Mus dubbelklickar, kan det lösas med mjukvara?

Permalänk
Medlem

Mus dubbelklickar, kan det lösas med mjukvara?

Hej!
De flesta har nog varit med om att när datormusar(datormöss?) blir gamla och slitna kan de börja dubbelklicka (när man bara helt enkelt vill singelklicka).
Detta har hänt mina 4 senaste möss (självklart har jag testat dem i olika datorer osv för att försäkra mig om att det ÄR mössen det är fel på, och inte drivisar osv), och jag börjar ärligt talat bli ganska frustrerad över det. Problemen som kan uppstå är ju t.ex. när jag vill flytta en fil så uppfattar datorn det som att jag vill öppna programmet/filen (eftersom den registrerat ett "dubbelklick"). Detta är otroligt irriterande när man bara vill flytta ikonen "Photoshop" medan datorn tolkar det som att jag ska starta programmet (vilket tar en evighet eftersom min dator är ganska värdelös)

Så istället för att lösa detta hårdvarumässigt (dvs spendera pengar på en ny mus eller öppna den befintliga och försöka mixtra/laga det på det sättet), kan man helt enkelt inte lösa det mjukvarumässigt? (hittar nämligen ingen sådan mjukvara)

Så jag tänkte något sånt här:
För att datorn ska registrera ett "dubbelklick" krävs det att dessa två klick är tillräckligt tätt inpå varandra, annars tolkas det som 2 singelklickar.
När de gamla datormössen börjar krångla och "dubbelklickar" måste datorn väl tolka det som "2 riktigt snabba klickar", eftersom man ju egentligen bara klickar en gång.

Så är det möjligt att göra ett program som sätter en gräns för en "för snabb dubbelklickning", som då av datorn ska tolka som en enda singelklick. Självklart ska man själv kunna justera mellan vilka intervall som "räknas" så man inte sitter och dubbelklickar "på riktigt" och datorn tolkar det som singelklick.

Programmet ska självklart främst vara riktat mot de användare med möss som har problemet med ofrivilliga dubbelklick.
(Att säga "köp en ny mus" ger nog inte så mycket, eftersom jag faktiskt har köpt 4 st under (enligt mig) väldigt kort tid. Jag vill inte spendera hur mycket som helst på något som väl borde kunna lösas ganska lätt?)

Så har ni några tankar om hur detta kan/borde lösas?
Alla svar uppskattas enormt!

Permalänk
Medlem

Ptja du kan ju köpa en mus för över 29:-?

Annars finns ju Windows egna musinställningar där du kan ställa in snabbheten för dubbelklick, fungerar inte det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Som att det hjälper. Varenda mus jag har ägt har börjat dubbeklicka efter ett tag.
Har 17m clicks 2010-06 - 2013-02, två trasiga qpad 5k under den tiden.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är klart att högre kvalitet hjälper, men då gäller det att verkligen köpa högre kvalitet och inte ett coolt märke eller namn där design går före innehållet. Min nuvarande MX518 mk1 är nog 5 år nu, aldrig dubbelklickat. Låg kvalitet på brytarna eller usel konstruktion på knapparna är väl främsta orsaken till problem.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Har haft det problemet med en annan mus innan, det jag gjorde var att dra upp hela M1 (alltså, vænsterklick xD) sen trycka tillbaka den på plats. Det hjælpte temporært før en tid tills den helt slutade funka

Permalänk

Annars finns ju Windows egna musinställningar där du kan ställa in snabbheten för dubbelklick, fungerar inte det?

Mionixen har det problemet med, mionix 5200 kostar över 29 kr

Permalänk
Medlem

Som MultiMan skriver, inte osannolikt att det är billiga microswitchar i musen. Även jag har en gammal MX518 som fungerar bra. Köp möss med vettiga switchar. Omron är bästa tillverkaren, och de bästa från dem är de tillverkade i Japan. Att byta en sådan switch är ganska enkelt, om inte hålen i kretskortet är extremt trånga. Tre lödpunkter på en trough-hole, det klarar även en glad amatör att avlöda (:

Permalänk
Medlem

Du kan ju prova att justera double-click speed i Windows. Sätt den så högt att din mus oavsiktliga dubbelklick inte är snabbt nog.
Risken finns ju att det blir svårt för dig att avsiktligt dubbelklicka men prova dig fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickP:

Hej!
De flesta har nog varit med om att när datormusar(datormöss?) blir gamla och slitna kan de börja dubbelklicka (när man bara helt enkelt vill singelklicka).
Detta har hänt mina 4 senaste möss (självklart har jag testat dem i olika datorer osv för att försäkra mig om att det ÄR mössen det är fel på, och inte drivisar osv), och jag börjar ärligt talat bli ganska frustrerad över det. Problemen som kan uppstå är ju t.ex. när jag vill flytta en fil så uppfattar datorn det som att jag vill öppna programmet/filen (eftersom den registrerat ett "dubbelklick"). Detta är otroligt irriterande när man bara vill flytta ikonen "Photoshop" medan datorn tolkar det som att jag ska starta programmet (vilket tar en evighet eftersom min dator är ganska värdelös)

Så istället för att lösa detta hårdvarumässigt (dvs spendera pengar på en ny mus eller öppna den befintliga och försöka mixtra/laga det på det sättet), kan man helt enkelt inte lösa det mjukvarumässigt? (hittar nämligen ingen sådan mjukvara)

Så jag tänkte något sånt här:
För att datorn ska registrera ett "dubbelklick" krävs det att dessa två klick är tillräckligt tätt inpå varandra, annars tolkas det som 2 singelklickar.
När de gamla datormössen börjar krångla och "dubbelklickar" måste datorn väl tolka det som "2 riktigt snabba klickar", eftersom man ju egentligen bara klickar en gång.

Så är det möjligt att göra ett program som sätter en gräns för en "för snabb dubbelklickning", som då av datorn ska tolka som en enda singelklick. Självklart ska man själv kunna justera mellan vilka intervall som "räknas" så man inte sitter och dubbelklickar "på riktigt" och datorn tolkar det som singelklick.

Programmet ska självklart främst vara riktat mot de användare med möss som har problemet med ofrivilliga dubbelklick.
(Att säga "köp en ny mus" ger nog inte så mycket, eftersom jag faktiskt har köpt 4 st under (enligt mig) väldigt kort tid. Jag vill inte spendera hur mycket som helst på något som väl borde kunna lösas ganska lätt?)

Så har ni några tankar om hur detta kan/borde lösas?
Alla svar uppskattas enormt!

Jag hade faktiskt exakt samma problem som dig och körde med exakt samma lösning som du föreslår.
Min gamla Mionix Naos 5000 började dubbelklicka vid enkelklick, så jag gjorde ett makro för musen så att det bara räknades som ett dubbelklick om klicken kom med en viss realistisk fördröjning mellan varandra. Det fungerade utmärkt.
Jag fick testa lite för att hitta den optimala delayen mellan klicken.
Så din tänka lösning bör fungera alldeles utmärkt !

(För att det ska fungera bör musen ha en makrofunktion dock om det inte ska krävas separat mjukvara av något slag. Helt klart är att det går att lösa på mjukvaruväg iallafall)

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Hur gör ni för att slita ut mössen såhär egentligen?
Min G9:a är 6 år gammal nu och fungerar utan anmärkning, spelar många timmar i veckan.
Har även en G5a som nu används på jobbet, betydligt mer använd, 9-10 timmar om dagen senaste 5-6 åren som också fungerar utan problem.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Testpilot

Skrivet av honoka:

Du kan ju prova att justera double-click speed i Windows. Sätt den så högt att din mus oavsiktliga dubbelklick inte är snabbt nog.
Risken finns ju att det blir svårt för dig att avsiktligt dubbelklicka men prova dig fram.

Inställningen funkar inte åt det hållet, man kan bara ställa in hur långsamt ett dubbelklick maximalt kan vara för att räknas som dubbelklick istället för två separata.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Skitsnack, det händer på möss som kostat mer än 700 kr också.

---------------------

Blås varm/fuktig luft (inte dregla) i musen vid knappen som krånglar. Det hjälper att få bort problemet temporärt.
Tryck ner musknappen så långt/hårt du vågar. Detta hjälper också.
Blås mer, och tryck hårt några gånger så skall du se att problemet försvinner helt efter ett tag.

Det kan alltid komma tillbaka om ett par månader dock, då gör man samma sak igen... Tills att switchen inte pallar mer dvs.

Till dom som säger "öka dubbelklickhastigheten i windows", detta löser inte problem man får i spel osv. Det löser ju bara dubbelklick.

Vill man ha en mus som inte får detta problemet får man leta efter en mus med bättre switchar i, bara att googla. Men typ 95% av alla möss idag har billiga skräpswitchar och frågan man skall ställa sig är om man vill ha en mus som man inte gillar men som inte får detta problemet eller en mus man gillar som kanske kan få detta problemet ibland.

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem

Kan vara värt att plocka sönder och rengöra.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Det är klart att högre kvalitet hjälper, men då gäller det att verkligen köpa högre kvalitet och inte ett coolt märke eller namn där design går före innehållet. Min nuvarande MX518 mk1 är nog 5 år nu, aldrig dubbelklickat. Låg kvalitet på brytarna eller usel konstruktion på knapparna är väl främsta orsaken till problem.

av en händelse så tycker jag att just mx518 har sämst knappar, mina två mx518 har båda efter ett par veckor användande fått problem med vänstermusknapp som hakar upp sig lite, lite varje gång man klickar vilket stör mig extremt när man spelar och varje millisekund räknas. Det känns nästan som att knappen på nåt sätt går ur led innuti och det blir ett litet jack emellan yttre och inre knappen.
Iaf aldrig mer logitech, deras produkter håller ungefär så lång tid garantin gäller.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Kan vara värt att plocka sönder och rengöra.

Det hjälper inte, om du inte då plockar isär sensorn och förbättrar den...
Vilket iofs går men tror inte det var det du menade eller vad TS skulle ta hem från ditt förslag.

Att plocka isär möss är riskabelt också, dom är rätt så känsliga inuti och kan förvärra hela situationen.

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk

Hade en Razer Naga som gjorde det också... Fick den utbytt på garanti dock, fast det tog 3 försök för att de flesta som jobbar där är dumma i huvudet.

Första gången så försvann personalen med den för att "testade" den, kom tillbaka efter ~5-10 sekunder. Den fugerade såklart felfritt. Erbjöd mig en felsökning för 500kr.
Andra gången så var det bara en felsökning som gällde, 500kr eller GTFO...
Tredie gången så testade dom den och det var uppenbarligen fel på den, så jag fick en ny helt utan problem.

Mystiskt va?

Har du ingen garanti kvar och är en j*vel på att löda och vill ta en liten chans, så testa att byta brytaren i musen. Är antagligen en sån här brytare. Öppna upp musen och ta en titt (om du inte har garanti kvar)

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x38
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem

Om det är Omron i musen är det ganska lätta att fixa dubbelklick problem, det är bara att öppna upp musen. Öppna upp switchen och spänna böjen på kopparfjädern. Har fixat både tröga knappar och dubbelklick på det sättet. Senaste var att jag slog på min g400 så knappen blev trög.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCadde:

Det hjälper inte, om du inte då plockar isär sensorn och förbättrar den...
Vilket iofs går men tror inte det var det du menade eller vad TS skulle ta hem från ditt förslag.

Att plocka isär möss är riskabelt också, dom är rätt så känsliga inuti och kan förvärra hela situationen.

Jag plockade isär min naga och rengjorde och det hjälpte.
Han har inte problem med sensorn. Bara switcharna till knapparna.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

av en händelse så tycker jag att just mx518 har sämst knappar, mina två mx518 har båda efter ett par veckor användande fått problem med vänstermusknapp som hakar upp sig lite, lite varje gång man klickar vilket stör mig extremt när man spelar och varje millisekund räknas. Det känns nästan som att knappen på nåt sätt går ur led innuti och det blir ett litet jack emellan yttre och inre knappen.
Iaf aldrig mer logitech, deras produkter håller ungefär så lång tid garantin gäller.

Har suttit med en mx518 sedan 05/06 och den fungerar fortfarande perfekt.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nauie:

Har suttit med en mx518 sedan 05/06 och den fungerar fortfarande perfekt.

Han kanske köpte mk3-varianten som såldes för 99kr av Komplett? De kanske har sämre kvalitet. Jag har alla tre versionerna men har inte granskat eller använt mk3 (endast två stora fötter, svart plast på undersidan och inte genomskinlig med 5 fötter som mk1&2). Mk1 verkar odödlig.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Han kanske köpte mk3-varianten som såldes för 99kr av Komplett? De kanske har sämre kvalitet. Jag har alla tre versionerna men har inte granskat eller använt mk3 (endast två stora fötter, svart plast på undersidan och inte genomskinlig med 5 fötter som mk1&2). Mk1 verkar odödlig.

Möjligt. Hade inte koll på att de gjort ändringar från min, why mess with purrfection
Frågan är dock hur G400s är, vad jag läst verkar G400 ha varit av sämre kvallesort där kabeln nöttes av och knapparna krånglade.

OT:
Att försöka rengöra musen kan hjälpa, och om du skruvar isär den kanske du upptäcker att något är trasigt.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Jag hade faktiskt exakt samma problem som dig och körde med exakt samma lösning som du föreslår.
Min gamla Mionix Naos 5000 började dubbelklicka vid enkelklick, så jag gjorde ett makro för musen så att det bara räknades som ett dubbelklick om klicken kom med en viss realistisk fördröjning mellan varandra. Det fungerade utmärkt.

(För att det ska fungera bör musen ha en makrofunktion dock om det inte ska krävas separat mjukvara av något slag. Helt klart är att det går att lösa på mjukvaruväg iallafall)

Har inte musen macrofuntion går det nog att fixa med ett AutoHotkey-script eller liknande som körs i bakgrunden i windows. Det var dock ett tag sen jag pulade med sånt så kan inte ge nån konkret lösning, men borde inte vara så svårt att hitta på google.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nauie:

Möjligt. Hade inte koll på att de gjort ändringar från min, why mess with purrfection
Frågan är dock hur G400s är, vad jag läst verkar G400 ha varit av sämre kvallesort där kabeln nöttes av och knapparna krånglade.

OT:
Att försöka rengöra musen kan hjälpa, och om du skruvar isär den kanske du upptäcker att något är trasigt.

Apropå "purrfection", eftersom jag har flera katter så har jag rengjort min mus invändigt säkert 15 gånger genom åren. Mycket enkel och bra konstruktion som håller att öppna massor av gånger, bara det visar att plasten är av riktigt bra kvalitet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Vad bra!
Vet du om jag skulle kunna göra en likadan lösning?
Jag har just nu en Logitech Performance MX men vet inte hur makron och sånt fungerar.
Jag har säkert 3-4 andra möss som ligger och skräpar med samma problem, men ingen av dem är Mionix, så det kanske inte blir så lätt då?

Skrivet av TheCadde:

Blås varm/fuktig luft (inte dregla) i musen vid knappen som krånglar. Det hjälper att få bort problemet temporärt.
Tryck ner musknappen så långt/hårt du vågar. Detta hjälper också.
Blås mer, och tryck hårt några gånger så skall du se att problemet försvinner helt efter ett tag.

Det kan alltid komma tillbaka om ett par månader dock, då gör man samma sak igen... Tills att switchen inte pallar mer dvs.

Till dom som säger "öka dubbelklickhastigheten i windows", detta löser inte problem man får i spel osv. Det löser ju bara dubbelklick.

Vill man ha en mus som inte får detta problemet får man leta efter en mus med bättre switchar i, bara att googla. Men typ 95% av alla möss idag har billiga skräpswitchar och frågan man skall ställa sig är om man vill ha en mus som man inte gillar men som inte får detta problemet eller en mus man gillar som kanske kan få detta problemet ibland.

Testade och det verkar inte riktigt fungera (jag vågar nog inte misshandla den för mycket heller), men jag ska kolla upp det med makron!
Om du skulle föreslå en mus, vilken skulle det då vara? Jag har en budget på kanske 600kr.
Dvs om jag inte får det här med makron att fungera

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickP:

Testade och det verkar inte riktigt fungera (jag vågar nog inte misshandla den för mycket heller), men jag ska kolla upp det med makron!
Om du skulle föreslå en mus, vilken skulle det då vara? Jag har en budget på kanske 600kr.
Dvs om jag inte får det här med makron att fungera

Misshandla vill jag väl inte säga, mer som att man nyper den i örat och säger "AJA BAJA!"
Finns inga lagar mot mus-aga i detta landet tack och lov...

För 600 kr?

Logitech G400S
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=773415

Logitech G500S
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=773416

Men kan garantera att båda dom har billiga switchar i sig...

Innan min G500 så hade jag både G5 v1 (denna pillade jag sönder när jag skulle in och ta bort hundhår, den höll i 2.5 år) och G5 v2 (denna glappade, för att jag tappat den i golvet så många gånger, denna höll i 2 år)

Min nuvarande G500 har jag haft i 1.5 år nu. Fast den har jag inte tappat i golvet och hunden håller sig undan än så länge.

En sak alla dessa har haft gemensamt är samma problem som du har, att vänsterknappen fått flipp och dubbelklickat och tillochmed fått spasmiska klickryck där dom klickar konstant av sig själva.
Alla gånger har jag blåst på dom och tryckt extra hårt och snabbt för att få dom att bli normala igen.
Alla gånger har problemet inte återuppstått efter detta.

En anledning som jag tror kan vara orsaken till att mina möss fått samma problem är att jag är ganska lätt på fingret, trycker inte ner knappen hela vägen hela tiden.
Jag har märkt att när dom väl börjat krångla så har dom krånglat som mest när jag inte tryckt ner hårt/snabbt nog utan bara "smekt av knapptrycket".

Det kan också förklara varför det fixar sig när jag trycker ner knappen extra hårt, den slits in ordentligt och får sin fulla arbetsräckvidd att jobba med, trots att jag därefter är lätt på fingret igen.

Med andra ord, jag tror inte du behöver en ny mus. Du kan fixa den med samma metod.
Om det nu skulle gå åt helvete så har du ju pengar redo till en ersättare.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TheCadde:

För 600 kr?

Logitech G400S
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=773415

Logitech G500S
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=773416

Men kan garantera att båda dom har billiga switchar i sig...

Hur kan du "garantera" att Logitech har billiga switchar? Min 518mk1 har Omron, inte tittat i mk2 eller 3.

Edit: G500S har Omron: http://www.gamersnexus.net/guides/1100-logitech-g500s-mouse-t...
Varför hittar du bara på istället för att kontrollera fakta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Hur kan du "garantera" att Logitech har billiga switchar? Min 518mk1 har Omron, inte tittat i mk2 eller 3.

Edit: G500S har Omron: http://www.gamersnexus.net/guides/1100-logitech-g500s-mouse-t...
Varför hittar du bara på istället för att kontrollera fakta?

Lämnar det här för referens om någon undrar...

Aja, då hade jag väl fel då. Bara bra för PatrickP.

Hittar på vill jag dock inte påstå att jag gör...
Jag kunde garantera, sa inte att det var fakta eller hur?
Vanligtvis kollar jag fakta men i detta fallet utgick jag från erfarenhet med Logitechs tidigare möss i serien.

Sedan sa jag inte att Logitech har billiga switchar... Jag visste redan att 518 hade bra switchar.

Dold text

EDIT:

Men ärligt talat... Det är ju JUST DEN SWITCHEN som sitter i G500 (den tidigare modellen)
Exakt samma...

Kanske är bra om du kollar fakta, nu satt jag och bad om ursäkt för något som jag inte ens gjort fel ju.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

MX500, köpt under lanseringsåret, fungerar forfarande. Faktum är att inte EN ENDA Logitechmus jag ägt har börjat dubbelklicka, eller slutat fungera knappmässigt.
Jag har ägt fler modeller än jag minns, men de jag vet om är: Optical Wheel Mouse, Premium Optical Wheel Mouse, Dual Optical (ca. 12 år gammal, fungerar än idag trots att allt gummi och nästan all färg är borta), MX300, MX310, MX500, MX510, MX518, MX700, G5v2, G7, G500, G700, VX Nano, RX250, Anywhere MX, M100... Sen finns det några som man har gett bort, några man har glömt, kulmöss som jag inte vet namn på etc.
Däremot har några av dem dött på andra sätt (scrollen har dött på nån, optiken på en annan) men då får man ändå en ny, senare modell om man hör av sig till supporten. Kort sagt rekommenderar jag Logitech, om det inte framgick redan, och "rekommenderar" är en grov underdrift.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

Vet att det är en gammal tråd, fast det finns FixMouseLMB som fixar detta. Om det är någon annan som har samma problem, då det är ganska vanligt fel på äldre möss.