Youtubevideos buffrar inte?

Permalänk
Medlem

Youtubevideos buffrar inte?

Som rubriken säger, youtube fungerar inte längre på min dator. Ni kan se i signaturen nedan vad jag har, det ska ju vara tillräckligt... Kan inte ens kolla i 144p (men det spelar väl ingen roll för i så låg upplösning ser man inget ändå... ) Men har fungerat perfekt i HD på samma dator med samma internetuppkopping som jag har nu, det är bara på senaste tiden det inte har fungerat. Har provat att uppdatera/installera om flash player, starta om router, använda olika webbläsare mm men inget fungerar längre. Någon som har något tips på vad jag kan göra? Kan även tillägga att mitt internet fungerar till allt annat, det är bara youtube som det inte går med.

Min internetuppkoppling: (testresultat från http://speedtest.net/ )
Ping: 34 ms
Hämtningshastighet: 15,50 Mbit/s
Överföringshastighet: 2,17 Mbit/s

ISP: Telia

Vore trevligt om någon hade en bra lösning.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D / MSI RTX 5080 Gaming Trio OC / 64 GB DDR5 6000MHz / Asus Prime X870-P / be quiet! Pure Power 12 M 1000W / WD Black SN850X 4TB / Fractal Design North TG / Philips Evnia 49M2C8900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaraxor:

Som rubriken säger, youtube fungerar inte längre på min dator. Ni kan se i signaturen nedan vad jag har, det ska ju vara tillräckligt... Kan inte ens kolla i 144p (men det spelar väl ingen roll för i så låg upplösning ser man inget ändå... ) Men har fungerat perfekt i HD på samma dator med samma internetuppkopping som jag har nu, det är bara på senaste tiden det inte har fungerat. Har provat att uppdatera/installera om flash player, starta om router, använda olika webbläsare mm men inget fungerar längre. Någon som har något tips på vad jag kan göra? Kan även tillägga att mitt internet fungerar till allt annat, det är bara youtube som det inte går med.

Min internetuppkoppling: (testresultat från http://speedtest.net/ )
Ping: 34 ms
Hämtningshastighet: 15,50 Mbit/s
Överföringshastighet: 2,17 Mbit/s

ISP: Telia

Vore trevligt om någon hade en bra lösning.

Välkommen till klubben!

Vi är för tillfället ett par miljoner personer som har problem med Youtube och vi växer konstant.

Finns ingen riktig lösning på problemet vad jag vet, bara att vänta och hoppas att YT 'un-f*ckar' allt...

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem

För mig fungerar buffringen bättre när jag kör med deras html5 version. Det kan vara värt ett försök om du inte testat det tidigare

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,8GHz - MSI Tomahawk b350 - Sapphire Radeon 7870 2Gb - 16Gb Corsair LPX @ 2800MHz

Permalänk
Inaktiv

Har hört detta förut, Youtube-servrarna är det inget fel på, det verkar som om det är hos ISPn felet ligger. Prova att köra via proxy och därmed lura ISPn.

Permalänk
Medlem

Vi fick väl till svar att Telias länk till Google är överbelastad och dom skulle ha fixat det i April. Jag har haft problem mer eller mindre i över ett år nu.

Jag blev less och fixade VPN från Anonine, det fungerar betydligt bättre.
Synd bara att det kostar pengar varje månad.

Visa signatur

5GHz 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 64GB C16@3.4GHz
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 2TB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 32TB TrueNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av rolle80:

För mig fungerar buffringen bättre när jag kör med deras html5 version. Det kan vara värt ett försök om du inte testat det tidigare

Wow. Tack! Det fungerade faktiskt Kollar i 1080p just nu utan problem!!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D / MSI RTX 5080 Gaming Trio OC / 64 GB DDR5 6000MHz / Asus Prime X870-P / be quiet! Pure Power 12 M 1000W / WD Black SN850X 4TB / Fractal Design North TG / Philips Evnia 49M2C8900

Permalänk
Avstängd

funkar på mobilen för mig men nästan aldrig via datorn och absolut aldrig på min raspb med XBMC..

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

kolla in denna länken som jag hitta från en annan tråd innan idag.

How to stop YouTube sucking (Windows guide)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niclas:

Vi fick väl till svar att Telias länk till Google är överbelastad och dom skulle ha fixat det i April. Jag har haft problem mer eller mindre i över ett år nu.

Jag blev less och fixade VPN från Anonine, det fungerar betydligt bättre.
Synd bara att det kostar pengar varje månad.

Jag har fått samma svar alla gånger jag mailat och klaga hos Telias support.
Min egna gissning är: Telia vill att Google (dom äger youtube) ska betala för en ny/uppgraderad länk. Medans Google anser att ansvaret ligger hos Telia.
So basicly nothing happens....

Permalänk
Medlem

De är så att vi som ha Telia ha problem med att kolla på Youtube som dom flesta ha förstått, men Telia vet om problemet och dom håller redan på fixa problemet men de tar en stund, ärendet ha varit sen i Januari. Men är snart uppklarat...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X3D | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Hellhound | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink, Kingston Fury Renegade Gen 4 2TB | Corsair RM850e ATX 3.0 850W V3 | Arctic Liquid Freezer III 240 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Exakt samma problem för mig gäller även andra sidor med tung streaming.

http://images.wikia.com/vampirediaries/images/1/11/If_you_kno...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Exakt samma problem för mig gäller även andra sidor med tung streaming.

http://images.wikia.com/vampirediaries/images/1/11/If_you_kno...

Har du provat att byta Browser?

Visa signatur

/Rocksman