SweC Emerald Dream - Vanilla WoW Guild

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer54321:

Perfekt, jag som letade efter något att spela.

Skrivet av Addeez:

lite mindre än ett år, runt 1500 online på peak times( var mer innan sommaren)

Skrivet av B40S:

Hur länge har servern varit uppe? är befolkningen stor ?

Skrivet av Road:

Ostfrallan jag såg dig!

<--- Akarim

Skrivet av Pinkn00b:

Ja bara vanilla raser

Skrivet av smakus:

Har nu gjort en undead mage vid namn: Ostfrallan så inva mig gärna och hoppas verkligen att vi blir många i guildet

Skrivet av Eptk:

Varit gnäll på forumet att en lock står i Xroads och släpper ut sin infernal o dödar sina egna hordevänner. Så bered er på att stryka med en del när ni kommer dit

Skrivet av Pimpim666:

Kan man bara spela vanilla raser?

Funderar på köra en undead sm ruin lock

Skrivet av mgnspx1:

Håller på att tanka clienten nu! Skulle bli riktigt kul om vi kan få ihop ett gäng.

Skrivet av znorlaxvbg:

Haha håller med till viss del men när man tänker efter är farmandet en stor del av pven o de man saknar för de ökar glädjen när man får något/når sitt mål! gryyyyymt sugen på detta men måste köpa ny dator först

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Wranz:

Tyckte han sa så i videon, men nu provade jag logga in. Gick bra de

Molgan - UD Priest

Skrivet av Addeez:

Man behöver väll inget confirmation mail?

Skrivet av Cormentia:

Nice ratio!

Mm, men patchordningen påverkar vilka bug fixes som är släppta. T.ex. så tog det ett bra tag innan Blizzard fixade bugen i Vanish rank 2 eller boostade Devouring Plague.

Usch, vad mitt gamla WoW-itch väcktes till liv nu... Borde verkligen inte, men det var ju så sjukt roligt i vanilla. Förutom allt Scholo- och Strat-farmande. Dör lite inombords vid blotta tanken på att göra om det igen.

Skrivet av Wranz:
Skrivet av m4gnify:

kolla skräpposten

Skrivet av Wranz:

Tar det lång tid å få "confirmation mailet" ?
Väntat 5min nu =/

OOOtålig :>

Skrivet av estoffe:

Utvald - Tauren Druid

Skrivet av Geffel:

Jag börja levla en troll hunter lite smått, Geffel heter den

Skrivet av Wranz:

En till efterbliven fråga. måste man ha WoW. ( aka subba varje månad ) eller ere bara tut å kör?
La ner WoW för hundra år sen.

Skrivet av prOpertyTeodice:

Ingen betalning eller så. Kolla i videoklippet i första posten i tråden så ser du hur du ska göra för att ansluta till servern

Skrivet av rashie:

Helt gratis på denna server, ingen subscription, bara att tuta och köra.

Skrivet av anton.hj:

Hahah det var du som ville ha hjälp förut alltså Träffar redan folk från SweC

Kaliseris, Undead Mage.

Skrivet av drcharles:

Har nu börjat levela en Tauren Druid, Zharli heter den dra iväg en guild invite när det är dags för sånt ^^

Skrivet av m4gnify:

Heter Klorofyll, Orc Warrior

Skrivet av Pinkn00b:

Så heter Pinknoob, Tauren warrior adda gärna mig till guildet

Skrivet av znorlaxvbg:

Jag kommer joina som shaman,hunter eller warlock inom snar framtid, med stream o bra pvp o pve erfarenhet! stort tack till TS som tog med mitt streaming tips i trådstarten!

Skrivet av nimber:

Manze - Undead Mage

Dold text

Sådär, nu är vi Online!
Nu behöver vi signs! om alla kan göra en orc och bara signa Charten om ca 5-10 minuter. (bara för att få signsen lätt, sedan loggar ni över till de karaktärerna ni vill Köra på så får ni en invite!)

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:
Dold text

Sådär, nu är vi Online!
Nu behöver vi signs! om alla kan göra en orc och bara signa Charten om ca 5-10 minuter. (bara för att få signsen lätt, sedan loggar ni över till de karaktärerna ni vill Köra på så får ni en invite!)

Sure, vad heter du?

Visa signatur

Thinkpad - Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geffel:

Skrivet av Wranz:

En till efterbliven fråga. måste man ha WoW. ( aka subba varje månad ) eller ere bara tut å kör?

Ingen betalning eller så. Kolla i videoklippet i första posten i tråden så ser du hur du ska göra för att ansluta till servern

Skrivet av rashie:

Skrivet av anton.hj:

Kaliseris, Undead Mage.

Skrivet av drcharles:

Har nu börjat levela en Tauren Druid, Zharli heter den dra iväg en guild invite när det är dags för sånt ^^

Skrivet av m4gnify:

Skrivet av Pinkn00b:

Skrivet av znorlaxvbg:

Jag kommer joina som shaman,hunter eller warlock inom snar framtid, med stream o bra pvp o pve erfarenhet! stort tack till TS som tog med mitt streaming tips i trådstarten!

Skrivet av nimber:

Manze - Undead Mage

Skrivet av estoffe:

Utvald - Tauren Druid

Skrivet av Wranz:

Väntat 5min nu =/

Skrivet av m4gnify:

kolla skräpposten

Skrivet av Wranz:
Skrivet av Cormentia:

Nice ratio!

Mm, men patchordningen påverkar vilka bug fixes som är släppta. T.ex. så tog det ett bra tag innan Blizzard fixade bugen i Vanish rank 2 eller boostade Devouring Plague.

Usch, vad mitt gamla WoW-itch väcktes till liv nu... Borde verkligen inte, men det var ju så sjukt roligt i vanilla. Förutom allt Scholo- och Strat-farmande. Dör lite inombords vid blotta tanken på att göra om det igen.

Skrivet av Addeez:

Skrivet av Wranz:

Molgan - UD Priest

Skrivet av znorlaxvbg:

Haha håller med till viss del men när man tänker efter är farmandet en stor del av pven o de man saknar för de ökar glädjen när man får något/når sitt mål! gryyyyymt sugen på detta men måste köpa ny dator först

Skrivet av OskarW90:

Beger mig hemmåt! Fixar så guilden kommer upp om typ 40 minuter max!

Skrivet av mgnspx1:

Håller på att tanka clienten nu! Skulle bli riktigt kul om vi kan få ihop ett gäng.

Skrivet av Pimpim666:

Skrivet av Eptk:

Varit gnäll på forumet att en lock står i Xroads och släpper ut sin infernal o dödar sina egna hordevänner. Så bered er på att stryka med en del när ni kommer dit

Skrivet av smakus:

Har nu gjort en undead mage vid namn: Ostfrallan så inva mig gärna och hoppas verkligen att vi blir många i guildet

Skrivet av Pinkn00b:

Ja bara vanilla raser

Skrivet av Road:

Ostfrallan jag såg dig!

<--- Akarim

Skrivet av B40S:

Skrivet av Addeez:

Skrivet av lucifer54321:

Skrivet av IsakPromKing:

Inne och lirar. Turban, Orc Warrior

Skrivet av Snackbox:

Har redan ett par 60s, var är guilden? Varför tar det sån tid?

Dold text

Nu skapas Guilden! /w Tharx eller Teodice om Ca 10 minuter för en guildinvite!

Visa signatur

"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av znorlaxvbg:

SKriv i första inlägget att streama är väldigt uppmuntrat och isf länka streamen i först inlägget med senare? Vore kanoners!

Skrivet av Road:

Kommer inte alls ihåg vad det var för /Played jag hade då jag blev level 60. Men var 8 år sen så lite svårt att komma ihåg.

Det här ska alla fall bli underbar semestersyssla!

Skrivet av estoffe:

Funkar wow-musen i vanilla ?

Skrivet av john_doe:

Hoppas det är lika kul som förr, saknar mc, bwl, aq40, naxx, onyxia och faktiskt allt farmande för pots osv, postar nick när jag skapat en char

Skrivet av OskarW90:

vet inte vad du menar med "WoW" musen xD men troligtvis om det är macroknappar bara.

Skrivet av Addeez:

Heter Addezz ingame, bara å skriva om det är något

Skrivet av Cormentia:

Innan ni bestämmer om ni ska spela Horde/Alliance kan det ju vara värt att kolla vilken ratio servern har. Blir ju otroligt tråkigt om det är 80% Horde mot 20% Alliance (och vice versa).
Detsamma gäller klassfördelningar. Ni pratar om att raida inom en månad, men har inte ens diskuterat hur många ni förväntar er att ha av varje klass. Vid release var det t.ex. ett overflow av UD rogues. Och paladins. (Självklart berodde dessa problem också på vilken server man spelade på.)
Vore intressant att veta vilken patchnivå de kommer att hålla på servern, dvs. kommer de att släppa patcharna i den ordning de släpptes av Blizzard eller kommer de att ha Naxx ute från start.

Skrivet av Ashzala:

Nu är klockan i och för sig bara 17:10, men vore bra att skriva vem man ska skriva till så fort som möjligt. Steg upp kl 03:00 imorse, ledig imorgon och börjar bli lagom groggy ;).

Kul att spela lite vanilla - även om jag inte har den blekaste om hur mycket tid jag kommer ha. Hoppas vi blir MÅNGA!

Skrivet av ronz:

De ska vara 100% blizzlike, patchar och allt släpps i samma ordning och med samma mellanrum, har de sagt iaf

Skrivet av drcharles:

Kul initiativ!

Märkte att jag redan hade en 1.12 klient nerladdad på datorn och tänkte att det borde räcka att bara byta realmlist men funkar av någon anledning inte. är en annan Feenix server som det är till, al'akir och warsong, och använder launchern när jag startar men av någon anledning så connectar den inte till rätt server iaf. Någon som har någon idé om vad felet kan vara?

EDIT: Var tydligen bara att ladda ner patchen från ED's hemsida så löste det sig! Vem ska man whispra för invite till swec guilden? och antar att det är horde vi lirar?

Skrivet av Pimpim666:

Jag vill köra panda!

Vilken patch av vanilla kör dom med? Är zg öppet osv?

Skrivet av Ashzala:

Då det är 60% mot 40% i omröstningen så ser jag det som ganska självklart vilken faction det blir - även om jag själv röstade Alliance!

Vi får vl se. Hoppas på att kunna ta ett par levlar ikväll, annars får det bli senare

Skrivet av Sasser:

Är servern hostad i USA? och vad har ni i ms/latency vid primetime?

Skrivet av rashie:

47 MS i durotar på en 10/1 lina just nu. Verkar som servern är hostad i Europa, dock osäker på var.

Skrivet av H4nsson:

Jag tror att servern är hostad i Holland men är inte 100% säker, Oavsett så har man absolut inget lagg i sverige Dom enda som verkar ha problem är folk i Kanada/USA/Japan. Men skulle gissa att 80-90% av alla på servern bor i Europa

Edit: För er som undrar hur lång tid det tar att levla till 60 så är det inte extremt långsamt trots blizzlike rates, På min 60 Hunter har jag 16 dagar played, Då har jag "casual" levlat till level 60, Farmat bis pre-raid gear och en del T1 samt maxat proffessions osv

Skrivet av Xenoz:

Har ingen lust att börja levla om jag inte får reda på lite regler först..

Vad kommer ni ha för åldersgräns? (är 16)
Vad kommer gälla vid raids osv..

Skulle uppskatta lite mer information

Skrivet av H4nsson:

Jag tvivlar på att det kommer vara någon åldersgräns, Jag tycker att så länge man uppför sig, Är seriös och klarar av att hålla sina känslor i styr så spelar det ingen roll hur gammal man är

Skrivet av trisse23:

Vafan vill ju vara Human lock </3

Skrivet av Eptk:

Kör själv alliance och är på G för rank 14. Blir till att ganka er sen då

EDIT: För ser som undrar är servern i Nederländerna och pingen är runt 20ms för min del iaf.

Skrivet av Andreyas86:

okej, nu kommer en kanske dum fråga, började lira wow när cataclysm expansionen kom så var ej med från början, men skulle gärna vara med! kan man vara med ändå även fast men ej var med från början?

Självklart! Bara följd guiden och sedan kör vi på den factionen som flest röstar på

Hostad på EU. Har inte kollat latencyn dock.

Skrivet av Eptk:

Nederländerna, ca 20ms.

Skrivet av rashie:

Bara att köra på tycker jag, har svårt att föreställa mig varför det skulle vara ett problem att man inte spelat retail vanilla sen tidigare

Bara folk kan uppföra sig ser jag anledning till att ha sådana regler tbh.

Vi reder ut raids när det kommer. Först och främst ska guilden startas och folk börja lvla :).

Skrivet av znorlaxvbg:

Atäng nuvarnde poll och skriv i trådstart vilken faction det blev!! Gör sedan en ny poll på vilka klasser folk vill spela och får en liten överblick iaf!

Skrivet av Andreyas86:

kanon! hade varit skoj å se hur de var från "början". slutar 21.00 så fixar de när ja kommer hem!

Det är i princip 50/50 mellan raserna. Alliance är lite större. Naxx är inte släppt ännu och ZG är på väg. Det drivs helt idellt då man kan inte förvänta sig att allt ska finnas ännu.
Känns som det är mycket som kommer märkas. Trodde inte att intresset skulle vara så här stort utan vi får ta det som det kommer. Förhoppningsvis så vill inte alla spela rogue ^^

Dold text

Nu är vi igång!
/w Tharx eller Teodice för att få en invite till guilden om Ca 10 min!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har inte tillgång till bredband så jag kommer tidigast i helg.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av OskarW90:
Skrivet av Geffel:

Skrivet av Wranz:

Skrivet av rashie:

Skrivet av anton.hj:

Kaliseris, Undead Mage.

Skrivet av drcharles:

Skrivet av m4gnify:

Skrivet av Pinkn00b:

Skrivet av znorlaxvbg:

Skrivet av nimber:

Manze - Undead Mage

Skrivet av estoffe:

Utvald - Tauren Druid

Skrivet av Wranz:

Väntat 5min nu =/

Skrivet av m4gnify:

kolla skräpposten

Skrivet av Wranz:
Skrivet av Cormentia:

Nice ratio!

Skrivet av Addeez:

Skrivet av Wranz:

Molgan - UD Priest

Skrivet av znorlaxvbg:

Skrivet av OskarW90:

Beger mig hemmåt! Fixar så guilden kommer upp om typ 40 minuter max!

Skrivet av mgnspx1:

Skrivet av Pimpim666:

Skrivet av Eptk:

Skrivet av smakus:

Skrivet av Pinkn00b:

Ja bara vanilla raser

Skrivet av Road:

Ostfrallan jag såg dig!

<--- Akarim

Skrivet av taximustafa:

Skrivet av Addeez:

Skrivet av lucifer54321:

Skrivet av IsakPromKing:

Inne och lirar. Turban, Orc Warrior

Skrivet av Snackbox:

Har redan ett par 60s, var är guilden? Varför tar det sån tid?

Dold text

Nu skapas Guilden! /w Tharx eller Teodice om Ca 10 minuter för en guildinvite!

Spara en spot till mig! Kommer distans plugga i 1 år med ny datorrigg så räkna med mig! Roll o klass väljer jag senare!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problem med att logga in - säger att det är fel lösenord hela tiden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgnspx1:

Någon mer som har problem med att logga in - säger att det är fel lösenord hela tiden...

kolla så du verkligen skrivit in rätt!
Vi är flera SweC online nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Körde ED connection patch också fungade allt prima.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgnspx1:

Hade det problem jag med. gå till emerald dreams hemsida och in på "guides" och tanka "ED connection patch" och släng in den. Sen fungerade det perfekt!

edit: too late

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Privata WoW-servrar bryter mot § 7 i våra regler, så jag måste tyvärr låsa tråden.