Är denna spelsidan(sverigeautomaten.com) legit? Morsan vann 19000+

Permalänk

Är denna spelsidan(sverigeautomaten.com) legit? Morsan vann 19000+

Hejsan, min mor spelade på en spelsida, hon satte in 100 euro(hon trodde det var kronor). Sen vann hon tydligen stort, sen fick hon ett mail

Vi har noterat att du begärt ett uttag från ditt konto. Som en del av vår standard procedur efterfrågar vi att du sänder in följande dokument:

Efterfrågan är för kreditkortet som slutar med **xxxx.

Var god att även bifoga:

·En kopia på ett officiellt ID-kort.
·En kopia på framsida av kreditkortet, (med dom första 6, samt dom sista 4 siffrorna synliga).
·En kopia på baksidan av kreditkortet, som måste vara signerad (med dom sista 3 siffrorna (CVV) täckta).
·En kopia på en räkning (för att bekräfta din adress), denna får inte vara äldre än 6 månader.

Så snart du har fyllt i formuläret, vad god skicka tillbaka det till oss – tillsammans med dom fyra dokumenten i listan ovan – via email.

När dokumenten har blivit godkända kommer vi att informera dig via e-post. Vänligen notera, om du har ett eller flera avvaktande uttag men ännu inte har skickat in de nödvändiga dokumenten för verifieringen så kommer ditt/dina uttag möjligtvis att avbrytas och pengarna returneras tillbaka till ditt spelkonto.

Vi tackar för ditt samarbete!

Dold text

Så jag är tveksam, men man ska täcka fyra sista på leg, och täcka på kontokort osv det vet jag. Sen snackade jag med dom i chatten, och det visade sig att hon nått omsättningskravet på en bonus(det som nästan alla spelsidor brukar lura en på. tex omsätt 40 gånger det du satt in för du fått en bonus). Men nu hade hon tydligen nått den gränsen så det går att ta ut dom. Finns det något sätt och kolla upp om detta företaget är vad dom är så att säga.

Försöker granska så mycket jag kan, skulle uppskatta lite hjälp. Ta er en tit på sidan

www.sverigeautomaten.com

Permalänk
Medlem

Sverigeautomaten ägs av Betsson, så ptja... Betsson känns väl ganska legit?

Då vill jag också passa på att gratta och hälsa till din morsa, KOM IGEN NU BRITT-MARIE, KÖR FÖ FA-AN! ;D

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Att Sverigeautomaten funnits i ett par år och sänder reklam på svensk TV som de gör skulle jag ta som att de är seriösa. Se bara till så att det verkligen är de som har skickat ut mailet så ska allt vara bra. (Lita inte på att den email som anges som avsändare är äkta även om den är @Sverigeautomaten.se, det går att fejka)

Permalänk

Haha den är sjuk i så fall, jag grattar morsan när pengarna är på kortet annars är jag nog skeptiskt tills dess. haha, men om betsson äger det, då kan det ju inte vara någon lurgrej

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndenAnden:

Haha den är sjuk i så fall, jag grattar morsan när pengarna är på kortet annars är jag nog skeptiskt tills dess. haha, men om betsson äger det, då kan det ju inte vara någon lurgrej

Sverigeautomaten.com är legit. Tror inte att fakesidor får ha reklam på svenska TV kanaler
Grattis till morsan din! ( lär ju dock vara någon sorts vinstskatt kanske men w/e )

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Sverigeautomaten.com är legit. Tror inte att fakesidor får ha reklam på svenska TV kanaler

Att ett företag har betalat för reklamplats är ju inte direkt det säkraste man kan ha som underlag för att avgöra om de är seriösa eller ej.

Så länge TV-kanalen/tidningen/... inte VET att det är något skumt eller att det är helt uppenbart från innehållet i reklamen lär de väl inte bli neka någon som vill ge dem pengar.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Att ett företag har betalat för reklamplats är ju inte direkt det säkraste man kan ha som underlag för att avgöra om de är seriösa eller ej.

Så länge TV-kanalen/tidningen/... inte VET att det är något skumt eller att det är helt uppenbart från innehållet i reklamen lär de väl inte bli neka någon som vill ge dem pengar.

Sant, men de är legit, har ett par polare som spelat där. De har dock inte vunnit några 19papp+ utan mer några hundringar.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Att ett företag har betalat för reklamplats är ju inte direkt det säkraste man kan ha som underlag för att avgöra om de är seriösa eller ej.

Så länge TV-kanalen/tidningen/... inte VET att det är något skumt eller att det är helt uppenbart från innehållet i reklamen lär de väl inte bli neka någon som vill ge dem pengar.

Vem skulle dock lägga de ca 50 000kr per sekund som reklam behöver för en fakesida som drar in några tusen innan de åker dit? Det första som händer när någon blir lurad av något sådant är att det står på Aftonbladets förstasida dagen efter.

Lite skumt att de behöver så mycket info men inte orimligt. Det är ganska standard att skanna in ID-kort med sista siffrorna blankade för de flesta företag som endast hanterar pengar på nätet. Det verkar som att det enda som knyter kontot till din mamma är kreditkortet så det är inte orimligt att de vill ha bevis på att hon verkligen har det.

Permalänk

Härliga nyheter!!

Permalänk
Medlem

Ingen fara alls, ofta kräver sådana sidor verifiering vid utbetalning av sådana belopp - detta för at lättare kunna förebygga pengatvätt etc.

Gällande skatt så tillämpas detta inte på "turspel" inom EU. Spelar man poker på t.ex. PokerStars skattar man inget på vinst, eftersom de är baserade på Malta. Spelar man däremot på Full Tilt, som är amerikanskt, är man tvungen att skatta både på förlorade händer och vunna - helt galet är det!

Permalänk
Medlem

skummt att dom behöver så mycket info.. kan tycka det borde räcka med paypal konto eller något att föra över pengarna till...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Sverigeautomaten.com är legit. Tror inte att fakesidor får ha reklam på svenska TV kanaler
Grattis till morsan din! ( lär ju dock vara någon sorts vinstskatt kanske men w/e )

Inte? Vad gör alla politiker i våra kära TV-rutor då?

Grattis iaf till morsan din ifall det skulle vara sant =D

Permalänk
Skrivet av AndenAnden:

"Som en del av vår standard procedur efterfrågar vi att du sänder in följande dokument:"

Fin särskrivning om inte annat.

Permalänk
Medlem

www.sverigeautomaten.com är schysst, ägs av Betsson som någon sa och det här krävs pga lagar om penningtvätt, så inget konstigt, grattis!

Permalänk

Makes sense ändå alltså och tackar för alla grattis, skulle få lite av henne, aldrig fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndenAnden:

·En kopia på baksidan av kreditkortet, som måste vara signerad (med dom sista 3 siffrorna (CVV) täckta).

Att dom INTE vill ha CVV säger en del. Vill dom har pengar så hade dom sagt tvärt om...

Visa signatur

It is possible to reduce the noise of a resistor
by reducing T, B, or R but it is NOT possible
to reduce k because Boltzmann is dead.

Permalänk
Avstängd

Sköna villkor dom har

Citat:

SverigeAutomaten kommer att dra av en administrativ avgift på 10% (minimum 30 EUR) för varje konto du öppnat. Även andra avdrag kan komma att göras i enlighet med våra Regler och Villkor.

Tänkte öppna ett konto och lira lite men skall dom vara så gnidna att dom skall ha 30€ bara sådär så kan det vara.

Permalänk
Medlem

alla siter kör med liknande vad jag vet, det är väl bra nån kan lika gärna ha hittat kortet på gatan och spelar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Sköna villkor dom har

Tänkte öppna ett konto och lira lite men skall dom vara så gnidna att dom skall ha 30€ bara sådär så kan det vara.

Om du försöker öppna fler än ett konto ja...

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

Nu spelar inte jag men jag skulle aldrig i livet lämna ut den information dom begär via e-post. Om det nu är en "seriös" sida så uppfyller dom kraven mot penningtvätt mer än väl, långt högre säkerhet än internetbanker faktiskt. Nästan så väl så att man skulle kunna tro att dom vill göra det svårt för folk att ta ut pengar.

Risken är ju att det är bluff också. Vad säga till banken när kortet är maxat? "ja, jag skickade över fotokopior på id... kreditkort... räkning... va? Får jag skylla mig själv?".