Microsoft kovänder om Xbox One DRM

Permalänk
Melding Plague

Microsoft kovänder om Xbox One DRM

Efter skarp kritik från gamers kovänder Microsoft om DRM för Xbox One. Krav på autentisering var 24 timme och möjligheten för utgivare att reglera begagnatmarknaden försvinner.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Helt rätt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Härligt. Precis vad jag ville ha. Nu blir det Xbox One o Forza Motorsport igen wohoo!!

Permalänk
Medlem

Oväntat men sjukt bra av dem!

Permalänk
Medlem

Bra jobbat MS! Nu tänker ni med huvudet igen!
Blir förmodligen PS4 ändå då jag inte måste ha Eye om jag inte vill,
där på Xbox kan du inte välja bort Kinect vilket gör den dyrare.
Men ändå kul för dom som vill ha Xbox.

Permalänk
Medlem

Kan ju inte säga att jag är förvånad med tanke på kritiken de fick...

Nu får vi se vad Sony kan kontra med...

Permalänk
Medlem

Det stog inget om att spelet måstes läsas konstant från läsaren, bara en snabb fix där, det stog bara att skivan måste sitta i ( någon form av DRM skydd att kolla ifall du äger produkten ) Tror nog fortfarande de kräver att man installerar den. Men inget som vet, de har inte uttalat sig om detta.

Källa: http://news.xbox.com/2013/06/update

Den största nyheten här dock är att de gör konsolen regions fri. Den absolut viktigaste punkten.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Bättre det dock klarar jag mig bra utan kinect tack.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Xbox One leder för mig nu, i princip är det samma typ av konsol som PS4, men med just nu bättre utbud av exklusiva spel

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av Dravond:

Kan ju inte säga att jag är förvånad med tanke på kritiken de fick...

Nu får vi se vad Sony kan kontra med...

priset och hårdvaran. jag tror inte att dom behöver komma med med något speciellt dom gjorde ju allt rätt från början

Permalänk
Medlem

Nu får dom ju döpa om konsollen till Xbox One Eighty!

Permalänk
Medlem

fan då, jag som tänkte vänta med konsollen , förbokning dirr

Permalänk
Medlem

MS har visat hur svagt deras företag är, varför inte bara göra så från början?

Patetiskt tycker jag, klagar du tillräckligt får du det du vill ha - vad f*n är det för principer..?

§1.6
Visa signatur

Hejsvejs

Permalänk
Medlem

Frågan är om dom bara vänder nu för all dålig publicitet.
När dom kunde ändra sig så här snabbt och ta bort det, även att dom har sagt att det hela tiden byggde på deras strategiska plan.
Så betyder det ju att hela deras plan rasar och dom måste fixa en ny.
Eller så tar dom bort det tills dom har sålt X antal och sedan tar fram det igen med en update.
Det har ju hänt förr, kolla bara Sony med Linux

Permalänk
Medlem

"Gör om, gör rätt"
Tog sin stund för Microsoft att inse deras stora misstag men tillslut så lyssnade dom på konsumenterna och gör som kunderna vill ha det.
Nu saknas ändas att Kinect ska vara ett tillval istället för att man blir påtvingad den vid köpet så är allt nästan perfekt.
Tummen upp!

Visa signatur

<Dator 1> CPU: Intel I9 9900K@5Ghz | CPU Kylare: Noctua NH15 | MB: Asus Maximus XI Gene | RAM: G.Skill 32GB DDR4 3200MHz CL14 Trident | HDD: Samsung M.2 970 1tb | GPU: Asus RTX 3080TI Strix
<Dator 2> CPU: Intel I7 8700K@4.8Ghz | CPU Kylare: Be Quite Dark Rock Pro 4 | MB: Asus Z370-H | RAM: G.Skill 16GB DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws V | HDD: Samsung M.2 970 500gb | GPU: Asus 2080 Dual

Permalänk
Inaktiv

S.M.A.R.T!
Företag som lyssnar på sina konsumenter är smarta. Till skillnad från ex dice.

Permalänk
Medlem

Förväntat

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

S.M.A.R.T!
Företag som lyssnar på sina konsumenter är smarta. Till skillnad från ex dice.

Beskyll inte DICE för allt, skyll på EA

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Bra jobbat MS! Nu tänker ni med huvudet igen!
Blir förmodligen PS4 ändå då jag inte måste ha Eye om jag inte vill,
där på Xbox kan du inte välja bort Kinect vilket gör den dyrare.
Men ändå kul för dom som vill ha Xbox.

jag håller med dej bra jobbat. men "nu tänker ni med huvudet igen" :S Det är ju vi som "tänkt" åt dom
haha

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk

Dags att boka min day one edition då

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chabean:

Patetiskt tycker jag, klagar du tillräckligt får du det du vill ha - vad f*n är det för principer..?

Så du gillar att köpa saker som har nån funktion du inte gillar och klagar aldrig om det eller? Vad fan är det för principer?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Hmm... nu blev det svårare att välja konsol!

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av flammsig:

jag håller med dej bra jobbat. men "nu tänker ni med huvudet igen" :S Det är ju vi som "tänkt" åt dom
haha

Jo men innan när folk klagat på dom har dom struntat i det många gånger.

Permalänk
Medlem

Jäklar, det var en snabb nyhet!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Ser dock fortfarande ingen anledning att köpa Xbox One istället för en PS4.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Nu vart det Xbox one, struntar helt hur dom presenterade allt ifrån början det viktigaste är att dom verkar lyssna på oss och att dom tog åt sig kritiken ifrån alla fans.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F / Ryzen 7 3700X @4.3 / Hyperx 16 Gig / ASUS RTX 2070 SUPER 8 gig

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

S.M.A.R.T!
Företag som lyssnar på sina konsumenter är smarta. Till skillnad från ex dice.

1. Det är mest EAs fel
2. Om du kollar på BF4 ser du hur mycket de har lyssnat på communityt.

Permalänk
Medlem

Inte för jag tycker detta gjorde Xbox One mer eftertraktad, åtminstone inte i mina ögon. Tycker fortfarande PS4,an ser otroligt många gånger bättre ut och man slipper Kinect ifall man nu inte vill ha den, PS4,an är ju fortfarande bättre i mina ögon, även om nu Internet DRM försvinner.

Att dom ens tänkte genomföra detta är ju sjukt, och tycker det är lite mesigt utav Microsoft att ens försöka sig på detta och när det inte funkar och dom får den kritik som dom förtjänar så vänder dom helst plötsligt med svansen mellan benen.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Om ni tänker efter borde ni ändå köpa PS4 för hade inte Sony och Playstation funnits hade MS fått hålla på så här utan motstånd!

Stöd PS4!

Alla har samma rätt att synas. Tog bort fetstil och understrykning på hela inlägget.