Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

Komplett

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=edit&ShoppingList... fungerar det :)? EDIT: här är bilden, lite opro men här ärden http://imgur.com/YBKQHm1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2010

Kan inte se något i länken

Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 1 TB Western digital - 2 TB Western digital - 2x Samsung 840 250GB

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+BenQ 24'' XL2411T 144Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av Dansken88:

Kan inte se något i länken

kan du inte? vet du hur man gör det isf :S?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Derpyzymbie:

kan du inte? vet du hur man gör det isf :S?

Antingen gör du en lista på inet/prisjakt eller så tar du en skärmbild och länkar.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Master of Overkill
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Derpyzymbie:

Det ser bra ut dock hade jag köpt 2x minnen för jag tycker 1 minne ser konstigt ut men är bar jag :).

Resten ser bra ut.

CASE Hex Gear R80 CPU 8700k @5.2GHz GPU GTX 1080 RAM G.Skill Trident Z RGB 4266MHz CL19 @ 3733 CL14 PSU EVGA T2 1600W SSD 900p 280GB PCI, 860 Pro total 8TB Headphones DT990 250Ω Screen ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz G-SYNC , Asus 32" Curved ROG Swift XG32VQ FREE-SYNC
Motherboard MSI Z370 GODLIKE GAMING -One Board to Rule Them All Watercooling 360+480 Hardware Labs Black Ice SR2 White 8 Port

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jun 2011

Hade jag köpt en sprillans ny dator idag hade den sett ut sådär, fast med en SSD istället för en HDD. (du kommer aldrig attr använda upp 2TB om du inte tankar sjuka mängder, vilket du givetvis inte gör )
Alternativt en SSD OCH en HDD.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av erik7191:

Hade jag köpt en sprillans ny dator idag hade den sett ut sådär, fast med en SSD istället för en HDD. (du kommer aldrig attr använda upp 2TB om du inte tankar sjuka mängder, vilket du givetvis inte gör )
Alternativt en SSD OCH en HDD.

Vadå inte använda upp 2tb? fan bara mina spel tar upp nästan 450gb sedan håller man på med 3D modellering och de simulationerna kan lätt ta upp 1TB data.

2tb låter lagom! överväg dock att skaffa en SSD för Operativsystemet.!

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2013

Kanske någon annan kylare än stock, köper man en upplåst prolle gör man det för att kunna överklocka. Annars ser det bra ut.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av HerrNilsson54:

Kanske någon annan kylare än stock, köper man en upplåst prolle gör man det för att kunna överklocka. Annars ser det bra ut.

Inte nödvändigtvis. Prisskilnaden gör det svårt att motivera att snåla med att köpa en icke-K-modell.

Man kan köpa den för att kunna överklocka i framtiden trots att man ej tänker göra det just för tillfället.

Andrahandsvärdet och chansen att få den såld är även betydligt högre.

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | Custom loop | i5-3570k@4,8Ghz/65° (NAKED)
ASUS GTX680 DCII@1215/6008Mhz/45° | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
HP LP3065 (2560x1600) | Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2
ASUS N56VZ - i7-3610QM | GT650M | 2x4GB 1600Mhz | Arch/W10 | 1080p Matt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av OskarW90:

Vadå inte använda upp 2tb? fan bara mina spel tar upp nästan 450gb sedan håller man på med 3D modellering och de simulationerna kan lätt ta upp 1TB data.

2tb låter lagom! överväg dock att skaffa en SSD för Operativsystemet.!

För att om grabben kallar sig själv för "Derpyzymbie", och behöver fråga om datordelar fungerar tillsammans så har han nog varken pengar till 450GB spel eller en hobby som innebär 3D modellering. No offense, men tvivlar på att grabben är äldre än 18.

Sen, du behöver faktiskt inte ha 450GB av spel installerat samtidigt. Speciellt eftersom att du knappast använder mer än 50 av dem under en normal vecka. Jag avinstallerar spel jag inte spelat på ~en månad, och det fungerar väldigt bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av erik7191:

För att om grabben kallar sig själv för "Derpyzymbie", och behöver fråga om datordelar fungerar tillsammans så har han nog varken pengar till 450GB spel eller en hobby som innebär 3D modellering. No offense, men tvivlar på att grabben är äldre än 18.

Sen, du behöver faktiskt inte ha 450GB av spel installerat samtidigt. Speciellt eftersom att du knappast använder mer än 50 av dem under en normal vecka. Jag avinstallerar spel jag inte spelat på ~en månad, och det fungerar väldigt bra.

Jobbigt att behöva ladda ner spel igen som man bara kör på LAN eller Återkommer till bara då och då.

2Tb kanske är lite väl för killen, men hellre att han har 2tb lagring än en ssd på 120gb som definitivt kommer ta slut fort. man behöver inte vara 18 för att ha en datorrelaterad hobby jag började med 3D modellering när jag var 16 (Fyller 23 iår).

Räcker med att han håller på med foton eller w/e för att ta snabbt slut på utrymmet.

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av OskarW90:

Jobbigt att behöva ladda ner spel igen som man bara kör på LAN eller Återkommer till bara då och då.

2Tb kanske är lite väl för killen, men hellre att han har 2tb lagring än en ssd på 120gb som definitivt kommer ta slut fort. man behöver inte vara 18 för att ha en datorrelaterad hobby jag började med 3D modellering när jag var 16 (Fyller 23 iår).

Räcker med att han håller på med foton eller w/e för att ta snabbt slut på utrymmet.

Well, den bästa lösningen är ju att skaffa båda, men om man måste välja så tycker jag att han ska köpa en SSD och köpa en HDD senare om han behöver

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002

Att bygga ihop en egen dator från fördiga komponenter är varken en modifikation eller egen konstruktion så till att börja med ligger din tråd i fel avdelning.

Fortsättningsvis har du redan en tråd om ditt datorköp där du redan fått en varning om att hålla dig till en tråd, använd den.

För det tredje så är rubriken på den här tråden väldigt dålig, den talar inte alls om vad tråden handlar om, även det fick du information om i din andra tråd.

Skapar du en till tråd om samma sak kommer vi bli tvingade att låsa samtliga trådar och du förlorar då helt möjligheten att få hjälp med ditt datorköp.

Den här tråden låser jag.

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]