När jag startar upp datorn så hör man att fläktarna drar igång men händer inget mer efter det, om jag har förstått saken rätt så kan det röra sig om korrupta bios.
Vad jag behöver veta är hur jag ska flasha nya bios utan gränssnitt, har kollat upp lite om hur man kan gå tillväga men har inte hittat nått om just 5738ZG.
Jag är ganska novis när det gäller bios så all hjälp uppskattas.
Ingen aning men ser det som att flasha biosen är lättare och tänkte testa det först innan ja börjar meka med den.
Edit: Dessutom så märkte jag att skärmen blinkade svagt, alltså det som lyser upp skärmen men själva datorn kom aldrig så långt att den bootade biosen så det är ganska troligt att det är just biosen som är problemet.
Hmm jag tror vi har ungefär samma problem. Jag testade att montera ur allting så att bara moderkortet + strömkabeln var i. Sen kopplade jag i skärmen + HDDn och testade, men samma sak hände. Först tänds en LED som indikerar att strömmen är på och fläkten går igång. Efter någon sekund slocknar allt och efter ytterligare någon sekund hoppar fläkten + LEDen igång igen och fortsätter utan problem. Men precis som för dig så är skärmen svart.
Jag testade ett par gånger och ibland kommer man t.o.m. in i windows men oftast så stannar datorn bara med att fläkten och LEDen går igång. Jag funderar också på BIOS men är inte säker eftersom jag IBLAND(!) kommer in i windows.