Vad menas med "tax code or fiscal code"?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Vad menas med "tax code or fiscal code"?

Hej, har beställt en UDOO för ett tag sen via kickstarter.com (det är en enkortsdator för er nyfikna) och nu vill de ha min leveransinformation.
Problemet är att jag inte vet vad dom menar med "tax code or fiscal code" som är ett obligatoriskt fält. Någon som vet vad jag ska fylla i här? Försökte att googla det men fick inget vettigt svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2008

verkar vara detta: http://en.wikipedia.org/wiki/VAT_identification_number

Dock vet jag inte vad du ska fylla i tyvärr

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Axellent:

Hej, har beställt en UDOO för ett tag sen via kickstarter.com (det är en enkortsdator för er nyfikna) och nu vill de ha min leveransinformation.
Problemet är att jag inte vet vad dom menar med "tax code or fiscal code" som är ett obligatoriskt fält. Någon som vet vad jag ska fylla i här? Försökte att googla det men fick inget vettigt svar.

Är beställningarna utformade för företag? Verkar vara momsregistreringsnummer de pratar om. Något sådant har inte privatpersoner.

Ridå

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013

http://www.skatteverket.se/foretagorganisationer/moms/registr...

Det är momsregistreringsnumret för företag, har du beställt det som privatperson?
Du får nog kontakta butiken å fråga.

https://www.flashback.org/t1108222

Skriv ner ditt personnummer i denna from "SE999999999901" dvs ditt 12numriga personnummer + 01 på slutet, om det blir fel så får du samtal av tullen.

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2007

Fiscal code är skatteregistreringsnummer, i Sverige är det detsamma som personnummer för privatpersoner. Kör på personnummer så ska det gå.

Ridå

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Axellent:

Skrivet av Wikipedia:

12 digits, of which the last two are always 01 e.g. SE999999999901. The first 10 digits are the same as the Swedish organisationsnummer.

Dvs: SEÅÅMMDDXXXX01.

Canon 6D • Canon EF 50/1.4 USM • Canon EF 85/1.8 USM • Canon EF 200/2.8 L II USM • Samyang 14/2.8 ED AS IF UMC • Samyang 24/1.4 ED AS UMC • Triopo C-158 • Triopo MX-1327 • iOptron SkyTracker V2
FlickrFacebook

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Testpilot
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2004

Om det är ett formulär som skickas ut via Kickstarter så är alla fält obligatoriska oavsett om de behövs eller inte ('feature' hos alla formulär som skickas via Kickstarter). I de fallen fyller du i n/a i det fältet om det inte behövs.

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swedland
Registrerad
Maj 2006

personnummer

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av Relel:

Är beställningarna utformade för företag? Verkar vara momsregistreringsnummer de pratar om. Något sådant har inte privatpersoner.

Jag är rätt så säker på att deras beställningar inte bara är för företag, det verkar som om många som köper är just privatpersoner. Men det är ju lite konstigt att det fältet är obligatoriskt om en stor del av deras kunder inte borde fylla i det.

Skrivet av moonblase:

Skriv ner ditt personnummer i denna from "SE999999999901" dvs ditt 12numriga personnummer + 01 på slutet, om det blir fel så får du samtal av tullen.

Har precis fyllt i det som det stod här http://en.wikipedia.org/wiki/VAT_identification_number. Väntar nu på svar från deras support så vi får se vad dom säger.