KLARNA betala i augusti är det säkert ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

KLARNA betala i augusti är det säkert ?

tjenare jag ska köpa en ny dator och hade tänkt att göra det med betalnings alternativet betala i augusti pga att jag ska sommarjobba ihop pengarna! Och dom säger att det tillkommer bara en avgift som är på 29kr upplägnings avgiften och sen så är det 0% ränta osv. och det jag undrar är om det går att lita på detta att det bara är + 29 kr och inge mer på fakturan i slutet på augusti ? någon som har testat detta förut ?

Tack i förhand !

Cpu: Intel core i7 7770k med h100i (Noctua NF-F12 fläktar), Gpu: Asus strix 1080 8gb, Mb: ASUS Strix Z270F Gaming, Corsair Vengeance LED 16GB (2x8GB) 3200MHz , Samsung 250 pro ssd, 120gb kingston hyperX.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013

Jag har köpt på det iår. Sålänge man betalar i tid så är det säkert

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Makati, Filippinerna
Registrerad
Okt 2002

Tanken med detta är att många som går på den här typen av erbjudanden inte lyckas betala i tid. De blir då utöver avgiften på 29kr även debiterad för en hutlös ränta. I stort sett är det affärsidén. Betalar du i tid så är det inga konstigheter

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005

Kört med klarna i flera år och funkar perfekt..

Burk: Asus Maximus X z370, i7 8700k @5200mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4266mhz quad 16gig (19-21-21-42 2t), 1st Gigabyte G1 Gaming 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Asus PB278, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2008

Jag har tagit vara på flertalet liknande kampanjer från Klarna, det enda som händer är att din faktura kommer senare.

Intel Core i7-4770K 3,5 GHz | Asus Radeon R9 280X 3 GB DirectCU II TOP | Asrock Z87 Extreme6 | EVGA Supernova 750 G2
16 GB Adata XPG 1600 MHz | Corsair Carbide Air 540 | Samsung Syncmaster S23A700D | Ducky Shine 3 | Mionix Castor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av xnos:

tjenare jag ska köpa en ny dator och hade tänkt att göra det med betalnings alternativet betala i augusti pga att jag ska sommarjobba ihop pengarna! Och dom säger att det tillkommer bara en avgift som är på 29kr upplägnings avgiften och sen så är det 0% ränta osv. och det jag undrar är om det går att lita på detta att det bara är + 29 kr och inge mer på fakturan i slutet på augusti ? någon som har testat detta förut ?

Tack i förhand !

Jag hade sparat till augusti om det inte är någon rea. Det är säkert billigare då.

i7 4770k @stock | Asus z87-pro | Gigabyte gtx 670 OC | 8GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850 | en dvdspelare
i7 950 @3.2GHz | Sabertooth x58 | HIS HD5770 | 6GB RAM | 500GB HDD | Antec Earthwatts 500W
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
elfenbenskusten
Registrerad
Jan 2008

eller vänta till mellandags Rean fynda då! Eller köp nu betala sen. Klarna funkar bra för mig inga konstigheter.

| Fractal Design R4|Asus P8Z68-V PRO/GEN3|Intel Core i7 2600K|Cooler Master Hyper 212 Plus|Crucial M4 256GB|Corsair VENGEANCE/LP 16GB 1600MHz|ASUS Strix GTX 970|Corsair HX 850W|Dell 24" U2412M|Logitech G400|QPAD MK-85 Pro|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2010

För varje köptillfälle vid Klarna kommer det en avgift på 29kr (pappersfaktura avgift)

Se bara till att inte köpa för mycket på massa ställen som har Klarna.
Blir snabbt mycket pengar.
Använt Klarna själv många år nu, bästa betalningssättet som finns.

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7600k, - 4Ghz Kylare: Fractal Design Kelvin S24 MOBO: Asus z170e Gpu: Asus Rx470 Ljud: Asus Xonar Essence STX SSD: Samsung 860evo 250 HDD: WDC - Red 4TBx5 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W | lite av asus fanboy, bara så ni vet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2005

Säkert ja, däremot gör de en kreditkoll, så du kan ju bli nekad detta betalsätt.

8086k|Asus Z370i|EVGA 1080ti Hybrid SC2|16 GB ram|1 TB Samsung 970 EVO

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av NiV3Rt:

Tanken med detta är att många som går på den här typen av erbjudanden inte lyckas betala i tid. De blir då utöver avgiften på 29kr även debiterad för en hutlös ränta. I stort sett är det affärsidén. Betalar du i tid så är det inga konstigheter

Nja, ränta blir det faktiskt sällan.

Men ja, det är ok att köpa via köpnubetalasenare. OM man vet att man har pengarna.

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av LightForz:

För varje köptillfälle vid Klarna kommer det en avgift på 29kr (pappersfaktura avgift)

Se bara till att inte köpa för mycket på massa ställen som har Klarna.
Blir snabbt mycket pengar.
Använt Klarna själv många år nu, bästa betalningssättet som finns.

Du får ju en samlingsfaktura, så det spelar ingen roll om du köper från Dustin, Inet och Komplett samtidigt.

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storvik
Registrerad
Mar 2009

Jag köpte en dvd/cd för ca 300kr från CDON.com i December när dom hade "köp nu betala i februari".
Någon faktura fick jag aldrig, varken via epost eller brevlåda. Tills det en dag nyligen kom ett epost om att mitt klarna konto blivit spärrat, eftersom jag inte betalt en faktura.
850kr blev det med all försening etc
Inte mycket att göra åt det, det är ju egentligen "mitt fel" eftersom jag skulle hört av mig om vart fakturan tagit vägen. Men eftersom det bara var 300kr glömmer man lätt bort det efter 3 månader

i7 6700K | Asus 1080 Strix | Maximus VIII Gene | 32GB 2666mhz | 1TB SSD | RM650x | H80i | Jonsbo UMX3 | O2+ODAC | AOC Q3277PQU | Fidelio X2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gislaved
Registrerad
Jan 2003

Sommarjobba och spara ihop pengarna och köp datorn sen annars...

Tänk om det kör ihop sig med sommarjobbet och så står du där med en rejäl kredit som skall lösas och inga cash ?

Visst, morsan/farsan kan säkert hjälpa till, men att göra det för egna pengar känns alltid bäst!

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Dwightschrute:

Du får ju en samlingsfaktura, så det spelar ingen roll om du köper från Dustin, Inet och Komplett samtidigt.

Jag vet. Men man får ju en avgift varje gång man använder något erbjudande.

Skickades från m.sweclockers.com

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7600k, - 4Ghz Kylare: Fractal Design Kelvin S24 MOBO: Asus z170e Gpu: Asus Rx470 Ljud: Asus Xonar Essence STX SSD: Samsung 860evo 250 HDD: WDC - Red 4TBx5 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W | lite av asus fanboy, bara så ni vet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

bästa rådet jag fått någonsin är "Köp aldrig för pengar du inte har än, ta aldrig lån om det inte är för en investering som kommer ge mer i slutändan"

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Karaff:

Sommarjobba och spara ihop pengarna och köp datorn sen annars...

Tänk om det kör ihop sig med sommarjobbet och så står du där med en rejäl kredit som skall lösas och inga cash ?

Visst, morsan/farsan kan säkert hjälpa till, men att göra det för egna pengar känns alltid bäst!

Håller helt klart med! Om du blir sjukt t, ex så får du ju ingen ersättning då man oftast är timanställd när man sommarjobbar.

Det är också en väldigt bra sporre när man jobbar att ha ett mål med det!

Annars är klarna inget problem alls! Har ett antal gånger använt klarna som betalningssätt.

|| CPU: Intel Core I5-4690k @ 4.2GHz ||GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 OC ||Chassi: Fractal Define R3 Black Pearl ||Skärm: Acer XB270HU||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005

Ja det är säkert, men handla med pengar du inte har är nog bland det dummaste du kan göra.

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av MrTowle:

Håller helt klart med! Om du blir sjukt t, ex så får du ju ingen ersättning då man oftast är timanställd när man sommarjobbar.

Det är också en väldigt bra sporre när man jobbar att ha ett mål med det!

Annars är klarna inget problem alls! Har ett antal gånger använt klarna som betalningssätt.

Betalningen med sommarjobbet kommer fungera jag ska jobba åt min farsas företag så. det ska inte vara några större problem.
Men efter som att dom gör en kreditkorts upplysning och jag har ingen riktig lön hur blir det då ?

Cpu: Intel core i7 7770k med h100i (Noctua NF-F12 fläktar), Gpu: Asus strix 1080 8gb, Mb: ASUS Strix Z270F Gaming, Corsair Vengeance LED 16GB (2x8GB) 3200MHz , Samsung 250 pro ssd, 120gb kingston hyperX.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Att betala med pengar du inte har är lika dumt som att hamra fast cpun i socketen..

S A D B O Y S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010

Avbetalningar har jag använt men jag skulle aldrig våga "köp nu, betala i XXX". "Livsfarligt" om nått skiter sig på vägen så att säga.

Dator: MB: ASUS H87M-E mATX | CPU: Intel Core i5 4670 3.4 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 8GB 1600Mhz | GPU: - | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: be quiet! Pure Power L8 530W 80+ Bronze Modulär | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2 | Operativ: Windows 10
Övrigt: Nintendo Switch, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, AppleTV 4K, Synology NAS DS918+ (12GBG), iPhone8 32GB, LG 55UH664V

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005

Vet att när man ska ta lån på Elgiganten osv ska man ha en taxerad inkomst på minst 100k om året för att bli godkänd, vet inte alls vad Klarna har för krav men jag har svårt att se att de väljer att släppa genom om du inte har någon inkomst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Motala
Registrerad
Jan 2006
Skrivet av xnos:

Betalningen med sommarjobbet kommer fungera jag ska jobba åt min farsas företag så. det ska inte vara några större problem.
Men efter som att dom gör en kreditkorts upplysning och jag har ingen riktig lön hur blir det då ?

Som många andra säger så råder jag dig till att vänta till hösten. Att betala på kredit är aldrig en lyckad affär.
Om du ska sommarjobba och får din lön i augusti så är det inte alls samma känsla att betala en faktura där du redan haft en dator i flera månader. Råder dig till att inte börja så tidigt (du är ung?) med att köpa saker på kredit.
Ser inte på klarna.se hur de ställer sig till din brist på inkomst men man måste vara 18 år.

Tänk på att Haswell går säkert ner i pris till hösten :D, sedan såg vi ju från stora mässan i Taiwan att det kommer mycket nya roliga lådor, m.m. till hösten.

Evolv ITX TG - Z270i Gaming Pro Carbon - i7 7700K - Noctua NH-D15s - 16GB Vengenance LPX Black 3000MHz - MSI GTX 1050 2GB Gaming X - M.2 960 Evo 250 GB - Samsung 840 Pro 512GB - Newton R3 600W - Dell U2515H. I hemmet: HTPC NUC I5 * NUC I3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av xnos:

Nästan säker på att klarna gör sin kredit upplysning på, ifall du har haft tidigare skulder.. så det borde inte vara något problem!

Förstår att du vill köpa datorn snabbast möjligt, har också alltid samma kli i fingrarna när jag har bestämt mig för att köpa något!

Frågan är, hur mycket kommer du att använda datorn i sommar? Mycket roliga saker som lockar istället. Som de andra sa vänta och se vad som kommer nytt till hösten.. fila på datorn så du blir riktigt riktigt nöjd med delarna du har valt!

|| CPU: Intel Core I5-4690k @ 4.2GHz ||GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 OC ||Chassi: Fractal Define R3 Black Pearl ||Skärm: Acer XB270HU||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av oRBIT2002:

Avbetalningar har jag använt men jag skulle aldrig våga "köp nu, betala i XXX". "Livsfarligt" om nått skiter sig på vägen så att säga.

Gjorde detta en gång på ett erbjudande på tält! Då man valde att betala med klarna fick man rabatt.

Men jag valde att lägga undan dessa pengarna så jag inte stod där snopen när fakturan kom!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Norrbotten
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av xnos:

Tack i förhand !

läs det finstilta, vilkor osv, inte så svårt att läsa vilkor, eller är det det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Maj 2007

Jag har använt Klarna flera gånger och det har funkat hur bra som helst.

Även om jag håller med i mycket av tipsen som andra skrivit i tråden gällande att betala med pengar man inte har - men samtidigt så finns det lagar och regler som reglerar trådskaparens sommartjänst och garanterade lön. Så det är ju lugnt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kågeröd
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av Blupparen:

Jag hade sparat till augusti om det inte är någon rea. Det är säkert billigare då.

Du menar så som det blivit med RAM priserna? Billigare....:D?

Köpte dessa åt grabben 2012-11-27 för 483kr...tur att jag inte väntade då;)
http://cdon.se/hemelektronik/kingston_hyperx_genesis_4x4gb_dd...

Corsair Crystal 460 RGB - Cooler Master V1000 - Aorus X370 Gaming K7 - Ryzen 5 1600 - Corsair 3000MHz - Samsung 960 EVO 256GB - Noctua D-14 - Sapphire RX 480 4gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kågeröd
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av OskarW90:

bästa rådet jag fått någonsin är "Köp aldrig för pengar du inte har än, ta aldrig lån om det inte är för en investering som kommer ge mer i slutändan"

Hur vet du med säkerhet att en investering kommer att ge mer i slutändan? Synsk?
Ibland måste man våga för att vinna...annars får man aldrig kyssa de snygga tjejerna;)

ooops dubbelpost...sorry Multiman:)

Corsair Crystal 460 RGB - Cooler Master V1000 - Aorus X370 Gaming K7 - Ryzen 5 1600 - Corsair 3000MHz - Samsung 960 EVO 256GB - Noctua D-14 - Sapphire RX 480 4gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Om du vet med 100% säkerhet att du verkligen kommer ha dom pengarna du kommer spendera på datorn...så är det ju lugnt. Har använt ett av deras erbjudanden alldeles nyligen, betala i Augusti. Fast jag tänker betala den nästa vecka iom att skatteåterbäringen har kommit.

☢ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
🎥 Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 HTC U11+
🎧 Cowon Plenue J • Audio Technica ATH-M50X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Fidel Castro:

Du menar så som det blivit med RAM priserna? Billigare....:D?

Köpte dessa åt grabben 2012-11-27 för 483kr...tur att jag inte väntade då;)
http://cdon.se/hemelektronik/kingston_hyperx_genesis_4x4gb_dd...

Men bara för det ska man inte råda yngre personer utan fast inkomst att handla på kredit, sedan kommer de flesta andra komponenter ha sjunkit i pris!

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck