Tips på spel likt Mafia 2 ? Sleeping dogs? GTA?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2013

Tips på spel likt Mafia 2 ? Sleeping dogs? GTA?

Någon som vet något spel som är likt mafia 2 sleeping dogs elr gta elr något?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2010

Det jag gillade med Mafia 2 var tidseran och det otroligt vackra 40 samt 50-tal de målade upp i spelet, på så sätt har jag inte lyckats hitta något spel som mäter sig på den punkten. Dock finns det ju andra spel som har lite av den där free-roaming spelkänslan med både bilar och vapen. Det roar mig inte så mycket men ett annat spel som använder den spelkänslan och som jag faktiskt fan nöje i är Simpsons Hit & Run

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2013

http://www.youtube.com/watch?v=hmmMk5Wb3YU kolla på den där de gör mig så jävla taggad in för höst men vill spela något just nu som kanske är likt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

GTA är en klassiker, föredrar San Andreas. Det jobbiga i Mafia 2 var att man inte kunde starta helt fritt och "go bananas" utan var tvungen att påbörja ett uppdrag först. Men annars är Mafia 1 och 2 sjukt roliga spel.

Testade Saints Row 2 vilket sög rätt hårt, sämre spelupplevelse än GTA SA trots att det är mycket nyare, det gick knappt att styra bilen. Drog en RQ efter 5min in i spelet så jag kan EJ rekommendera det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2013

Spelade Saints row 3 och de var värdelöst. Men måste jag spela Mafia 1 för att kunna spela Mafia 2 och fatta något?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Nov 2011

Saints Row The Third kanske? Det har rätt roliga slagsmåls animationer och en väldigt hypad story med många framtids-inspirerade vapen och fordon.

Så det så.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av 1337zingo:

Spelade Saints row 3 och de var värdelöst. Men måste jag spela Mafia 1 för att kunna spela Mafia 2 och fatta något?

SR3 ska spelas med kompis, inte tas seriöst på något sätt och bara fucka up allt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Gabriel Gayle:

Saints Row The Third kanske? Det har rätt roliga slagsmåls animationer och en väldigt hypad story med många framtids-inspirerade vapen och fordon.

Stryk det.
Just cause 2 kanske?

Så det så.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2013

Spelade Just cause 1 förut och det var nice är det värt att spela Just Cause 2?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Sep 2007

Mafia 2 var en sån otrolig besvikelse så jag finner inte ord. Spela igenom ettan så kommer du njuta igenom hela storyn!!!

Intel i5 3570k @ 4.5 GHz || Asrock Z77 Performance || Dark Rock Pro 2 || 1080ti || Dark Power Pro 10 || Acer Predator Z35P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2013

Vadå gillade du inte mafia 2?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2013

Mafia 1 kom ut 2002? ingenting jag känner för att spela

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Portland, USA
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av 1337zingo:

Grafik borde inte spela någon roll. Mafia 1 är ett riktigt bra spel och jag skulle nog påstå att det fortfarande ser rätt bra ut

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Katrineholm
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av 1337zingo:

Visst grafiken är ju inte den bästa, men gameplay och framförallt story mässigt håller det än idag. Är nog ett av dem bästa spelen jag kört! Det finns dessutom lite kopplingar mellan Mafia 1 och 2, inte så du måste ha kört ettan. Men det är under framförallt ett visst uppdrag som det kan vara bra att kört genom ettan för att fatta vad som händer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Sep 2008

brutal legend ftw

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av 1337zingo:

Näh, storyn är skilda, dock finns det referenser i tvåan. Själv håller jag också med om att tvåan var något av en besvikelse jämfört med ettan.

RTS :D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av 1337zingo:

Nej du måste inte spela 1an för att fatta något. Handlar om olika huvudkaraktärer.

Skrivet av 1337zingo:

Ge det en chans! Riktigt kul spelupplevelse enligt mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av 1337zingo:

Vadå gillade du inte mafia 2?

Bara ett litet tips om du vill diskutera en synpunkt med någon, citera.

Just Cause 2 har jag haft riktigt mycket skoj i, annars så finns det väll inte så många sandbox modern style spel.

Citera så hittar jag tillbaka :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Sep 2007
Skrivet av 1337zingo:

Grafiken är riktigt bra för att vara 2002.

Intel i5 3570k @ 4.5 GHz || Asrock Z77 Performance || Dark Rock Pro 2 || 1080ti || Dark Power Pro 10 || Acer Predator Z35P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2011

Saints row 2 är rätt bra. Inte lika larvigt som saints row the third.

i7 4770k @stock | Asus z87-pro | Gigabyte gtx 670 OC | 8GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850 | en dvdspelare
i7 950 @3.2GHz | Sabertooth x58 | HIS HD5770 | 6GB RAM | 500GB HDD | Antec Earthwatts 500W
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Ninotramp:

Grafiken är riktigt bra för att vara 2002.

finns också moddar till mafia 1. http://www.strategyinformer.com/pc/mafia/mod/48791.html

http://www.youtube.com/watch?v=-39jSc3iRfc

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001

Att be om speltips och sedan dissa tips på grund av spelets ålder känns tämligen kontraproduktivt. Mafia 1 är något av det bästa som producerats storymässigt IMO, om det kom 2002, 2012 eller 1992 har ingenting med huruvida det är ett bra spel eller inte att göra.
Tyvärr har jag inte hittat något som ger samma känsla och atmosfär som dessa två spel, Saints Row och GTA känns mycket respektive lite oseriösare än Mafia-spelen :/

they said to go to hell so I packed my shit and went with it
little did they know that they put me in my element

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av trolljägaren:

GTA är en klassiker, föredrar San Andreas. Det jobbiga i Mafia 2 var att man inte kunde starta helt fritt och "go bananas" utan var tvungen att påbörja ett uppdrag först. Men annars är Mafia 1 och 2 sjukt roliga spel.

Testade Saints Row 2 vilket sög rätt hårt, sämre spelupplevelse än GTA SA trots att det är mycket nyare, det gick knappt att styra bilen. Drog en RQ efter 5min in i spelet så jag kan EJ rekommendera det.

Du vet att du kan lägga till en grej som fixar freemode?

Chassi: Fractal Design Define R4. Moderkort: MSI Z77A G43 Gaming. CPU: Intel Core i5 3570K. Ram: Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz. Grafikkort: Gainward GeForce GTX 770 2GB. Hårddiskar: 2x Samsung 830 128gb. Samsung HD103SJ 1TB. Nätagg: Be-Quiet Pure Power L8 630 W.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2012

Jag gillar Just Cause 2, dom är typ samma sak som GTA, fast mer livat
Saints Row 3 är också riktigt bra, och fyran släpps om två månader dessutom

Speldator: Intel i5 2500K, Sapphire Radeon R9 390, Team Group Extreem 8 GB, Team Group Dark Force 480 GB, Corsair Obsidian 350D
Spel: Logitech G502, Logitech G710+, CM Storm Speed-RXL, HyperX Cloud
Skoldator: Sony Vaio Pro 13"
Mobilt: OnePlus One 64 GB Sandstone Black

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av sm0ky:

Du vet att du kan lägga till en grej som fixar freemode?

Nej det gjorde jag inte faktiskt, upplys mig gärna!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jun 2011

LA Noire om du vill ha samma tidsera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholms immigrant
Registrerad
Aug 2005

Ett som jag gillade är Saboteur.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Crackdown-spelen om du har konsol är det jag kommer på. GTA-spelen är inte så vanliga.

Windows 7 | Intel Core i5 4670 K | GTX 980 4 GB | 16 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av trolljägaren:

Nej det gjorde jag inte faktiskt, upplys mig gärna!

Annars kan du skaffa Joe's Adventure eller va de hette. Där kan du "freeroama" helt fritt som Joe

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | KFA2 GeForce GTX 960 OC | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 850 Evo 250GB 1x WD 500GB | Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kramfors
Registrerad
Mar 2012

Om du gillar "open-world" spel kan jag rekommendera red dead redemption.

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k