source eller global effensive?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

source eller global effensive?

hallå!
hade tänkt köpa mitt allra första cs men ingen aning vilket av dem som är det bästa och roligaste! kvittar vilket som kom ut senast helt ointressant för min del. Iallafall står det mellan cs go och cs source!

skriv gärna vilket du skulle rekommendera och varför!
ha en trevlig midsommar! adjö!

Trädvy Permalänk
Redaktör 🌲
André Granroth
Plats
Södertälje
Registrerad
Maj 2011

Personligen skulle jag välja source. Jag spelar inte cs alls längre, men när jag spelade så var det source och det verkar fortfarande vara populärt. Nu var det i och för sig ett tag sen jag spelade GO, men då fanns det inte så många mods/custom maps till det till exempel. Överlag tycker jag source är ett bättre spel då GO inte känns som ett "riktigt" cs. Jag kanske är lite partisk, men det är i alla fall min åsikt

Phanteks Eclipse P400S || MSI Z270 Tomahawk || Intel Core i7-7700K || Corsair Vengeance LPX 16 GB || Asus GTX 1070 Strix 8GB || Crucial m4 128GB || Samsung SpinPoint F3 1TB || Corsair RM750i || Asus PB278Q

Nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Jun 2007

Soruce. Köpte själv CS:GO för 2 veckor sen, har spelat 40 mins, inte så aktivt som source och gillar soruce extremt mycket mer.
CS:GO är inte gjort som ett "Cs spel" det känns mer som bf 3-4 i hur gubben rör sig till musens rörelser osv. Personligen gillar jag de inte alls.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2011

Skulle köpa GO eller 1.6. Det finns rätt mycket mods till GO redan, såklart inte lika många som source och 1.6 men de har ju funnits mycket längre.

i7 4770k @stock | Asus z87-pro | Gigabyte gtx 670 OC | 8GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850 | en dvdspelare
i7 950 @3.2GHz | Sabertooth x58 | HIS HD5770 | 6GB RAM | 500GB HDD | Antec Earthwatts 500W
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Jun 2008

Gå på GO. Jag har kört alla versioner av CS och har man kört GO ett tag så är det svårt att gå tillbaka till dom tidigare versionerna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långshyttan
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av André:

Personligen skulle jag välja source. Jag spelar inte cs alls längre, men när jag spelade så var det source och det verkar fortfarande vara populärt. Nu var det i och för sig ett tag sen jag spelade GO, men då fanns det inte så många mods/custom maps till det till exempel. Överlag tycker jag source är ett bättre spel då GO inte känns som ett "riktigt" cs. Jag kanske är lite partisk, men det är i alla fall min åsikt

det har dock dykt upp mer custom maps till CS GO och det expanderar ganska bra där just nu :3
till TS
bara sök cs go custom maps på youtube och kika där
och efter det cs s custom maps så kan du kika vad som finns till CS S. på youtube också :3

Intel I5 2500 max turbo inställt så 3.9 ghz på 4 cores o 4.1 på 1. blandat 16 gb @ 1333 mhz moderkort P8z77-V-LX, gtx 780 msi gaming och nätagg plexgear 600w SSD: 60 gb intel 330

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Cs:Go tycker jag, hatar source, älskar 1.6 men knappt några som spelar det längre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Eftersom man är en gammal 1.6 spelare så sitter hatet kvar mot Source, så min röst går till CS:GO

Trädvy Permalänk
Master of Overkill
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011

CS:GO
Source är STEN dött.

CASE Hex Gear R80 CPU 8700k @5.2GHz GPU GTX 1080 RAM G.Skill Trident Z RGB 4266MHz CL19 @ 3733 CL14 + 128GB Corsair Dominator Platinum PSU EVGA T2 1600W SSD 900p 280GB PCI, 860 Pro total 8TB Headphones DT990 250Ω Screen ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz G-SYNC Asus 32" Curved ROG Swift XG32VQ FREE-SYNC
Motherboard MSI Z370 GODLIKE GAMING -One Board to Rule Them All Watercooling 360+480 Hardware Labs Black Ice SR2 White 8 Port

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Maj 2011

Har kört både 1.6 och Source (ca 800 H på source) samt köpte nyligen Go och måste säga att Go är riktigt roligt. Linkande känsla som tidigare cs samt samma mods/maps (nestan) som source. Sen det stora plus i kanten, man kan söka pcw vilket är otroligt roligt om man är några stycken som lirar ihop Jag skulle tagit Go då det, enligt mig, erbjuder samma spelglädje, samma mod/map utbud (finns väldigt många och ökar) samt att man kan söka pcw tillsammans med upp till 5 kompisar (pcw är när man är 5 personer och möter 5 andra på en map ett antal rundor).

Intel i7 2700k @4.7Ghz - Corsair H70 - GTX970 - Corsair vengeance 2x4 Gb 1600 mhz - MSI Z68A-GD65 G3 REV G3 - Corsair AX 760w - Kingston HyperX SSD 120GB - Dell U2713HM (2560*1440) [/B]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2012

GO lätt

Tadaa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av tvelander:

CS:GO
Source är STEN dött.

Vad menar du med stendött? För det är då inga problem att hitta servar att spela på.

Trädvy Permalänk
Master of Overkill
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Pellemanify:

Vad menar du med stendött? För det är då inga problem att hitta servar att spela på.

Jag menar det finns ingen SCEN inom Source inget man pratar om längre väldigt dött.

Samma sak med Quake ingen E-SPORT längre för att det blev för litet tillslut.

CASE Hex Gear R80 CPU 8700k @5.2GHz GPU GTX 1080 RAM G.Skill Trident Z RGB 4266MHz CL19 @ 3733 CL14 + 128GB Corsair Dominator Platinum PSU EVGA T2 1600W SSD 900p 280GB PCI, 860 Pro total 8TB Headphones DT990 250Ω Screen ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz G-SYNC Asus 32" Curved ROG Swift XG32VQ FREE-SYNC
Motherboard MSI Z370 GODLIKE GAMING -One Board to Rule Them All Watercooling 360+480 Hardware Labs Black Ice SR2 White 8 Port

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2008

Global Offensive, garanterat. Tycker det framförts tillräckligt många bra argument i det spelets favör.

Intel Core i7-4770K 3,5 GHz | Asus Radeon R9 280X 3 GB DirectCU II TOP | Asrock Z87 Extreme6 | EVGA Supernova 750 G2
16 GB Adata XPG 1600 MHz | Corsair Carbide Air 540 | Samsung Syncmaster S23A700D | Ducky Shine 3 | Mionix Castor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Maj 2007

Jag skulle säga CS: Source. Ett gammalt spel med en motor som tillåter enorma mängder moddar och specialservrar - och har en hel del ackumulerade färdigpaketerade koncept sedan gammalt.

Global Offensive känns för mig rörigt och ostrukturerat. Sedan har dom tagit bort t ex ljuddämparna från Poliserna och fortfarande inte åtgärdat tidigare spelens totalvärdelösa vapenbalans. De har även tagit bort spray-funktionen - vilket var en kul grej i de gamla spelen. Överlag känns GO fullkomligt värdelöst så lite de gör nytt och det lilla de gjort går flera steg tillbaka i seriens utveckling.

Skrivet av tvelander:

Jag menar det finns ingen SCEN inom Source inget man pratar om längre väldigt dött.

Vem bryr sig om e-sportsfaktorn? Det är nog världens sämsta måttstock i spelkval.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

GO över Source alla dar i veckan. Mellan 1.6 och GO är dock valet svårare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2007

GO, helt klart

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009

Helt ärligt så har CS:GO den enda professionella scenen just nu, CS:GO har inte jättemycket mods/kartor än men det är på väg vad jag fattat det som.

CS:GO har imho bättre friends system som påminner väldigt mycket om dota2, att köra gathers i den inbyggda laddern eller andra ställen som typ ESEA funkar bra på CS:GO.

Efter ett par timmar (170 för min del) så har CS:GO växt jättemycket på mig. Det är en väldigt bra ersättare till 1.6 och source om man bara slutar att vara en gnällspik.

Skrivet av Mr.Borka:

Vem bryr sig om e-sportsfaktorn? Det är nog världens sämsta måttstock i spelkval.

Jag spelar ALDRIG mods eller custom maps och jag absolut ÄLSKAR tävlingsmoment. Så JAG bryr mig VÄLDIGT mycket om e-sportsfaktorn.

Citera för svar!
Stationär: ASUS X99-A/USB 3.1 | HyperX 32GB (4x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Intel Core i7 5820K 3.3 GHz | EVGA GTX 970 SC ACX 2.0
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

CS:GO mycket bättre känsla än CS:S och bättre grafik än 1.6 och CS:S

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jun 2013

Om man ser lite längre fram i tiden så är Go rätt val eftersom allt fler går ifrån Source.

Trädvy Permalänk
Master of Overkill
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Mr.Borka:

Jag skulle säga CS: Source. Ett gammalt spel med en motor som tillåter enorma mängder moddar och specialservrar - och har en hel del ackumulerade färdigpaketerade koncept sedan gammalt.

Global Offensive känns för mig rörigt och ostrukturerat. Sedan har dom tagit bort t ex ljuddämparna från Poliserna och fortfarande inte åtgärdat tidigare spelens totalvärdelösa vapenbalans. De har även tagit bort spray-funktionen - vilket var en kul grej i de gamla spelen. Överlag känns GO fullkomligt värdelöst så lite de gör nytt och det lilla de gjort går flera steg tillbaka i seriens utveckling.

Du kan ju ha den uppfattningen.

Men blev aldrig CSS stort och CS:GO direkt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

Meh, aldrig förstått hur man kan gilla CS överhuvudtaget.
Känns så stelt på något sätt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2008

GO eller 1.6

Moderkort: ASUS Z97-A | Proccesor: i7 4790K @ 4Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | Ram: ADATA 16GB 1600MHz | Chassi: Fractal Design R4 | Grafikkort: EVGA Geforce 980 | Nätagg: EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold | Lagring: 2x Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB | 1x WD Blue 1TB | Skärm: ASUS 24" VG248QE @ 144Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Friterad:

Meh, aldrig förstått hur man kan gilla CS överhuvudtaget.
Känns så stelt på något sätt

Jag spelar det för att det är så simpelt men ändå kul, man kan inte ligga ner det är inte massa olika uppgraderingar så gubben blir bättre, inte olika healthpack och sådanna grejer utan att det är mer skillbaserat. ingen healthgeneration. Finns däremot massvis med olika servrar där det är annorlunda t ex minigames där det är mängder med olika banor och gamemodes. Eller zombie-mode eller vad man säger.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av tvelander:

Jo det är sant men jag antar att ts inte kollar eller spelar inom e-sport därför är det inte utdött.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2007

CS:GO.

the streets, YO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Någonstans
Registrerad
Okt 2003

GO utan tvekan, om man bortser från 1.6 dvs.

i7 2700k @ 4.5GHz | MSI Z77A-GD65 | 16GB 1600MHz | ASUS GTX 1060 3GB DUAL OC | Samsung 850 EVO 500GB | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Pellemanify:

Jag spelar det för att det är så simpelt men ändå kul, man kan inte ligga ner det är inte massa olika uppgraderingar så gubben blir bättre, inte olika healthpack och sådanna grejer utan att det är mer skillbaserat. ingen healthgeneration. Finns däremot massvis med olika servrar där det är annorlunda t ex minigames där det är mängder med olika banor och gamemodes. Eller zombie-mode eller vad man säger.

Jag tycker inte det känns som skill i det. Eller beror väl på vad man definierar "skill".
I väldigt snabba spel som CS och även Cod handlar det mest om reaktionsförmåga,
ibland hur precis du kan vara med musen för att sikta.
Spelar man spel med större banor och som inte är lika "snabba" så behöver
man tänka mer med huvudet. För mig när jag spelar Cod så behöver jag inte koncentrera mig
alls eller tänka överhuvudtaget, jag bara springer runt som en huligan och slaktar folk.
Medan i BF3 så är jag försiktig, koncentrerad osv.
Så gör jag i alla fall, kanske inte alla som gör dock.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Friterad:

Att du jämför CS och COD visar ju bara hur lite du vet om CS. Spelar man CS seriöst är taktig 80%

Citera för svar!
Stationär: ASUS X99-A/USB 3.1 | HyperX 32GB (4x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Intel Core i7 5820K 3.3 GHz | EVGA GTX 970 SC ACX 2.0
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Gauz:

Att du jämför CS och COD visar ju bara hur lite du vet om CS. Spelar man CS seriöst är taktig 80%

Varför skulle jag inte jämföra? Båda är snabba spel med ganska små banor osv.
Skillnaden är väl mest att det finns mer saker i Cod, killstreaks mm.
Aldrig sett någon spela CS i Team deathmatch som verkar ha någon form av "taktik".
Möjligtvis S&D eller va det heter, fast egentligen inte så mycket där heller.