source eller global effensive?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Du kan ju ha den uppfattningen.

Men blev aldrig CSS stort och CS:GO direkt?

Vad menar du? Du borde se över vad du skriver lite bättre, för det du skriver nu är fullkomligt ogreppbart.
Ställer du en retorisk fråga angående hur framgångsrika de båda spelen blev i samband med respektive lansering?

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Jag tycker inte det känns som skill i det. Eller beror väl på vad man definierar "skill".
I väldigt snabba spel som CS och även Cod handlar det mest om reaktionsförmåga,
ibland hur precis du kan vara med musen för att sikta.
Spelar man spel med större banor och som inte är lika "snabba" så behöver
man tänka mer med huvudet. För mig när jag spelar Cod så behöver jag inte koncentrera mig
alls eller tänka överhuvudtaget, jag bara springer runt som en huligan och slaktar folk.
Medan i BF3 så är jag försiktig, koncentrerad osv.
Så gör jag i alla fall, kanske inte alla som gör dock.

Jag förstår hur du tänker men skillnaden mellan CS och Cod är att man inte får tillbaka någon hp om man blir skadad i CS. Därför vill man oftast inte bara rusa fram för att man riskerar att förlora hp som man behöver. Dessutom så är vanliga CS-matcher så att man inte får spawna igen förrns nästa runda är igång. Och man vill ju inte precis dö i början av rundan. Cod ycker inte jag passar som e-sort t ex just för att det inte funkar så bra som ett taktikspel om man kan säga så. Medans CS funkar bättre på det sättet. Bf3 är satans kul och det går att tänka taktiskt. Men det som blir jobbigt är när ens lag inte kan tänka taktiskt och de "förstör" hela rundan. Tycker det är lättare att få folk att lyssna på en på CS t ex och därför blir det lite mer laganda trots att det inte är personer man känner. Händer fåtal gånger att jag kan gå tillsammans med min squad och ta flaggor t ex, vilket är väldigt synd. Men för övrigt är Bf3 askul och ser verkligen fram emot Bf4

Jag ser skill som:
- Förmåga att tänka utanför boxen om man säger så (se flera möjligheter vad det gäller taktik, om det inte funkar så testar vi att göra "så")
- Muskelminne som man får genom att spela spelet helt enkelt (reaktionsförmåga att veta vart siktet hamnar när du drar musen 5 cm på musmattan t ex och veta hur rekylen rör sig för olika vapen så man vet när kulorna träffar bäst. Burst-fire istället för att spraya.)
- Se "framåt i tiden" (ungefär som den första) Att man förutspår vart "den" spelaren kan befinna sig efter han sprungit bakom väggen. (Möter jag honom på andra sidan eller springer jag efter honom)
- Och hur fysiken av olika grejer beter sig (vart hamnar granaten om jag kastar den exakt så högt) Också en sån grej som man får genom att spela spelet.

Men taktik är absolut viktigast och det finns inte mycket bättre känsla än när en plan funkar perfekt

Permalänk
Medlem

Självklart cs:go. Nyast och bäst, majoriteten av alla tävlingar och skit har bytt till cs:go. Source har aldrig varit populärt och det är verkligen inte populärt nu när cs:go kommit.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Jag tycker inte det känns som skill i det. Eller beror väl på vad man definierar "skill".
I väldigt snabba spel som CS och även Cod handlar det mest om reaktionsförmåga,
ibland hur precis du kan vara med musen för att sikta.
Spelar man spel med större banor och som inte är lika "snabba" så behöver
man tänka mer med huvudet. För mig när jag spelar Cod så behöver jag inte koncentrera mig
alls eller tänka överhuvudtaget, jag bara springer runt som en huligan och slaktar folk.
Medan i BF3 så är jag försiktig, koncentrerad osv.
Så gör jag i alla fall, kanske inte alla som gör dock.

NEJ. Spelar du seriöst så är taktik och teamplay väldigt viktigt. Att spela riktiga matcher och att hoppa in på en random publicmatch r två helt skilda saker. Och nu finns det en inbyggd funktion i cs:go för att köra competitive.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Source, scenen för surf är störst där!

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk

Source om du gillar typ mods och inte kör "vanligt".
Go om du gillar köra "vanligt.
1.6 om du kompensera grafiken med gameplay.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemanify:

Jag förstår hur du tänker men skillnaden mellan CS och Cod är att man inte får tillbaka någon hp om man blir skadad i CS. Därför vill man oftast inte bara rusa fram för att man riskerar att förlora hp som man behöver. Dessutom så är vanliga CS-matcher så att man inte får spawna igen förrns nästa runda är igång. Och man vill ju inte precis dö i början av rundan. Cod ycker inte jag passar som e-sort t ex just för att det inte funkar så bra som ett taktikspel om man kan säga så. Medans CS funkar bättre på det sättet. Bf3 är satans kul och det går att tänka taktiskt. Men det som blir jobbigt är när ens lag inte kan tänka taktiskt och de "förstör" hela rundan. Tycker det är lättare att få folk att lyssna på en på CS t ex och därför blir det lite mer laganda trots att det inte är personer man känner. Händer fåtal gånger att jag kan gå tillsammans med min squad och ta flaggor t ex, vilket är väldigt synd. Men för övrigt är Bf3 askul och ser verkligen fram emot Bf4

Jag ser skill som:
- Förmåga att tänka utanför boxen om man säger så (se flera möjligheter vad det gäller taktik, om det inte funkar så testar vi att göra "så")
- Muskelminne som man får genom att spela spelet helt enkelt (reaktionsförmåga att veta vart siktet hamnar när du drar musen 5 cm på musmattan t ex och veta hur rekylen rör sig för olika vapen så man vet när kulorna träffar bäst. Burst-fire istället för att spraya.)
- Se "framåt i tiden" (ungefär som den första) Att man förutspår vart "den" spelaren kan befinna sig efter han sprungit bakom väggen. (Möter jag honom på andra sidan eller springer jag efter honom)
- Och hur fysiken av olika grejer beter sig (vart hamnar granaten om jag kastar den exakt så högt) Också en sån grej som man får genom att spela spelet.

Men taktik är absolut viktigast och det finns inte mycket bättre känsla än när en plan funkar perfekt

Det där med att "förutspå" kan man väl säga egentligen är att man försöker tänka sig i den personens
perspektiv och vad man själv skulle gjort i ett sådan situation. Det är bra att kunna.
Men spelar man ett gäng tillsammans och kanske chattar i Skype/TS så blir det väl mer taktik i det hela.

Skrivet av deadich:

NEJ. Spelar du seriöst så är taktik och teamplay väldigt viktigt. Att spela riktiga matcher och att hoppa in på en random publicmatch r två helt skilda saker. Och nu finns det en inbyggd funktion i cs:go för att köra competitive.

Det är public matcher jag menade :c

Permalänk
Medlem

Om du fortfarande har svårt att bestämma dej: http://store.steampowered.com/sub/16223/?snr=1_7_15__13
Köp alla!

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Enda anledningen att fortsätta spela source är väl om man måste ha någon modd som inte kommit till go ännu. Själv så tycker jag matchmaking funktionen i go är grym. Har spelat ca 350 matcher och tycker det blir roligare för varje gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ganska intressant att CS:GO som är ett bra mycket bättre spel än tråkiga Source, också är billigare på Steam.

Visa signatur

the streets, YO

Permalänk
Medlem

CS:GO

Varför? Ett spel som utvecklarna satsar på. Bättre nätkod efter 1 år än Source hade efter 4 år(och nätkoden i Source är fortfarande usel). Inget slår 1.6 men tyvärr är det spelet på utdöende.

Dessutom så är proffsscenen klart bättre i CS:GO, detta gör att klanspelet även bland amatörer blir bättre och mer seriösare eftersom de bästa alltid måste börja någonstans och de tenderar att börja i det spelet som har framtiden för sig.

För övrigt så är modcommynityt till CS:GO klart bättre. Och igen, du får utvecklarnas fokus i flera år framöver.

Så, CS:GO. (Dessutom är sprayen inte random på samma sätt som den är i Source, vilket är ännu ett plus).