Risk att bli lurad vid försäljning?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
HVA
Registrerad
Aug 2004

Risk att bli lurad vid försäljning?

Edit: Verkar som scam. REMOVE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2001

Låt mig gissa - det är någon som köper datorn till en son/dotter som bor i London?
Jag hade drag öronen åt mig - varför skulle någon köpa en dator i Sverige för att skeppa den till England, där du oftast kan köpa datorer och hemel till ett lägre pris än här?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
HVA
Registrerad
Aug 2004

Jo det är klart. Känns ju lite lurt, står dock inget som son/dotter i mailet. Men jag skickar ju bara om pengarna finns på mitt konto..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005

Direkt jag läste London tänkte jag på scam, den staden är använt så jävla mycket för att scamma folk genom blocket.

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av Kraknoff:

Jo det är klart. Känns ju lite lurt, står dock inget som son/dotter i mailet. Men jag skickar ju bara om pengarna finns på mitt konto..

Deleta bara mailet, skicka inga kontouppgifter osv, det hela är en scam, och i slutänden blir du av med både dator samt pengarna.

För tillfället en sketen Acer gaming laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Jan 2011

I Nigeria känner dom inte till andra städer i Europa än London..

Skickades från m.sweclockers.com

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Kraknoff:

Edit: Verkar som scam. REMOVE

Inte så smart att ta bort vad tråden handlar om eftersom då kan ju ingen annan läsa den och få ut något av de.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av WEBRUNNER:

Inte så smart att ta bort vad tråden handlar om eftersom då kan ju ingen annan läsa den och få ut något av de.

Preics, hela syftet med ett forum är att man kan söka och hitta andras inlägg. Det är ingen personlig rådgivning

Att mäta datorns temperatur vid idle är ungefär lika värdefullt som att mäta frysens temperatur vid avfrostning.

Sitter just nu med en snoröverklockad i5 och ett nytt 1080.