Doom III upplösnings problem

Permalänk

Doom III upplösnings problem

Hej alla!! Detta blir min första skapade forums tråd, Och just detta spel må vara gammalt, men ändå ett underhållande FPS spel, och tidigare idag köpte jag doom 3 via steam och problemet är att jag inte kan ändra grafiken eller upplösningen, allt är inställt på minst medium eller low på 640x nånting, vilket för mig blir väldigt ospelbart orkar inte spela i så dålig grafik, och när jag försöker ändra till högsta så står det att grafikinställningar ändras nästa gång du startar spelet, och jag både startar om och laddar om spelet, men får ingen förändring, jag försöker ändra till Ultra High och 1600x1200 tror ja det va.. Men blir samma dåliga upplösningen. Och jag har sökt på många sidor om detta, men hittar ingen direkt klar förklaring på en fix på detta, Så jag undrar om nån här känner till problemet och kanske vet hur man åtgärdar detta?

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Permalänk

Har provat detta.. men jag får det inte och funka, riktigt frustrerande är de, vem orkar spela spel i 640 upplösning.. Tacksam för mer svar om detta..!

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Avstängd

testat och bytt upplösning i config filen i steam mapen för spelet?

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Testa modsen här för att se om det fungerar , http://www.sweclockers.com/forum/76-shooters/1180092-spela-do...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Japp, jag har tästat och ändrat i config filen samt försökt skapa en sånhära txt autoexec.cfg fil, men får det ändå inte och funka, Men jag håller på att laddar ner modar till spelet via bitlord, och se om det blir bättre, men annars får jag det inte och funka, När det kommer till och ändra och skriva om siffror o sånthär så är det inte säkert att jag gör rätt, det kan vara mkt möjligt att jag gör fel, men jag tror att jag har gjort rätt men får det inte och funka =/

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Det värkar som att jag inte kan ladda ner moden, så fort jag klickar på Download så kommer det upp en svart ruta och sen händer det inget mer!

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Det värkar som att jag inte kan ladda ner moden, så fort jag klickar på Download så kommer det upp en svart ruta och sen händer det inget mer!

Vilken av dem?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd

måste bara fråga, kanske läste för fort men kör du DooM III på steam eller via gamla hederliga sättet? för jag hade också samma fel när ja tänker efter när ja körde via skivan till DooM III

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk

Oneone: enbart länk 2 kan jag ladda ner men dom andra funkar ej

thunderboy88: Jag kör doom 3 via steam

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Testat att sätta autoexec.config? läst igenom den andra tråden ?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Oneone: enbart länk 2 kan jag ladda ner men dom andra funkar ej

thunderboy88: Jag kör doom 3 via steam

mina upplösnings-problem löste sig iaf med http://www.moddb.com/games/doom-iii/addons/6th-venoms-doom3-h...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Laddade ner filen 6thvenomHQmainmenu och jag fick de funka, bättre upplösning och snyggare manu dessutom, tästade samtidigt grafiken på ultra high och sen tästade jag att går ur spelet, och det visades sig att det är inställt nu på de jag valt, Så jag tackar för all din hjälp då kan jag passade på och fråga, funkar filen 6thvenomHQmainmenu till doom 3 Resurrection of evil ?

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Laddade ner filen 6thvenomHQmainmenu och jag fick de funka, bättre upplösning och snyggare manu dessutom, tästade samtidigt grafiken på ultra high och sen tästade jag att går ur spelet, och det visades sig att det är inställt nu på de jag valt, Så jag tackar för all din hjälp då kan jag passade på och fråga, funkar filen 6thvenomHQmainmenu till doom 3 Resurrection of evil ?

Nice! jag tycker verkligen du skall googla fram de andra modesen också så att du kan tanka ner och köra dem! så googla runt lite och försök få ner dem , sen kopiera min CFG i tråden, kommer bli nöjd som fan lovar

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Set bilderna på modsen när allt är installerat.. Det ser helt underbart ut för just Doom 3 ska forska mer bland modarna och försöka få ner dom, samt din CFG

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Avstängd

kom och tänka även på att om du vill fåbort framtida problem så kan du via steams Set Launch options lägga till detta "-width 1920 -height 1080 -bpp 32" funkar på dem flesta spelen faktiskt.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Nice! jag tycker verkligen du skall googla fram de andra modesen också så att du kan tanka ner och köra dem! så googla runt lite och försök få ner dem , sen kopiera min CFG i tråden, kommer bli nöjd som fan lovar

Har nu laddat ner alla modar och jag tror jag har fått det och funka enligt din unstruktion, det enda jag inte fick in var upplösning 1920x1080 och så fort jag ändrar i config filen så blir upplösningen sämre i spelet av nån anledning, så nu kör jag med modarna och i 1600x1200 tror ja det är nu.. men även om jag inte lyckas få in 1920x1080 så kan jag stå ut me 1600 också..

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Har nu laddat ner alla modar och jag tror jag har fått det och funka enligt din unstruktion, det enda jag inte fick in var upplösning 1920x1080 och så fort jag ändrar i config filen så blir upplösningen sämre i spelet av nån anledning, så nu kör jag med modarna och i 1600x1200 tror ja det är nu.. men även om jag inte lyckas få in 1920x1080 så kan jag stå ut me 1600 också..

nice! men du, du måste ändra i autoexec config har du gjort det? eller välja i menyn för HIGH res modden, inte vanliga doom menyn.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Hm. konstigt, jag har upptäckt en annan sak som är irriterande nu, när jag startar orginal doom och sen växlar över till doom 3 sikkmod 2.1 så är grafiken suddigt av nån konstig anledning trots att grafiken är på högsta, för att ändra detta så får jag gå in doom3 sikkmod mappen och ta bort config filen och sen starta doom och då är grafiken tydlig igen oich såhär blir det varje gång jag startar doom.. Är det nånting jag har gjort fel med modarna att blir så?

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk

Lugnt, har ätgärdat det nu, det är de enda jag inte får in nu är 1920x1080 trots att jag har skapat ett text dokument och döpt den till Autoexec.cgf och lagt den i sikkmod i mappen och skrivit in följande nedan här, men får inte den upplösningen ändå

seta r_customHeight "1080"
seta r_customWidth "1920"
seta r_fullscreen "1"
seta r_mode "-1"
seta r_aspectRatio "1"

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |