Massa jävla fel.. acceptera eller inte?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Nov 2010

Massa jävla fel.. acceptera eller inte?

Hallå.

Så jag drog till Specsavers för att köpa nya glasögon, använde mig av deras erbjudande (Köp 2 betala för 1). Köpte ett par vanliga samt ett par solglasögon för 1795kr.

Då det vart 10 dagar innan jag skulle utomlands bad jag om att få det express så jag kunde ha med mig mina solglasögon utomlands.
Efter 7 dagar kunde jag hämta dem.

Det var då 2 vanliga. Dvs inga solglasögon. Jag accepterade det och fick låna ett par man sätter över sina vanliga.

Hur som helst så har jag nu fått mina solglasögon och det är återigen fel på dem. Man kan välja mellan blå aktig eller typ brun aktigt glas (Blått gör att allt blir lite mörkare och brunt gör att det blir högre kontrast på allt).

Jag ville ha blåa sade jag, men ser nu att det är bruna. (Jag lånade bruna och gillade dem, men i affären tyckte jag blåa kändes skönare, no clue dock då jag inte testat med min skärpa så kan varit att det blåa gjorde att det blir skönare för ögonen då jag inte hade skärpa i dem).

Vad tycker ni jag bör göra? Acceptera det eller be om ett nytt par? Vet inte om jag orkar bråka och vänta ÄNNU 1 vecka + för dem..
Vad hade ni gjort?

Dator: I5 3570k | [Evo 212] | Z77 MPOWER ATX | Asus 1080 TI Turbo 11GB | Fractal R4 | Corsair RM750x 750W | Seagate 7200RPM 500GB | Samsung 840 250GB [B]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Jag hade gjort det som krävdes för att få det jag gillade mest, så frågan är vilken av dom gillade du mest?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Norrbotten
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av FBGKimpan:

Hallå.

Så jag drog till Specsavers för att köpa nya glasögon, använde mig av deras erbjudande (Köp 2 betala för 1). Köpte ett par vanliga samt ett par solglasögon för 1795kr.

Då det vart 10 dagar innan jag skulle utomlands bad jag om att få det express så jag kunde ha med mig mina solglasögon utomlands.
Efter 7 dagar kunde jag hämta dem.

Det var då 2 vanliga. Dvs inga solglasögon. Jag accepterade det och fick låna ett par man sätter över sina vanliga.

Hur som helst så har jag nu fått mina solglasögon och det är återigen fel på dem. Man kan välja mellan blå aktig eller typ brun aktigt glas (Blått gör att allt blir lite mörkare och brunt gör att det blir högre kontrast på allt).

Jag ville ha blåa sade jag, men ser nu att det är bruna. (Jag lånade bruna och gillade dem, men i affären tyckte jag blåa kändes skönare, no clue dock då jag inte testat med min skärpa så kan varit att det blåa gjorde att det blir skönare för ögonen då jag inte hade skärpa i dem).

Vad tycker ni jag bör göra? Acceptera det eller be om ett nytt par? Vet inte om jag orkar bråka och vänta ÄNNU 1 vecka + för dem..
Vad hade ni gjort?

köp ett par på macken för 79 kr tills du får dom rätta, eller ser du så dåligt att du inte kan ha vanliga solglasögon?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Jan 2011

Gå tillbaka och kräv att få rätt, dom fick mina glasögon 7 gånger innan allt blev perfekt.. Fel skärpa mm.

Skickades från m.sweclockers.com

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Nov 2003

De har ju en nöjd kund-policy och du är inte nöjd. Givetvis ska du gå tillbaka.

"I live, I die, I live again!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Återigen fel på dina nya glasögon du precis fått??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av FBGKimpan:

Vad hade ni gjort?

Vad är viktigast för dig? 1 vecka eller blått glas?

Att mäta datorns temperatur vid idle är ungefär lika värdefullt som att mäta frysens temperatur vid avfrostning.

Sitter just nu med en snoröverklockad i5 och ett nytt 1080.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2008

Men snälla människa, detta är sweclockers, vad har det med dina brillor att göra? Ta klagomålen med butik istället.

Spelriggen: Intel i7 3770K - GTX 1070 - 16GB Minne - ASRock P67 Professional - Samsung 840 240GB - be quiet! 730W - Corsair Carbide Air 540 - Eizo FG2421 - Custom vattenkylning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Hotfuzz08:

Men snälla människa, detta är sweclockers, vad har det med dina brillor att göra? Ta klagomålen med butik istället.

Ligger under "Övrigt" så jag tycker att här är det helt okej!

Till TS, Gå tillbaka om du inte är nöjd! Butiker blir inte bättre för att man låter fel passera.

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002

Ptja, även om det är surt att vänta så hade jag inte nöjt mig tills dess att jag fått den produkt jag beställt. Däremot hade jag klagat på priset. Medan du väntar på rätt produkt, släng iväg ett mail till marknadsavdelningen och förklara. I regel vill man undvika bad will så lång som möjligt så de flesta större företag brukar vara generösa med kompensation utan större knussel. Kostar inget att testa.

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av OskarW90:

Ligger under "Övrigt" så jag tycker att här är det helt okej!

[saxat].

Det kanske bara är jag men detta är ju ändå ett teknikinriktat forum och då tycker jag att trådarna åtminstone ska en sådan natur. Glasögon har ingenting med detta att göra såldes tycker jag inte det hör hemma här. Dessutom är ämnet som sådant inget som ens behöver diskuteras, det är något som ts och butik kan lösa rätt enkelt på egen hand. Det har inte ens blivit en tvist.

Spelriggen: Intel i7 3770K - GTX 1070 - 16GB Minne - ASRock P67 Professional - Samsung 840 240GB - be quiet! 730W - Corsair Carbide Air 540 - Eizo FG2421 - Custom vattenkylning.