Permalänk
Medlem

Kinnarp 6000/8000 eller RC Logic 400?

Går i tankar om köpa en av dessa begagnad och vilken av dom skall man välja?`Priserna ligger runt 1800-2500:-.
Är RC Logic 400 lika "konfigbar" som Kinnarp 6000/8000?
Sen undrar jag om denna är verkligen en Kinnarp:

Om jag tittar på Kinnarps hemsida, så är armstödet inte samma och hjulen ser inte samma som visas på Kinnarps hemsida?
Men jag ser att alla begagnade som finns, ser likadant som denna och är denna nån enklare modell av Kinnarp 6000/8000?

RC Logic 400:

Vilken av dessa 2 ska man välja nu?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Avstängd

Armstöden på kinnarpsstolar varierar lite beroende på hur nya de är...finns lite olika att välja på när man köper dom också. den översta stolen är definitivt från kinnarps.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av XPerion:

Går i tankar om köpa en av dessa begagnad och vilken av dom skall man välja?`Priserna ligger runt 1800-2500:-.
Är RC Logic 400 lika "konfigbar" som Kinnarp 6000/8000?
Sen undrar jag om denna är verkligen en Kinnarp:
http://cdn.blocket.com/static/1/images_full/30/3046513523.jpg

Om jag tittar på Kinnarps hemsida, så är armstödet inte samma och hjulen ser inte samma som visas på Kinnarps hemsida?
Men jag ser att alla begagnade som finns, ser likadant som denna och är denna nån enklare modell av Kinnarp 6000/8000?

RC Logic 400:
http://cdn.blocket.com/static/2/images_full/30/3075463654.jpg

Vilken av dessa 2 ska man välja nu?

Har sett flera RC-stolar där reglagen har gått sönder och utifrån det skulle jag välja en Kinnarp. Ta en titt hos Röda korset och likn. Ibland kan man göra riktiga fynd och få en fin stol för en liten peng. Jag köpte en 1 år gammal Kinnarp 9000 med syncro, gel armstöd, lädernackstöd osv. för 350:-

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Har sett flera RC-stolar där reglagen har gått sönder och utifrån det skulle jag välja en Kinnarp. Ta en titt hos Röda korset och likn. Ibland kan man göra riktiga fynd och få en fin stol för en liten peng. Jag köpte en 1 år gammal Kinnarp 9000 med syncro, gel armstöd, lädernackstöd osv. för 350:-

Det var mig riktigt fynd.
Hittade 2 st Kinnarps Plus[6] eller Plus[8] för 1000:- st och väntar på svar från säljaren. Ska köpa både 2 om dom finns kvar.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Märkte precis för några dar sen, att det var 2 st Kinnarps 8000 som fanns på jobbet och testade stolen. Blev förvånad, att det är inte ett dugg bekvämt som så många som prisar stolen och mest är kritisk för säten. För liten, "hård" och inte som jag trodde att den skulle vara. Andra billigare variant av Kinnarps stolar som fanns på jobbet, var mycket bekvämare än Kinnarp 8000 att sitta på.
Tur att jag inte har köpt en via blocket, skulle ångra mig om köpte en Kinnarp 8000 för ca 2500:- exkl frakt och då är det bara att leta vidare.

Min 500:- från Jysk är mycket bevämare och lämpligare att sitta på, än Kinnarp 8000. (iallafall för min del)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Märkte precis för några dar sen, att det var 2 st Kinnarps 8000 som fanns på jobbet och testade stolen. Blev förvånad, att det är inte ett dugg bekvämt som så många som prisar stolen och mest är kritisk för säten. För liten, "hård" och inte som jag trodde att den skulle vara. Andra billigare variant av Kinnarps stolar som fanns på jobbet, var mycket bekvämare än Kinnarp 8000 att sitta på.
Tur att jag inte har köpt en via blocket, skulle ångra mig om köpte en Kinnarp 8000 för ca 2500:- exkl frakt och då är det bara att leta vidare.

Min 500:- från Jysk är mycket bevämare och lämpligare att sitta på, än Kinnarp 8000. (iallafall för min del)

Du har 7mil till Kinnarp.
Åk till deras fabriksförsäljning.
De har massor med olika stolar du kan provsitta.
Köpte en stol i 9000-serien för drygt 3000:- som jag är helnöjd med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Visst din jysk är bekväm precis som min var när den var ny, 6 månader senare var det fan bekvämare att sitta på golvet, efter att ha avverkar ett antal jyskstolar bestämde jag mig för en kinnarps, och så här 5 år senare är den fortfarande hel och finoch lika bekväm som när jag köpte den :).

Kinnarps stolarna är ju en aning hårdare än jysk stolarna som är väldigt fluffiga, men den fluffigheten försvinner 6 månader senare och man sitter på en sliten lädersits och får stolsarmeringen i röven.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Kinnarps har trevliga stolar, har en 8000 som har hängt med i sju-åtta år utan några större problem. Skulle även säga att en 8xxx är bättre än en 6xxx då 6-an har en vippfunktion framåt på sätet som jag personligen tycker är jobbig att hantera om man sitter vid ett vanligt skrivbord. Tror de snarare är till för typ receptioner, högre stolar eller ställen där man behöver kunna resa sig snabbt och smidigt ofta.

Permalänk
Medlem

Ett annat tips är att leta upp en gammal KAB, mycket trevliga stolar!

Permalänk
Hedersmedlem

Oftast ger kvalitetsstolar ett dåligt första intryck. Dom känns hårda och obekväma men i verkligheten är det precis tvärtom. Det tar lite tid att vänja sig men det är skönare med en lite fast stol än en mjuk utan stöd.

Lite samma princip med en cykel. Testa en mjuk och skön sadel och fan vad ont man får efter en långtur på en sådan.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LoBBoZ:

Kinnarps har trevliga stolar, har en 8000 som har hängt med i sju-åtta år utan några större problem. Skulle även säga att en 8xxx är bättre än en 6xxx då 6-an har en vippfunktion framåt på sätet som jag personligen tycker är jobbig att hantera om man sitter vid ett vanligt skrivbord. Tror de snarare är till för typ receptioner, högre stolar eller ställen där man behöver kunna resa sig snabbt och smidigt ofta.

Jag kan rekommendera Plus[8] framför både 8000- och 6000-serierna.

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Englund!:

Ett annat tips är att leta upp en gammal KAB, mycket trevliga stolar!

Ser väldigt bekvämt ut, men hittar tyvärr inga billiga och storleken på sätena, är exakt som jag letar efter. 510mm - 550mm x 490mm på säten är precis som jag vill ha. Då jag sitter ofta med både fötterna uppe på stolen och slösurfar, kollar på film.
Minst 50x50cm på säten och tjock skönt "dyna", är det jag letar efter och KAB Seating ser väldigt intressant ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För mig är det viktigt att den INTE har synkrongunga utan är helt fri att ställa in.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.