Alienware - Diskussionstråd

Permalänk
Medlem

Jag beställde 13/6 och den skickades 3/7. Jag beställde dock direkt när den släpptes, så det kommer nog ta betydligt mindre tid för dig att få din.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Skrivet av guuslol:

Någon som vet på ett ungefär hur lång tid frakten tog från och med att dom skickat datorn?

För mig tog det 6 dagar från order till handen

Visa signatur

Bärbara: HP Zbook & MacBook Pro
Mobil: Galaxy Note 20 Ultra

Permalänk
Skrivet av guuslol:

Någon som vet på ett ungefär hur lång tid frakten tog från och med att dom skickat datorn?

För mig tog det 8-9 dagar. Som en följd av att datorerna är skräddarsydda så kan det hända att dom saknar en viss del i lagret vid byggandet så detta kan i värsta flal försena en leverans med uppåt en månad men jag misstänker att detta är en ovanlighet.

Permalänk
Medlem

Ok, min dator skickades den 15 så hoppas på att den kommer nu i veckan då

Permalänk
Skrivet av guuslol:

Ok, min dator skickades den 15 så hoppas på att den kommer nu i veckan då

Hej guuslol

Nomalt går der ikke mange dage fra den er sendt, til den ankommer til din adresse. Hvis det har interesse, vil jeg gerne holde øje med den, og holde dog opdateret på status. Du sender mig blot dit ordrenummer i en privat besked, så checker jeg om jeg kan se en forventet leveringsdato.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hej guuslol

Nomalt går der ikke mange dage fra den er sendt, til den ankommer til din adresse. Hvis det har interesse, vil jeg gerne holde øje med den, og holde dog opdateret på status. Du sender mig blot dit ordrenummer i en privat besked, så checker jeg om jeg kan se en forventet leveringsdato.

Med venlig hilsen

Karina Hansen

Jag beställde en dator av dell som blev skickad den 18/10 som ännu inte har anlänt. När jag sedan ringer kundtjänst och frågar vart mitt paket är, får jag till svar att det brukar ta 2 veckor tills det når kundens dörr, hur kan du då påstå att det inte brukar ta lång tid?

Kundtjänsten evnisas också att säga att paketet skickas från Kina fastän det står att det fraktas från "limerick ireland" på min fraktsedel.

Min upplevelse än så länge av dell är att de har noll koll.

Mvh

Permalänk
Skrivet av nille522:

Jag beställde en dator av dell som blev skickad den 18/10 som ännu inte har anlänt. När jag sedan ringer kundtjänst och frågar vart mitt paket är, får jag till svar att det brukar ta 2 veckor tills det når kundens dörr, hur kan du då påstå att det inte brukar ta lång tid?

Kundtjänsten evnisas också att säga att paketet skickas från Kina fastän det står att det fraktas från "limerick ireland" på min fraktsedel.

Min upplevelse än så länge av dell är att de har noll koll.

Mvh

Hej nille522

Det er bestemt ikke min erfaring at selve fragten tager 2 uger. Normalt siger vi, at en ordre har en behandlingstid fra fabrik til kunde på ca. 7-10 dage, forudsagt at der ikke er dele i restordre m.m.

Hvis du sender mig dit ordrenummer i en privat besked, vil jeg meget gerne checke op på status af din ordre.

Med venlig hilsen

Karina Hansen

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Hej!

Har precis fått hem min Alienware 17, och är supernöjd so far. Har dock köpt en SSD till, som jag skall försöka sätta i själv. Att sätta i den i datorn är inte några större problem. Men sen har jag läst lite att det är småklurigt att få tillbaka alla alienware gadgets m.m? Någon som kan förklara hur man går tillväga på bästa sätt.

SSD'en är en Samsung 250g SATA.

Mvh
Guus

Permalänk
Skrivet av guuslol:

Hej!

Har precis fått hem min Alienware 17, och är supernöjd so far. Har dock köpt en SSD till, som jag skall försöka sätta i själv. Att sätta i den i datorn är inte några större problem. Men sen har jag läst lite att det är småklurigt att få tillbaka alla alienware gadgets m.m? Någon som kan förklara hur man går tillväga på bästa sätt.

Mvh
Guus

Du fick väl med dig skivor som innehåller all mjukvara, både operativ, drivrutiner samt alienwares egna program.

Permalänk
Medlem

Det skall tydligen inte gå att installera det när man väljer SSD'n som boothårdisk. Massa kluriga knep för att göra det

Permalänk
Skrivet av guuslol:

Hej!

Mvh
Guus

Hej Guus

Du kan ved hjælp af AlienRespawn skabe recovery disks, så du beholder alle de originale apps m.m. Du kan få hjælp til det her: http://dell.to/1aBNHh7

Med venlig hilsen

Karina Hansen

Visa signatur

Permalänk

Inför BF4 så verkar det släppas lite drivers till grafikkortet (Alienware 17)

Jag ser att NVIDIA har släppt denna: http://www.geforce.co.uk/drivers/results/68916/nvidiaupdate

Och Dell har släppt denna: http://www.dell.com/support/drivers/us/en/04/DriverDetails/Product/alienware-17?driverId=9V3F6&osCode=W864&fileId=3292420236&languageCode=en&categoryId=VI

Är det nån som har testat någon av dessa? Jag sitter för närvarande med drivarna som kom med datorn (9.18.13.1148). Borde jag uppdatera dom? I så fall till vilken av ovanstående?

Jag e ju nöjd som det e nu... å vill liksom inte "fucka up shit" så att säga...

Någon som sitter inne på nåt trevligt råd?

Visa signatur

Bärbara: HP Zbook & MacBook Pro
Mobil: Galaxy Note 20 Ultra