iPhone - youtube - xbmc. Raspberry pi

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

iPhone - youtube - xbmc. Raspberry pi

Sorry för rubriken men kom inte på något bättre.

Saken är den att jag skaffa en raspberry pi som jag har som htpc. Allt fungerar perfekt men kan inte få igång youtube via AirPlay från min iPhone när jag väljer att det ska spelas upp på tvn, kommer upp. En ruta som visar tv sen laddar det bara, på tvn ser man någon sekund att den påbörjar streema men sen försvinner det.

Någon som vet vad jag kan göra för o fixa detta? Orkar inte med youtube appen på xbmcn o styr allt med telefonen o tv dosan så vore smidigt att få igång det så jag slipper använda tangentbord o mus!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

Jag hade samma problem med min. Kör också Raspberry Pi med XBMC och Airplay med iPhone.
Jag installerade om min Raspberry Pi och startade om min iPhone sedan fungerade det.

Dator: https://www.inet.se/kundvagn/bild/9823049/
Server: 2x HP ProLiant Microserver Gen8, 16GB/st, ESXi 6.0
NAS: Synology DS413 4st 3TB | QNAP TS-879 Pro 8st 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av HerrNilsson30:

Jag hade samma problem med min. Kör också Raspberry Pi med XBMC och Airplay med iPhone.
Jag installerade om min Raspberry Pi och startade om min iPhone sedan fungerade det.

Gjorde det idag ingen skillnad, Testade med mina andra iphones jag har hemma, ingen skillnad förutom på en så streamas ljud men inte bild det forstsätter spelas upp på luren! Knepigt dehär! Ladda ner en app som gjorde att man kan streema men gillade den inte då man måste söka på allt man ska se o kan inte kolla på kanaler o bläddra runt!

Edit: den som fungera halft är iOS 4.1.3 så är ju skumt att den ska fungera bättre än de andra som är uppdaterade till ios6 iaf!
Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järfälla
Registrerad
Mar 2004

Hur ser din router ut? Ser nästan ut som du inte har tlllräkligt med bandbredd.

Bruka finns inställningar i routern som gör att den prioritera media strömmar.

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3