Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Flamso:

Härligt, härligt! Det ser ut att bli finfint!

Tack, hoppas på det blir bra. Får snart hem en ram som ska gå runt kanten av fönstret.

Skrivet av shortleif:

Ser ju riktigt jävla nice ut med kromade rör.

Ja det är lite krångligt att få plats med det bara, är lite trångt.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare

Jag har varit väldigt upptagen med ett nytt jobb så får ursäkta för dåliga uppdateringar här. Hur som helst så åker jag snart på en månads semester i USA och jag vill hinna färdigt detta projekt innan dess. Så igår och idag har jag jobbat på med vattenloopen, har lite bilder på ett nästan färdigt chassi. Vill ni se?

Har ju som ni ser börjat installera kopparrören, ingenting är färdigt på dessa bilder dock utan bara testmonterat lite, men vad tycks?

Jag har även lagt till en liten fönsterram på sidopanelen, utskuren med laser av E22 och ritad av HCP, tack! Jag tycker den passar bra tillsammans med fläktgallret i fronten, vad tycker ni?

Jag jobbar just nu med att finslipa på loopen samt installera allt annat såsom kablar osv, så fort allt är färdigt kommer jag dra igång med att fota resultatet och posta här omgående.

Med vänliga hälsningar
Johan Nyman
Minimalistic PC's

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Skrivet av C4B12:

Jag har varit väldigt upptagen med ett nytt jobb så får ursäkta för dåliga uppdateringar här. Hur som helst så åker jag snart på en månads semester i USA och jag vill hinna färdigt detta projekt innan dess. Så igår och idag har jag jobbat på med vattenloopen, har lite bilder på ett nästan färdigt chassi. Vill ni se?

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/843/d19g.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/842/xvoa.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/842/dmhlu.jpg

Har ju som ni ser börjat installera kopparrören, ingenting är färdigt på dessa bilder dock utan bara testmonterat lite, men vad tycks?

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/839/510g.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/841/vjb4r.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/839/6hao.jpg

Jag har även lagt till en liten fönsterram på sidopanelen, utskuren med laser av E22 och ritad av HCP, tack! Jag tycker den passar bra tillsammans med fläktgallret i fronten, vad tycker ni?

Jag jobbar just nu med att finslipa på loopen samt installera allt annat såsom kablar osv, så fort allt är färdigt kommer jag dra igång med att fota resultatet och posta här omgående.

Med vänliga hälsningar
Johan Nyman
Minimalistic PC's

Sjukt snyggt, Tänk om man var så duktigt, eller hade pengarna att ens försöka.
Neeh själv sparar man för ens försöka uppdatera sin pissiga dator med 7 år gamla delar. Neeh nog med negativitet.

Forsätt göra sjukt snygga byggen och ha en härlig resa!

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Cyberduck:

Sjukt snyggt, Tänk om man var så duktigt, eller hade pengarna att ens försöka.
Neeh själv sparar man för ens försöka uppdatera sin pissiga dator med 7 år gamla delar. Neeh nog med negativitet.

Forsätt göra sjukt snygga byggen och ha en härlig resa!

Tack så mycket! Var första gången jag testade på att använda kopparrör. Kostar runt 150kr för 2m på Biltema så just det är inte så dyrt, men fittings och sånt flyger ofta iväg i högre summor, men har privilegiet att vara sponsrad så då klarar man de ganska bra ändå.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare

Hallå!

Nu är jag tillslut nöjd med detta projekt, det jag har framför mig kan jag nu känna mig stolt över. Rördragningen är färdig, det var en stor utmaning men alltid roligt att lära sig nya saker. Fick stressa färdigt för att hinna nu innan semestern men nu ska jag slappna av. Jag vill tacka mina sponsorer väldigt mycket för att hjälpt mig med detta projekt!

Skapade ett galleri här, kika gärna in där med och kommentera och rösta.

Sugen på lite bilder?

Tack för all konstruktiv kritik och fina kommentarer! Jag kommer tillbaka efter semestern med ett nytt projekt!

Med vänliga hälsningar,
Johan Nyman
Minimalistic PC's

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Väldigt kompakt, men ändå luftigt, Mycket trevligt bygge och bra bygglogg.
Såg också att EK slängde upp en bild på sin Facebook och tyckte att jag kände igen det.
Gratulerar till ett fint bygge!

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av AltUnderCtrl:

Väldigt kompakt, men ändå luftigt, Mycket trevligt bygge och bra bygglogg.
Såg också att EK slängde upp en bild på sin Facebook och tyckte att jag kände igen det.
Gratulerar till ett fint bygge!

Tack så mycket! Hade missat att dom postat men nu vet jag, tack!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Underbart fint. Vill se mer från dig Johan!

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ygd3n:

Underbart fint. Vill se mer från dig Johan!

Det kommer.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare

Update 2015-08-03

Hallå Sweclockers!

Jag inhandlade mig en ny kamera och passade då på att ta lite bättre bilder av detta bygge. Tyvärr så har grafikkortet sagt sitt sista så detta bygge kommer nu tas isär och säljas i delar, men de har varit ett otroligt givande projekt.

Jag skulle uppdatera mitt galleri med bilder vilket medförde att någonting buggade så de inte gick att ändra något i galleriet, så jag fick skapa ett nytt, gå gärna in och kika på bilderna och lägg en röst.

http://www.sweclockers.com/galleri/13353-f4de

Med vänliga hälsningar,
Johan Nyman

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC