väldigt udda beteende ibland.

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jun 2013

Vad har du för mus?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2012

Teamviewer var orsaken till att jag snurrade runt hela tiden, så när jag stängde teamviewer löste det sig. Detta var länge sedan jag löste detta, men när jag såg denna tråd igen så tänkte jag ifall någon annan skulle ha detta problem så ville jag påpeka det.

Mvh Simonox