Asus introducerar flaggskeppsroutern RT-AC68U med 802.11ac

Permalänk
Medlem

Har nyligen införskaffat en RT-AC68U. Använder ett Huawei e398 usb modem. Detta fungerar delvis. Vanliga hemsidor typ AB, DN,SvD, DI etc. fungerar utmärkt MEN om jag går in på SEB för att göra internetbanking så vill inte hemsidorna öppna sig efter att jag loggat in med mitt digipass ! Om jag tar ur modemet ur routern och sätter det direkt i datorn så fungerar det bra och jag kan lätt få upp de sidor jag önskar. Har varit i kontakt med ASUS support men där var man helt kallsinnig och hänvisade bara till att göra reset och ladda in senaste programvara. Detta hjälpte dock inte. Någon som kan ge ett tips på vad som kan göras?

Permalänk
Medlem

Vill bara uppdatera tråden med faktiska WAN-LAN throughput siffror. Detta var något jag sökte efter före köp och enligt bland andra Smallnetbuilder (länk) kan RT-AC68U endast komma upp i 750-800 mbit/s. Jag får ut 965 mbit/s vilket är samma som när jag kopplar datorn direkt till fiberjacket. Så de dåliga hastigheterna i recensionerna är iaf inte något som borde avskräcka från köp.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | ASUS STRIX B550-F GAMING | 16GB DDR4 3200MHz | Asus RTX 4070 12GB Dual OC | 2TB Samsung 980 PRO | Apple LED Cinema Display 27 | Bärbar: iPad Pro 12.9 2022 M1
Server: Xeon E3 1280v2 | 16GB DDR3 ECC | 4x8TB Raidz | Esxi