Permalänk
Medlem

Byta headset? Vilket?

Hej!

Jag fick byta in mitt förra steelseries siberia v2 for ps3 headsetpå teknikmagasinet för det brusade och mina vänner hörde det jag lyssnade på. Jag valde steelseries siberia v2 frost blue, fick välja allt mellan 0-999kr för mitt förra headset kostade 999kr så jag fick över 100kr efter ha valt steelseries siberia v2 frost blue. Så jag undra om det går att byta headset då för det är ju 30 dagars öppet köp men trost allt har jag ju öppnat förpackningen?

Om det nu går bra att byta headset skulle jag vilja ha lite tips så jag undra vad ni tycker/rekomenderar att jag ska ha för headset?
Jag har kollat på razer kraken pro men tvekar.
Bara för att nämma så har steelseries siberia v2 frost blue inbyggt ljudkort.

Tack för all hjälp i förväg!

Visa signatur

CPU: i7 4790k + Corsair H60 Moderkort: Asus maximus vii gene Grafikkort: Evga gtx 770 sc acx Ljudkort:Soundblaster z Nätaggregat: Fractal design newton r3 600w Chassi: Corsair 350d Ram: Corsair vengceance pro red 2X4GB SSD: Samsung 840 EVO 250GB HDD: Seagate barracuda 2TB Tangentbord: CM Storm ultimate Mus: Razer Deathadder Chromal Headset: Steelseries Siberia V2 Orange

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse.99:

Hej!

Jag fick byta in mitt förra steelseries siberia v2 for ps3 headsetpå teknikmagasinet för det brusade och mina vänner hörde det jag lyssnade på. Jag valde steelseries siberia v2 frost blue, fick välja allt mellan 0-999kr för mitt förra headset kostade 999kr så jag fick över 100kr efter ha valt steelseries siberia v2 frost blue. Så jag undra om det går att byta headset då för det är ju 30 dagars öppet köp men trost allt har jag ju öppnat förpackningen?

Om det nu går bra att byta headset skulle jag vilja ha lite tips så jag undra vad ni tycker/rekomenderar att jag ska ha för headset?
Jag har kollat på razer kraken pro men tvekar.
Bara för att nämma så har steelseries siberia v2 frost blue inbyggt ljudkort.

Tack för all hjälp i förväg!

Det är alltså USB versionen du har? med tanke på att du skrev att det har inbyggt ljudkort.

Tror det blir lite svårt att byta det, inte säker dock. Siberia v2 är ändå ett bra headset.

Permalänk
Skrivet av zabera:

Siberia v2 är ändå ett bra headset.

Då verkar du ha låga krav. Siberia v2 är ett utav de värsta headseten.(Personlig åsikt)
Ljudet samt micken är kasst.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Då verkar du ha låga krav. Siberia v2 är ett utav de värsta headseten.(Personlig åsikt)
Ljudet samt micken är kasst.

Har ett PC 360 själv, hade ett Siberia v2 och det är ganska bra för sina 5-600 kr. Tillräckligt bra för att NiP (Världens bästa CS-lag) Ska kunna använda det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Har ett PC 360 själv, hade ett Siberia v2 och det är ganska bra för sina 5-600 kr. Tillräckligt bra för att NiP (Världens bästa CS-lag) Ska kunna använda det.

Kan ju inte ha något alls att göra med att dem är sponsrade av Steelseries och därmed tvungna att använda deras produkter? Följer man den logiken så är ju Benq's skärmar också bra, eftersom att NiP använder dem. Högt inputlag och dålig färgåtergivning <3.

Ljudprodukter som behöver framstående personer eller organisationer för att representera dem är knappast bra. Då kvaliteten och ljudåtergivningen i produkterna inte är tillräckligt bra för att göra dem attraktiva. Beats by Dre är ett väldigt bra exempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Kan ju inte ha något alls att göra med att dem är sponsrade av Steelseries och därmed tvungna att använda deras produkter? Följer man den logiken så är ju Benq's skärmar också bra, eftersom att NiP använder dem. Högt inputlag och dålig färgåtergivning <3.

Ljudprodukter som behöver framstående personer eller organisationer för att representera dem är knappast bra. Då kvaliteten och ljudåtergivningen i produkterna inte är tillräckligt bra för att göra dem attraktiva. Beats by Dre är ett väldigt bra exempel.

BenQ's skärmar har dock LÅG input lag, deras XL2411T som används inom esport i just CS. Färgen däremot har jag hört inte ska vara så bra. Så du snackar bara ren goja om input lag.

Dessutom så behövs ju inte jättebra ljudkvalité om man just ska spela, typ CS, då räcker det med att höra fotstegen, så ett Siberia v2 räcker GOTT och väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Det är precis för sånna som dig Steelseries har sponsrat NiP
Kolla deras lags utrustning så märker du att dom kör steelseries rakt igenom, ingen i laget kör något annat. NiP får pengar av steelseries och i utbyte så använder dom deras grejjer. Så tror alla barnen att det är steelseries som är ett måste eftersom NiP kör på det då måste det ju vara bästa grejjerna...

Visa signatur

9800x3d | Noctua NH-D15S Chromax Black | Gigabyte B650 | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN850 | Asus Prime 9070 XT | Fractal Design Torrent | Seasonic 850W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Uppenbarligen så använder NiP Steelseries V2 .. Men det är bara till ytan, dom har andra komponenter i som skiljer sig markant från V2, och är betydligt bättre, dom är alltså customgjorda i v2 skepnad, så häng inte upp er för mycket på det.

Likaså ska deras 2411's ha en annan panel än vad den säljs med om jag förstått det rätt.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

Det är precis för sånna som dig Steelseries har sponsrat NiP
Kolla deras lags utrustning så märker du att dom kör steelseries rakt igenom, ingen i laget kör något annat. NiP får pengar av steelseries och i utbyte så använder dom deras grejjer. Så tror alla barnen att det är steelseries som är ett måste eftersom NiP kör på det då måste det ju vara bästa grejjerna...

Jag går självklart inte och köper sakerna bara för att NiP har dem, men det var bara en sak jag ville peka ut.

Skrivet av devhdc:

Uppenbarligen så använder NiP Steelseries V2 .. Men det är bara till ytan, dom har andra komponenter i som skiljer sig markant från V2, och är betydligt bättre, dom är alltså customgjorda i v2 skepnad, så häng inte upp er för mycket på det.

Likaså ska deras 2411's ha en annan panel än vad den säljs med om jag förstått det rätt.

Sen tror jag det där bara är myt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

BenQ's skärmar har dock LÅG input lag, deras XL2411T som används inom esport i just CS. Färgen däremot har jag hört inte ska vara så bra. Så du snackar bara ren goja om input lag.

Dessutom så behövs ju inte jättebra ljudkvalité om man just ska spela, typ CS, då räcker det med att höra fotstegen, så ett Siberia v2 räcker GOTT och väl.

XL2411T må ha lägre, men XL2410T hade uppemot 40ms inputlag med "instant" avstängt och 20ms med "instant" påslaget, vilket är riktigt löjligt för en "gaming"-skärm. XL2420T hade upp emot 14, vilket fortfarande är högt, har sett 2560x1600 H-IPS skärmar med lägre inputlag än BenQ's gamingskärmar, ex. Hazro HZ30Wie som enbart har 6ms.

Dock har jag inte sett någon pålitlig recension på XL2411T än, de kanske tröttnade efter XL2410T och XL2420T.

Sen undrar jag varför du använder ett såpass föråldrat spel som CS som exempel hela tiden, TS har inte ens nämnt att han spelar CS. Det enda du har nytta av i CS är mycket bas för att höra andras fotsteg, som du nämnde. Något Steelseries Siberia visserligen leverar i både lurarna och mikrofonen; för mycket bas.

TS: Jag hade kollat in Marshall Major för det priset, eller Sennheiser HD380. Tvivlar på att Teknikmagasinet skulle ge dig pengar i handen så att du kan köpa någon annanstans. Nästa steg blir väl Audio Technica ATH-M50 om du vill ha ljud med lite mer bas, men kostar 5-600kr mer än dem andra jag nämnde.