Sikte till bf3 hardcore

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

Sikte till bf3 hardcore

Tjenare!
Jag har lirat en del hardcore på bf3 på sistone och tänkte underlätta det lite genom att ha en liten prick eller ring mitt på skärmen
Kalla det inte fusk, bara lite handikapp...
Så frågan är, hur får man en liten prick eller ring på skärmen som är lätt att ta bort och sätta på? Jag vill ju inte gärna rita en prick på skärmen
Tacksam för svar!

Ta två, sa han. Jag tog tre. Kände för att slåss

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2009

Man spelar inte hc?

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Klipp en liten bit av en post-it, brukade göra det när jag snipade i Warrock när jag var yngre

i7 6700K | MSI GTX 1080 Armor OC

BenQ XL2411Z 24" | D-Link DIR-655 | Razer Deathadder |
CM Storm QuickFire Rapid MX Red | Audio Technica ATH-M50

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av Gaston85:

Man spelar inte hc?

Men det är ju en smaksak...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Extinction/ Earth
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av piccololento:

Hardcore är gjort för att vara svårt. Pallar du inte med det så får du gärna spela normal.

i7 8700K 4.6GHz|ASUS TUF Z370-PLUS GAMING|GTX 1070| Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200MHz| SanDisk Ultra Plus 256GB| Kingston SUV400 120GB| WD Blue 1TB 7200RPM| Corsair RM850i| SolusProject Linux x64| IGN: Kattmat | Discord: Kattmat#0001 Hittas oftast i PUBG kanalerna på Geeks Discord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av bullen181:

Hardcore är gjort för att vara svårt. Pallar du inte med det så får du gärna spela normal.

jag är hyffsad på hardcore men jag skulle bara testa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Mar 2010

Skruva sönder skärmen, leta upp pixeln i mitten och mörda den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av WolfOfVengeance:

Skruva sönder skärmen, leta upp pixeln i mitten och mörda den.

det vore ju trevligt med lite mer seriösa svar..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Det lättaste är nog att tejpa en post-it lapp som du klipper till vald storlek.

OS: Manjaro i3 / Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 8192 MB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2006
Skrivet av piccololento:

En liten bit av en post-it lapp.

Häftmassa

Laserpekare uppmonterad någonstans?

Trådar uppspända över diagonalen (blir som ett riktigt hårkors!)

Whiteboardpenna

Kalles kaviar

Någon som står och pekar

NZXT H440 | Corsair AX750 | Asus P8P67 Pro B3 | Intel 2500k med Phanteks PH-TC14PE | 8gb Corsair Vengeance | Asus GTX 970 STRIX | 120GB Intel 320 | 250GB Samsung 840 basic | 2TB Seagate Barracuda Green

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av N0iZE:

Det lättaste är nog att tejpa en post-it lapp som du klipper till vald storlek.

hmm, ja det skulle gå! Jag hade tänkt något man gjorde i datorn istället, en bild man lägger längst fram på skärmen fast inuti skärmen
hehe hoppas du fattar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2010

Whiteboard-penna. Kladda på en prick i mitten av skärmen och spela. När du slutat spela är det bara att torka av med en trasa.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2004

Genomskinlig tejp med en prick på?

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Aug 2012

Öhm... är inte HC menat att vara svårt? Alltså inget sikte och mycket skada. Varför köra HC om man inte ens kan sikta ordentligt utan sikte? Det finns normal för det.

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | KFA2 GeForce GTX 960 OC | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 850 Evo 250GB 1x WD 500GB | Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Har du matt skärm går blyerts alldeles utmärkt. Bara sudda bort försiktigt sedan.

Detta gjorde iallafall jag förr när det skulle noscopas i CS. Good times.

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2006

Peta på en bit häftmassa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävleborg
Registrerad
Apr 2009

Med tanke på hur hip firen är i bf3 så räcker det med en vag aning var mitten är. Det är ganska enkelt att "träna" upp den delen.
Annars är laser pekaren i spelet ett fullgott verktyg och avståndet den börjar förlora sin precision på bör du alltid sikta istället.
Du alipper ha något program eller irriterande lap ivägen.

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2011

Jag har en ASUS VG248QE och det finns en funktion som lägger till ett sikte som ser exakt ut som holo siktet(samma storlek också). Känns extremt fuskigt men det ökar verkligen spelförmågan på HC.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av piccololento:

Tjenare!
Jag har lirat en del hardcore på bf3 på sistone och tänkte underlätta det lite genom att ha en liten prick eller ring mitt på skärmen
Så frågan är, hur får man en liten prick eller ring på skärmen som är lätt att ta bort och sätta på? Jag vill ju inte gärna rita en prick på skärmen
Tacksam för svar!

Håll ned höger mus knapp!!

ASUS MAXIMUS X HERO / i7 8700k 5.2GHz / EK -Kit L360 / Corsair Vengeance 3200 32GB / Palit GTX 1080 Ti / Philips 43" 4K IPS LED / Samsung 960 FVO 1T / Chassi CM Storm Vit / CORSAIR 850W 80+ Gould / CORSAIR Silens RGB / FUNC / ASTRO A50 gen3 / Win 10 Pro 64 och MYCKET Nöjd. Mobil: Note 4 / Platta: GALAXY PRO 12.2 / Sony Xperia Z Tab / Dyseleksi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lindesberg
Registrerad
Jun 2010

Eller lite eltejp kanske.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2004

HC spelar man för att normal trasigt! Och siktet lär man sig efter några timmar om man inte lirat hardcore innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lilla huset på landet
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av piccololento:

hmm, ja det skulle gå! Jag hade tänkt något man gjorde i datorn istället, en bild man lägger längst fram på skärmen fast inuti skärmen
hehe hoppas du fattar

Låter det verkligen enklare än att klippa till en postit lapp? Gillar du inte gult så går den ju att måla i många olika färger.

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Sthlm
Registrerad
Sep 2009

overheadpapper /-film , prick, cirkel, kors ...what ever

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av piccololento:

Uppenbarligen vill du inte spela hc med tanke på att du vill ta bort en utav komponenterna alltså är det inte din smak.

Betydligt trevligare utan sikte enligt mig även om det kan ta en stund att komma in i det för vissa.

Du kan leta reda på en custom server istället där man har sikte och lägre hälsa så har du löst problemet.

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Reyintaz:

Jag har en ASUS VG248QE och det finns en funktion som lägger till ett sikte som ser exakt ut som holo siktet(samma storlek också). Känns extremt fuskigt men det ökar verkligen spelförmågan på HC.

Ja, det är väl mer eller mindre fusk...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av piccololento:

hehe hoppas du fattar

Om du skulle lägga in en prick som sikte i datorn som du beskriver skuöle det rankas som fusk..
Ta bara en post-it vilket jag för övrigt var först med att tipsa i tråden......

i7 6700K | MSI GTX 1080 Armor OC

BenQ XL2411Z 24" | D-Link DIR-655 | Razer Deathadder |
CM Storm QuickFire Rapid MX Red | Audio Technica ATH-M50

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Norrbotten
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av piccololento:

Tjenare!
Tacksam för svar!

är ju det som är poängen med hardcore, sätter du dit något så att du får ett sikte är det fusk, annars är det ingen ide att spela hardcore, så enkelt är det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2012

Eller så kör du på som vanligt. Tycker inte om fusk, men det är ditt val såklart

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kinna
Registrerad
Jan 2012

det är därför man har laser sikte ingame

8600K @ 1.035V
Citera för svar
Instagram

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av piccololento:

Det är ju inte så svårt o klura ut. Använd t ex en whitebordpenna eller liknande och gör en prick i mitten, blir inte enklare än så.