DICE demonstrerar finesserna i Frostbite 3

Permalänk
Avstängd

Glöm inte medans ni dreglar att det är en FROSBITE 3 "Features" video.
Inte en BATTLEFIELD 4 Features video.

Och notera att Singleplayer != Multiplayer.
90% lirar väl bara MP så.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

bf4 kommer vara och är mycket snyggare än crysis, vet inte om du har svårt att se eller något men jag ser stor skillnad. bf4 är en uppdaterad motor så det kommer märkas stor skillnad.

Huh? BF4 är inte "en uppdaterad motor", det är ett uppdaterat spel som körs på en uppdaterad motor. Det kommer knappt märkas någon skillnad alls då förändringarna är små.

BF4 är knappast "mycket" snyggare än Crysis

CryEngine Editor (2007)

Frostbite 3 Editor (2013)

Skrivet av Alexander7938:

Tycker skogsklippen ser mycket snyggare ut än Crysis från 2007.

Inte så konstigt då det inte finns skog i Crysis du kan jämföra mot.

CryEngine 2 Skog

Frostbite 2 Skog

Skrivet av Nompario:

Commander mode, Levolution, Frostbite 3, strid till havs etc. Ser du ingenting intressant i allt det alls?

Commander Mode, super obalanserat, noobs kommer hogga den och bara vara sämst, få free kills no skill.

Levolution? Finns redan i BC2/BF3, går att jämna nästan hela banan och med scripts som tornet som rasar på Capsian t.ex. dom har bara gett det ett "namn", inte intressant alls.

Frostbite 3 som säljpunkt? Nej, inget intressant som man inte redan sett förut, vattnet ser för övrigt ut som skit, finns många äldre spel som har bra mycket snyggare vatten.

Strid till havs, på vilken nivå? Gissningsvis får vi en liten båt bara som vi sett footage av, lär inte bli något större, så "strid till havs" lär det knappast bli, har spenderat tillräckligt mycket tid på vattenskotor i BC2, nej tack.

Skrivet av Friterad:

Du hade fel på en sak: Det är 100% inte 99...

Finns några få studios kvar som är helhjärtade GAMERS och vill göra mästerverk, inte något skräp för att få en extra slant pengar i fickan.

Skrivet av SweSparky:

Frostbite 2 vs Frostibte 3.. mja, snarare mer optimerad frostbite 2 motor.. Vi kan kalla den frostbite 4 kanske?

Strider till havs +1.. Jag kallar de expasion.. Tex BF3 sea world eller något i den stilen..

De är precis de jag hatar.. liknar mer COD spelen som släpper ett nytt spel när dom ändrat ansiktet på en BOT.. Commander mode hade kunnat införas i BF3, Ute på havet hade varit en perfekt expansion till BF3..

Jag trodde prostitution va olagligt i sverige, men dice är numera EA's bitch! Tyvärr!

Japp, hoppet mellan 2 till 3 är t.o.m mindre än vad hoppet från 1.5 till 2 var, Repi får gärna motbevisa mig dock, jag VILL att det ska vara 3 gånger större banor, dubbelt så stora lag, 7 player squads, 6 klasser, 3 gånger fler fordon osv osv, men det kommer aldrig hända, det går inte att se skillnad på Frostbite 2 och 3, en större explosion och en ny karta är inte en uppdaterad motor, det är en uppdaterad explosion och en ny karta.

Nya Kartor, Nya Fordon, Nya Ljud = Måste va helt ny motor, mycket bättre än BF3, fyfan va nice det ska bli, Frostbite 3 ftw..

Skrivet av Full Strike:

Inget konstigt med det. Om du gjorde ett spel, skulle du inte vilja ha betalt för det då? Visst finns det folk som snickrar ihop spel som hobbyprojekt, men det är inte precis något man kan kräva av någon.

Formulerade mig lite dåligt kanske, det jag menade var att dom gör spelen till 99% för att tjäna pengar, dvs dom offrar allt för att ta features som säljer, dvs 99% av featuresen må vara skräp men dom är mest sannolika att sälja spelet, dvs pengar fokus nr 1, skiter fullständigt i om spelet är shallow skräp som folk tröttnar på efter 5min, sålänge folk köper det.

Skrivet av azz0n^:

Det är förmodligen han då han har samma nickname på Steam. Det luktar lite dubbelmoral om det nu är han.

Skrivet av Frux:

Jag har säkert läst 15 inlägg av dig där du spyr galla över BF3. Nästa tema verkar vara hur mycket BF4 kommer suga. Du har absolut rätt till dig åsikt men tja... Mycket hat istället för att bara spela nåt annat kan man tycka.

Heter du zhrooms i BF3 också? Om det är du så har du köpt det både till Xbox360 och PC och spelat det i 269 timmar, senast för 2 dagar sedan...

Xbox? Nu är du ute och cyklar.

Sen så bara för man loggar in på Battlelog betyder det inte att man spelar eller hur? Har inte spelat aktivt sen spelet släpptes, 200+ av dom timmarna var första månaden.

Anledningen till att jag inte spelar det är att det är så jävla dåligt, obalanserat och endast casual noobs som spelar, skill cappen är ta mig fan den lägsta i något FPS spel som spelas idag, med hästlängder, senast jag lirade BF3 var en runda på DreamHack, inte ens min dator, första livet efter spawn fick jag fick 28-1 med M16A3 på Canals TDM 32 Player NetOnNet, inte min mus, inte min sens, inte mitt tbord, inte mina hörlurar, inte min dator, ändå drog jag 28-1 så jävla enkelt (Tvelander kan intyga), just för att alla är totalt värdelösa som spelar BF3 idag, casuals som sitter o degar framför skärmarna liggandes i stolen som knappt spelat ett FPS i sitt liv

Skrivet av ilsk3n:

Vilken business handlar inte om pengar?

Vilken business handlar endast om pengar?

#1 Banker
#2 Spelindu.. vänta lite

Skrivet av SanyaIV:

Samma här, hatar Battlelog, det vägrar bara att funka. Varför i helvete kunde de inte gjort en valfri in-game server browser så att de som vill kan använda den istället?

Kan delvis hålla med, installerade Bad Company 2 för ett tag sen för lite nostalgia och använde In-Game Browsern, och måste erkänna att den var väldigt trevlig att använda efter att ha kört Battlelog i 1,5 år. Battlelog har aldrig strulat för mig iaf, tycker den fungerat kanon förutom att dom ändrade server filter rules, annars är det inte mycket jag kan klaga på, EA error har man väl fått några gånger iaf.

Skrivet av LimpSTAR:

muppar som gnäller! i slutändan så sitter ni allihopa och spelar bf4..

I "slutändan" spelar vi inte, det som är problemet. Alla kommer spela vid release, alla kommer tycka det är kul då det finns nytt att explora, nytt content, det gillar folk, sen när dom provat alla nya banor, fordon och låst upp de flesta unlocks, då plötsligt försvinner allt sug och spelet dör ut för dom, så efter några månader kommer alla "bättre" spelare söka sig till annat spel, medans casuals stannar kvar och casual lirar, så går en bättre spelare in efter några månader för att prova om spelet är nå kul fortfarande, äger upp servern totalt 30-0, sen avinstallerar spelet igen..

Skrivet av ghandpivot:

Detta är ju bara trams ._.
Det är en uppföljare till spelet, så självklart ska det ju påminna om det. Men man kan ju inte påstå att de inte har förbättrat det grafiskt (resten kan jag inte yttra mig om då jag inte provkört det). Oerhört imponerande är det att de lyckats utveckla sig så mycket på endast två år. Framför allt soldatmodellerna har fått ett styrt lyft, speciellt i ansiktsområdet.

Jag httade en liten comparision video mellan spelen, dock får man anteckna att de jämför singleplayer från bf4 med multiplayern i bf3, så det kanske inte är helt rättvist. Tycker för övrigt att de verkar har förbättrat ljudet en del med, men döm själva.

Trams är det ja, folk har fått för sig att Frostbite 3 måste vara mycket bättre och snyggare, när det knappt är det, det behöver inte vara det heller. Dom har förbättat några få animationer, lagt in lite nya ljud så det ska kännas "fresh" även om BF3 ljuden dög hur bra som helst, folk skulle whina sönder om det var identiska ljud som BF3 så, men ja, det är utan tvekan ett BF3.5, som en expansion, det har man vetat sen dom först announcade BF4.

Soldatmodellerna har inte fått något lyft alls? Ögonen, oj.. vilken skillnad, nej juste det märker du bara om du står brevid dom vilket du nästan aldrig gör.

Och videon säger inte mycket, går absolut inte att jämföra MP med SP, dom har mycket mer detalj i SP då banorna är enormt mycket mindre, linjärt scripted skräp så dom kan pressa in detaljer så mycket det bara går på liten yta.

Skrivet av Dwightschrute:

Glöm inte medans ni dreglar att det är en FROSBITE 3 "Features" video.
Inte en BATTLEFIELD 4 Features video.

Och notera att Singleplayer != Multiplayer.
90% lirar väl bara MP så.

Singleplayer

Multiplayer

Bild länk bytt
Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Vad jag menade med diablo och wow är att här har vi två spel som inte piratkopieras nämnvärt men de har endå i princip samma pris som alla andra spel, vilket tyder lite på att det inte är piratkopieringens vara eller icke-vara som sätter priserna.

Beundrandsvärt att du ha principer, personligen vill jag alltid testa spelet först sen köper jag det om det var bra. Nu spelar jag dock mest multiplayer så man är tvungen att köpa det om man vill fortsätta spela efter eventuell trial vara sig man vill det eller ej men du förstår principen

Skulle vilja se siffror på hur många av de som laddade ned spelet (och faktiskt spelade det) som också betalat för det. Misstänker att det är en hyffsat stor siffra men vem vet... inom min umgängeskrets laddar alla alltid ner spelen innan de köper iaf.

Det viktiga är inte när man betalar (till en viss gräns ^^)
utan om.
Om du laddar ner och testar ett spel lite och sen bestämmer om du ska köpa det eller inte, då kan jag respektera det. Det blir ungefär samma sak som att testa det i en spelaffär, eller på en mässa/liknande. Bara att folk på något sätt betalar, gör mig mycket glad, det är mer än vad som kan sägas om många jag känner hehe.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweSparky:

"Knappt har Battlefield 3 hunnit fylla två år innan det är dags för den stora uppföljaren."

Första meningen säger allt.. Jag är så jävla besviken.. Hade varit OK och kallade de BF3.5.. Men 4.. Jag blir bara irriterad.. Ska jag köpa samma spel jag redan äger? med nya maps för 600-700kr? Fuck you EA!

Lägg ner med "Fuck EA" circlejerk. DICE har släppt minst ett spel per 2 år sen BF1942, vet inte riktigt vad du snackar du om.

Det är en uppföljare till BF3, så visst fan BF4 ser snarlikt ut. Skriv vad dom skulle gjort för att göra ett spel som enligt dig ser nytt ut, så kan jag imorgon svara med lite fakta när jag väl sitter vid en dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av repi:

Fundera även på hur många spelföretag som kan svara här på forumet på svenska

Varför skulle det röra mig i ryggen? Tycker att dom är skit, vad ska dom göra? Ogilla min kommentar?

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Så jävla mycket skitsnack i den videon, man såg direkt vad det skulle bli av battlefield serien när man såg all "DLC" content som skulle släppas och att det inte fanns någon Naval combat i BF3 var så himla dåligt.

Hej då, Jag köper inget skit från EA längre i alla fall.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Orkar inte.

Om ni inte är intresserade så köp det inte.

BF är nästintill den enda spelserien jag köper för jag vet att jag kommer att ha skojj med mina vänner annars är det indiespel jag köper.

FUME UP!

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790K (4,4ghz) GPU: Zotac Gtx 780. RAM: CORSAIR 16GB 1600MHZ VENGEANCE. Chassi: Define R4. OS: Windows 8.1 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sluze:

Om ni inte är intresserade så köp det inte.

BF är nästintill den enda spelserien jag köper för jag vet att jag kommer att ha skojj med mina vänner annars är det indiespel jag köper.

FUME UP!

Jag uttrycker bara mitt missnöje, jag är glad för din skull att du njuter av BF och att du mår bra över att lägga så mycket pengar på det.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Så mycket skit som pratas...

DICE släpper bf titlar varje år, så det kan ni sluta poängtera.

Vattnets stora vågor ser exakt likadant ut för alla players samt att objekt som plumsar ner skapar vågor. Detta är helt nytt för Battlefield.

Brb jobba

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lutt95:

Lägg ner med "Fuck EA" circlejerk. DICE har släppt minst ett spel per 2 år sen BF1942, vet inte riktigt vad du snackar du om.

Det är en uppföljare till BF3, så visst fan BF4 ser snarlikt ut.

Battlefield 2 har absolut ingenting gemensamt med Battlefield 3.

Så varför "måste" Battlefield 4 vara en uppföljare till Battlefield 3? Nej juste, det kan lika gärna vara Tokyo Drifters mot Eskimåer. Deras 3 senaste spel har utspelat sig runt år 2010, med i princip samma 2 factions, DICE hade variation och kom på nytt förr i tiden, det är helt borta för EA är pengakåta och tvingar dom att göra spel som är "hett" just nu, det är safe bet, så dom tar inga risker, plöjer ut skräp till kidsen så dom får sina bonus checkar, inte fan handlar det om att göra ett bra spel.

(1942) Battlefield 1942 (Canada, Soviet, UK, United States vs Germany, Japan) (PC) [ 5 av 5 Mästerverk ]
(1965) Battlefield Vietnam (South Vietnam, United States vs North Vietnam, Viet-Cong) (PC) [ 4 av 5 Mycket Bra ]
(2005) Battlefield 2 (United States vs China, MEC) (PC) [ 5 av 5 Mästerverk ]
(2142) Battlefield 2142 (European Union vs Pan-Asian Coalition) (PC) [ 4 av 5 Mycket Bra]

Här börjar fallet för Battlefield serien, istället för att komma på nytt som dom gjort tidigare, så vill dom ta sig in på konsolmarknaden och tvingas då göra ny motor, för att testa den så gör dom det första Battlefield Singleplayer spelet, kallat Bad Company, som dom sedan gör en uppföljare till när dom introducerar nya motorn för PC, Bad Company 2 släpps då till både konsoller och PC, nu har dom fått motorn att fungera bra på både konsoller och PC, det är dags att fortsätta på Battlefield serien, så dom annonserar Battlefield 3, nu tror folk att det ska bli en uppföljare till Battlefield 2 pga namnet, men spelet visade sig vara en uppföljare på Bad Company 2 istället, samma klasser, game modes, factions, grafik, ljudet, folk som hade förväntat sig en värdig uppföljare på Battlefield 2 blev mycket besvikna då dom inte fick tillbaka sina favorit features från spelet dom en gång spenderade hundratals timmar i, nu får dom dock en till chans med ytterligare en uppföljare, kallat Battlefield 4, lyckas dom tillfredsställa Battlefield 2 Veteranerna med alla dessa features som gjorde Battlefield 2 till ett av deras favoritspel någonssin? Vi får se i Oktober. Det kan iallafall inte bli sämre!

(~2010) Battlefield Bad Company (United States vs MEC, Russia) (PS3, Xbox 360) [ 3 av 5 Bra ]
(~2010) Battlefield Bad Company 2 (United States vs Russia) (PC, PS3, Xbox 360) [ 4 av 5 Mycket Bra]
(~2010) Battlefield 3 (United States vs Russia) (PC, PS3, Xbox 360) [ 3 av 5 Bra ]
(~2010) Battlefield 4 (United States vs Russia vs China) (PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One)

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

frågar ni mig så är bf4 det riktiga spelet dom ville släppa utan att rusha ut med bf3. har redan pre ordrat kan inte bli bättre (jo om jag klarar ultra )

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweSparky:

Jag trodde prostitution va olagligt i sverige, men dice är numera EA's bitch! Tyvärr!

Det är inte olagligt att prostituera sig, bara att köpa tjänsterna...

Permalänk

Tyvärr är det ju så att man nästan måste betala spelet 2 gånger för att få tillgång till allt extra material, det är enda invändningen jag har mot Battlefield spelen, Premium till BF3 var alldeles för dyrt, runt 450kr.
Och nej man släpper inte Battlefield varje år, snarare vartannat, BF3 2011, BF4, 2013, ganska precis 2 års mellanrum.
Personligen tycker jag det är alldeles lagom.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk

Då vet man hur hela spelet kommer att se ut, svajande träd och fallande byggnader för hela slanten
Och i single player, ett hårt scriptat spel där man måste göra allt i den ordning och inom det starkt begränsade geografiska område som DICE avsett.
Man borde veta vart det barkar, när man i alla början av andra spel får uppmaningen: press any key; men inte i BF, där står det press Enter....
Så pottränade är de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BerraJobb:

Tyvärr är det ju så att man nästan måste betala spelet 2 gånger.

...För att få material som skulle ha vart med spelet från början om inte EA-girigheten tvingade spelhusen att släppa halvfärdiga produkter.

Jag älskar Dice's spel och spelmotor. Tyvärr, så är hatet till EA större.
http://lmgtfy.com/?q=EA+John+Riccitiello+Microtransactions

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durgil:

Det är inte olagligt att prostituera sig, bara att köpa tjänsterna...

Joo, kom på detta efter att jag skrivit..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av lutt95:

Lägg ner med "Fuck EA" circlejerk. DICE har släppt minst ett spel per 2 år sen BF1942, vet inte riktigt vad du snackar du om.

Det är en uppföljare till BF3, så visst fan BF4 ser snarlikt ut. Skriv vad dom skulle gjort för att göra ett spel som enligt dig ser nytt ut, så kan jag imorgon svara med lite fakta när jag väl sitter vid en dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Ny grafikmotor hade ju räckt! skillnaden på 1942 till 2 och från 2 till 3, den skillnaden vill jag se i 3 till 4 också..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Sluta ta betalt för era fattiga dlc:s, inte värt en enda krona efter man köpt spelet. Och förstår inte riktigt det här med BF4, du köper BF4 för ca 500 - 700kr när det släpps. Sen måste du köpa till ett expansionspaket som heter "CHINA RISING". Är detta korrekt?

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Avstängd

där visar dem mod verktyg som alla kunde ha dem inte vore så giriga

Permalänk
Medlem

Misstänker, några kommentarer till trots, att BF4 kommer bli en enorm succé oavsett. Jag kommer åtminstone köpa det, men det blir nog inga addons.

Lustigt det där med vad spel kostar egentligen. När jag började köpa NES-spel kostade de sjuka summor egentligen, Turtles exempelvis gav jag 799:- för. I dagens penningvärde är det ca 1300:-. Då kan man ju jämföra produktionsvärden, speltid osv också.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Battlefield 2 har absolut ingenting gemensamt med Battlefield 3.

Så varför "måste" Battlefield 4 vara en uppföljare till Battlefield 3? Nej juste, det kan lika gärna vara Tokyo Drifters mot Eskimåer. Deras 3 senaste spel har utspelat sig runt år 2010, med i princip samma 2 factions, DICE hade variation och kom på nytt förr i tiden, det är helt borta för EA är pengakåta och tvingar dom att göra spel som är "hett" just nu, det är safe bet, så dom tar inga risker, plöjer ut skräp till kidsen så dom får sina bonus checkar, inte fan handlar det om att göra ett bra spel.

(1942) Battlefield 1942 (Canada, Soviet, UK, United States vs Germany, Japan) (PC) [ 5 av 5 Mästerverk ]
(1965) Battlefield Vietnam (South Vietnam, United States vs North Vietnam, Viet-Cong) (PC) [ 4 av 5 Mycket Bra ]
(2005) Battlefield 2 (United States vs China, MEC) (PC) [ 5 av 5 Mästerverk ]
(2142) Battlefield 2142 (European Union vs Pan-Asian Coalition) (PC) [ 4 av 5 Mycket Bra]

Här börjar fallet för Battlefield serien, istället för att komma på nytt som dom gjort tidigare, så vill dom ta sig in på konsolmarknaden och tvingas då göra ny motor, för att testa den så gör dom det första Battlefield Singleplayer spelet, kallat Bad Company, som dom sedan gör en uppföljare till när dom introducerar nya motorn för PC, Bad Company 2 släpps då till både konsoller och PC, nu har dom fått motorn att fungera bra på både konsoller och PC, det är dags att fortsätta på Battlefield serien, så dom annonserar Battlefield 3, nu tror folk att det ska bli en uppföljare till Battlefield 2 pga namnet, men spelet visade sig vara en uppföljare på Bad Company 2 istället, samma klasser, game modes, factions, grafik, ljudet, folk som hade förväntat sig en värdig uppföljare på Battlefield 2 blev mycket besvikna då dom inte fick tillbaka sina favorit features från spelet dom en gång spenderade hundratals timmar i, nu får dom dock en till chans med ytterligare en uppföljare, kallat Battlefield 4, lyckas dom tillfredsställa Battlefield 2 Veteranerna med alla dessa features som gjorde Battlefield 2 till ett av deras favoritspel någonssin? Vi får se i Oktober. Det kan iallafall inte bli sämre!

(~2010) Battlefield Bad Company (United States vs MEC, Russia) (PS3, Xbox 360) [ 3 av 5 Bra ]
(~2010) Battlefield Bad Company 2 (United States vs Russia) (PC, PS3, Xbox 360) [ 4 av 5 Mycket Bra]
(~2010) Battlefield 3 (United States vs Russia) (PC, PS3, Xbox 360) [ 3 av 5 Bra ]
(~2010) Battlefield 4 (United States vs Russia vs China) (PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One)

Bra att du ger BF4 en chans och dömer inte spelet än. Allt de du säger är sant till en viss nivå, men jag personligen tycker BF3s allmäna gameplay som gunfights osv. var helt okej. Vet inte varför dom bestämde sig för att lämna ute dessa viktiga saker som spectator mode, commander mode, 5-man SQUADS och in-game VOIP från BF3. Var det tekniskt omöjligt? Troligen inte. Det kanske bara inte fanns tid nog att lägga till saker som detta, vad vet jag. Jag vet iallafall att BF4 kommer att ha dessa saker och att jag kommer köpa det.

Du har inte fått tanken att börja spela i någon 32vs32 community? Började spela det ett par månader efter BF3 släpptes och det är den enda anledningen till att jag spelar det än.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Har inte spelat aktivt sen spelet släpptes, 200+ av dom timmarna var första månaden.

Om man jobbar heltid så snittar man väl på en 176h eller något i den stilen, lite perspektiv.

Skrivet av zhrooms:

...just för att alla är totalt värdelösa som spelar BF3 idag, casuals som sitter o degar framför skärmarna liggandes i stolen som knappt spelat ett FPS i sitt liv.

...så efter några månader kommer alla "bättre" spelare söka sig till annat spel, medans casuals stannar kvar och casual lirar.

Tråkigt att bara bra spelare får vara med. Men det är klart, har man mer än 200h att lägga på spelande per månad så hade det väl varit konstigt om man inte var snäppet bättre än medel svensson.

Var bara tvungen att kommentera, du verkar ha en fantastisk vardag, hoppas du inte börjar näthata mig 200h i månaden nu istället bara

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk

Ser bra ut! The Sims 4 med Frostbite hade varit något!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Har redan bokat BF4. Håller även på uppgradera min PC lite sakta innan spelet släpps

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Gåshud

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Skrivet av SweSparky:

"Knappt har Battlefield 3 hunnit fylla två år innan det är dags för den stora uppföljaren."

Första meningen säger allt.. Jag är så jävla besviken.. Hade varit OK och kallade de BF3.5.. Men 4.. Jag blir bara irriterad.. Ska jag köpa samma spel jag redan äger? med nya maps för 600-700kr? Fuck you EA!

Jag är ingen fanboy och har klagat som fan på hur konsolskadat BF3 blev och önskat att dom kunde fixa till det så det blev som det "borde" ha blivit.

Titta på den här filmen där Levelcap och någon annan pratar om det är BF 3.5 eller BF 4 efter att dom båda spelat Alphan på E3 ett antal timmar.

Ja jag tror på vad dessa två har att säga då de kan BF3 utan och innan och även spelat BF2 som alla höjer till skyarna hela tiden. (det var inte felfritt!!!!)

Se hela och kommentera sen.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepzou:

Den här videon är från E3 2006 lr 2007 spelet såg aldrig ut såhär bra. Men däremot ser crysis ändå riktigt bra ut för att vara så gammalt.
Och jo jag känner till alla moddar osv som får spelet och se bättre ut. Men som sagt det här var från E3.

Klippet är från 2010 och använder flera olika moddar. Det är även en remake av banan från tech demot som visades på GDC 06, kanske är den du förväxlar det med?

Här är några andra grafikmoddar. Det finns en hel del olika kombinationer man kan köra.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att de ger en mer destruction i BF3 som var en besvikelse jämfört med BC2.
I BC2 var det jättemkt som gick att skjuta isönder (hus) vilket var svinroligt. I BF3 så var det.... mindre.
Tråkigt nog. Men, men. Vi får väl se...

Dock ser spelet väldigt mörkt ut. Tråkigt...

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zhrooms:

Kul för ditt lag, när du tar hoggar en tank och inte gör någon nytta med den så ni förlorar, tank är det bästa "vapnet" i spelet med hästlängder, en bra tank förare kan enkelt avgöra vilket lag som vinner matchen, får garanterat MVP på köpet.

Vad baserar du det på? Ingenting indikerar det.

Inget, kommer nästan bara skräp idag, men för att ge något svar på frågan så kan jag väl lista dom spelen som har tagit "någon" tid på senare åren.

2011
Börjat Amnesia (Väntade på Triple Monitor, blev aldrig av)
Börjat Deus Ex: Human Revolution (Tråkigt)
Börjat Rage (Väntade på Triple Monitor, blev aldrig av)
Börjat Star Wars: The Old Republic (Trial, köpte aldrig)

Klarat Battlefield 3 (Bra)
Klarat Bulletstorm (Mycket Bra)
Klarat Call of Duty: Modern Warfare 3 (Bra)
Klarat Crysis 2 (Bra)
Klarat Dead Island (Bra)
Klarat DiRT 3 (Mycket Bra)
Klarat Portal 2 (Mästerverk)
Klarat The Elder Scrolls V: Skyrim (Mycket Bra)

2012
Börjat Planetside 2 (Rank systemet helt fucked up)

Klarat Mass Effect 3 (Mycket Bra)
Klarat Far Cry 3 (Tveksamt)
Klarat Diablo 3 (Bra)
Klarat Halo 4 (Mycket Bra)
Klarat Max Payne 3 (Mycket Bra)
Klarat World of Warcaft: Mists of Pandaria (Bra)

2013
Börjat Dead Space 3 (Bugg, inte blivit av)
Börjat GRID 2 (Värdelös SP)

Klarat Crysis 3 (Bra)
Klarat BioShock: Infinite (Mycket Bra)
Klarat Far Cry 3: Blood Dragon (Mästerverk)
Klarat Metro: Last Light (Mycket Bra)

Att Spela 2011, 2012, 2013
ArmA 3
Assassins Creed 1,2,3
Amnesia: The Dark Descent
Battlefield 4
Call of Duty: Ghosts
DayZ Standalone
Dishonored
Gears of War 2,3
Grand Theft Auto V
Killzone 1,2,3,4
Lost Planet 3
The Last of Us
The Walking Dead
The Witcher 1,2
Tomb Raider
Uncharted 1,2,3
Watch Dogs
XCOM: Enemy Unknown

.. kanske missat något men ja, högst på hype listan atm är HL3, Fallout 4, DayZ SA, GTA V, BF4, CoD: Ghosts, Destiny

Bulletstorm mycket bra? Det var ju den tråkigaste skiten jag varit med om på länge. Tror inte det går att hitta ett mer linjärt spel. AI var stenkorkad, banorna tråkiga, portningen från konsol var dålig, spelet var så repetitivt att man tröttnade efter fem minuter. Det enda som var bra var en del av vapnen och att man kunde sparka ner folk från stup och slänga in dem i kaktusar men det räcker inte för att bära ett helt spel när resten var så dåligt. Zero punctuation sammanfattar det rätt bra tycker jag:
http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/...

Vad menar du med ranksystemet i Planetside 2?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Huh? BF4 är inte "en uppdaterad motor", det är ett uppdaterat spel som körs på en uppdaterad motor. Det kommer knappt märkas någon skillnad alls då förändringarna är små.

BF4 är knappast "mycket" snyggare än Crysis

CryEngine Editor (2007)

http://i.imgur.com/2tlATHV.jpg

Frostbite 3 Editor (2013)

http://i.imgur.com/NjvnRYl.jpg

Inte så konstigt då det inte finns skog i Crysis du kan jämföra mot.

CryEngine 2 Skog

http://i.imgur.com/kvWelr2.jpg

Frostbite 2 Skog

http://i.imgur.com/NNvmR6H.jpg

Commander Mode, super obalanserat, noobs kommer hogga den och bara vara sämst, få free kills no skill.

Levolution? Finns redan i BC2/BF3, går att jämna nästan hela banan och med scripts som tornet som rasar på Capsian t.ex. dom har bara gett det ett "namn", inte intressant alls.

Frostbite 3 som säljpunkt? Nej, inget intressant som man inte redan sett förut, vattnet ser för övrigt ut som skit, finns många äldre spel som har bra mycket snyggare vatten.

Strid till havs, på vilken nivå? Gissningsvis får vi en liten båt bara som vi sett footage av, lär inte bli något större, så "strid till havs" lär det knappast bli, har spenderat tillräckligt mycket tid på vattenskotor i BC2, nej tack.

Finns några få studios kvar som är helhjärtade GAMERS och vill göra mästerverk, inte något skräp för att få en extra slant pengar i fickan.

Japp, hoppet mellan 2 till 3 är t.o.m mindre än vad hoppet från 1.5 till 2 var, Repi får gärna motbevisa mig dock, jag VILL att det ska vara 3 gånger större banor, dubbelt så stora lag, 7 player squads, 6 klasser, 3 gånger fler fordon osv osv, men det kommer aldrig hända, det går inte att se skillnad på Frostbite 2 och 3, en större explosion och en ny karta är inte en uppdaterad motor, det är en uppdaterad explosion och en ny karta.

Nya Kartor, Nya Fordon, Nya Ljud = Måste va helt ny motor, mycket bättre än BF3, fyfan va nice det ska bli, Frostbite 3 ftw..

Formulerade mig lite dåligt kanske, det jag menade var att dom gör spelen till 99% för att tjäna pengar, dvs dom offrar allt för att ta features som säljer, dvs 99% av featuresen må vara skräp men dom är mest sannolika att sälja spelet, dvs pengar fokus nr 1, skiter fullständigt i om spelet är shallow skräp som folk tröttnar på efter 5min, sålänge folk köper det.

Xbox? Nu är du ute och cyklar.

Sen så bara för man loggar in på Battlelog betyder det inte att man spelar eller hur? Har inte spelat aktivt sen spelet släpptes, 200+ av dom timmarna var första månaden.

Anledningen till att jag inte spelar det är att det är så jävla dåligt, obalanserat och endast casual noobs som spelar, skill cappen är ta mig fan den lägsta i något FPS spel som spelas idag, med hästlängder, senast jag lirade BF3 var en runda på DreamHack, inte ens min dator, första livet efter spawn fick jag fick 28-1 med M16A3 på Canals TDM 32 Player NetOnNet, inte min mus, inte min sens, inte mitt tbord, inte mina hörlurar, inte min dator, ändå drog jag 28-1 så jävla enkelt (Tvelander kan intyga), just för att alla är totalt värdelösa som spelar BF3 idag, casuals som sitter o degar framför skärmarna liggandes i stolen som knappt spelat ett FPS i sitt liv

Vilken business handlar endast om pengar?

#1 Banker
#2 Spelindu.. vänta lite

Kan delvis hålla med, installerade Bad Company 2 för ett tag sen för lite nostalgia och använde In-Game Browsern, och måste erkänna att den var väldigt trevlig att använda efter att ha kört Battlelog i 1,5 år. Battlelog har aldrig strulat för mig iaf, tycker den fungerat kanon förutom att dom ändrade server filter rules, annars är det inte mycket jag kan klaga på, EA error har man väl fått några gånger iaf.

I "slutändan" spelar vi inte, det som är problemet. Alla kommer spela vid release, alla kommer tycka det är kul då det finns nytt att explora, nytt content, det gillar folk, sen när dom provat alla nya banor, fordon och låst upp de flesta unlocks, då plötsligt försvinner allt sug och spelet dör ut för dom, så efter några månader kommer alla "bättre" spelare söka sig till annat spel, medans casuals stannar kvar och casual lirar, så går en bättre spelare in efter några månader för att prova om spelet är nå kul fortfarande, äger upp servern totalt 30-0, sen avinstallerar spelet igen..

Trams är det ja, folk har fått för sig att Frostbite 3 måste vara mycket bättre och snyggare, när det knappt är det, det behöver inte vara det heller. Dom har förbättat några få animationer, lagt in lite nya ljud så det ska kännas "fresh" även om BF3 ljuden dög hur bra som helst, folk skulle whina sönder om det var identiska ljud som BF3 så, men ja, det är utan tvekan ett BF3.5, som en expansion, det har man vetat sen dom först announcade BF4.

Soldatmodellerna har inte fått något lyft alls? Ögonen, oj.. vilken skillnad, nej juste det märker du bara om du står brevid dom vilket du nästan aldrig gör.

Och videon säger inte mycket, går absolut inte att jämföra MP med SP, dom har mycket mer detalj i SP då banorna är enormt mycket mindre, linjärt scripted skräp så dom kan pressa in detaljer så mycket det bara går på liten yta.

Singleplayer

http://i.imgur.com/2KWYa8q.jpg

Multiplayer

http://www.ludomedia.it/upload/img/11/10/12/1318442274_06251_...

Haha då såg jag dig spela den rundan! Du har ingen bror som är idrottslärare i Åkersberga? Sen pratade vi om Frostbite 3 mot Cryengine, där ser jag en stor skillnad och om du inte nöjer dig får jag väl gå in på spelen och ta screenshots....

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)