Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009

Metro 2033 krashar

Halloj!

Körde igenom Metro Last light för ett tag sedan, ett roligt spel. Tänkte köra Metro 2033 efteråt (fel ordning men ja ^^).

Grejen är, hade ett AMD kort då och hade inte physx, men löste de men spelet krashade ändå.

Nu sitter jag på ett nvidia kort och har physx mappen där redan, men spelet krashar oavsett :/.

Någon som har haft samma problem som vet om det går att lösa?

CPU: 8700K - Kylning: Captain 240 RGB - Motherboard:Aorus K3 - GPU:1080 - SSD: 500Gb 850 Evo Minne:16gb 3000Mhz - PSU: EVGA G2 750W Ljud: Andersson CDH 3.5 AE Monitor: Asus MG248Q Tangentbord: Två av de billigaste mekaniska du kan hitta i Sverige ;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011

Om du har Physx eller inte har ingen betydelse. Men du får nog vara lite mer specifik när du säger att spelet "kraschar"

EDIT: kan ju börja med att fråga ifall spelet är nedladdat?

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW Hybrid
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av YamahaDGX630:

Om du har Physx eller inte har ingen betydelse. Men du får nog vara lite mer specifik när du säger att spelet "kraschar"

EDIT: kan ju börja med att fråga ifall spelet är nedladdat?

Jo, står att man måste ha physx förstår du. Ja nerladdat, men funderar på att köpa om inte samma sak händer ändå :S

CPU: 8700K - Kylning: Captain 240 RGB - Motherboard:Aorus K3 - GPU:1080 - SSD: 500Gb 850 Evo Minne:16gb 3000Mhz - PSU: EVGA G2 750W Ljud: Andersson CDH 3.5 AE Monitor: Asus MG248Q Tangentbord: Två av de billigaste mekaniska du kan hitta i Sverige ;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av drakelito:

Jo, står att man måste ha physx förstår du. Ja nerladdat, men funderar på att köpa om inte samma sak händer ändå :S

Du borde köpa spelet. Det kostar under hundringen och det kan du väl supporta dem med?

Gigabyte GA-X99-UD5 WIFI - Intel Core i7 5820K - Ballistix 16GB DDR4 4x4 2400MH - LEPA G1000-MB 80+ Gold - Samsung 850 EVO 500GB - Noctua D15 - Phanteks Enthoo Luxe - GTX970 - AOC g2770Pqu - Corsair K70 RGB - Razer Mamba 2012 4G - SteelSeries QcK+ - Roccat KAVE XTD 5.1 -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
United Kingdom
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av drakelito:

Jag körde det på min laptop med HD6770m, så du måste inte ha PhysX. Det bör vara någon annan anledning till att det kraschar (korrupta filer pga pirat?)

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemlös
Registrerad
Aug 2008

Jag har köpt spelet, kraschar så fort man startar det typ. Vette fan vad det kan vara, googlat som en dåre. Och jag är inte direkt ensam om det heller.

CPU & Kylning: Intel 7700K @4,6GHz & Noctua NH-D14 RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB @3200MHz GPU: ASUS GTX1080Ti OC MB: ASUS Strix Z270H PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av CruiZin:

Jag har köpt spelet, kraschar så fort man startar det typ. Vette fan vad det kan vara, googlat som en dåre. Och jag är inte direkt ensam om det heller.

Ah du ser, även fast man köper det. Låter riktigt skumt, men tänker när man köper ett spel att det ska funka ändå :S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Narnia
Registrerad
Nov 2004
Skrivet av drakelito:

Halloj!

Körde igenom Metro Last light för ett tag sedan, ett roligt spel. Tänkte köra Metro 2033 efteråt (fel ordning men ja ^^).

Grejen är, hade ett AMD kort då och hade inte physx, men löste de men spelet krashade ändå.

Nu sitter jag på ett nvidia kort och har physx mappen där redan, men spelet krashar oavsett :/.

Någon som har haft samma problem som vet om det går att lösa?

Får du ett felmeddelande relaterat till physx eftersom du talar om det?

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av CruiZin:

Skrivet av drakelito:

Ah du ser, även fast man köper det. Låter riktigt skumt, men tänker när man köper ett spel att det ska funka ändå :S

Har ni något program som ska interagera med spelet, till exempel Fraps eller MSI Afterburner? Jag hade själv det problemet att det inte funkade när spelet skulle starta och fraps var igång.

i7 6700K | GTX 1080 | Sennheiser HD 558 + modmic v.4 | Asus Swift PG278Q
MSI GE72 2QF Apache Pro
OnePlus 5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av drakelito:

Som andra sagt, du behöver inte Physx för att spela Metro. Vi på forumet får inte hänvisa att ladda ned illegalt material. Men testa att "köpa om" spelet Och se om det blir bättre

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW Hybrid
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

PhysX måste vara installera, du måste ha köpt det!

Att han skriver att han har laddat ned det är ju ingen bekännelse till §7, jag har också laddat ned spelet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av tcntad:

PhysX måste vara installera, du måste ha köpt det!

Att han skriver att han har laddat ned det är ju ingen bekännelse till §7, jag har också laddat ned spelet.

Vadå "måste ha köpt det" ? Man behöver varken hårdvaru eller mjukvaruaccelererad PhysX. Jag har själv både Metro LL och Metro 2033, som jag skaffat på ett "icke lagligt vis". Spelen funkar och SKA funka hur bra som helst vare sig det är köpt eller inte.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2009

*Tråd låst*

Eftersom du har en piratkopia kan vi tyvärr inte hjälpa dig då tråden bryter mot regeln om piratkopiering. Mer information om varför denna regel existerar finns här.