Har ni testat StarMade?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Apr 2012

Har ni testat StarMade?

Vill slå ett slag för det kommande indie spelet StarMade som för tillfället är en alpha, det är en mix mellan Evochron Mercenary och Minecraft.
Du börjar med att bygga ett litet rymdskepp me de få delar du spawnar med, med det skeppet kan du flyga runt och landa på olika planeter och mina, bygga baser och samla kaktus (värt skitmycket pengar). Sedan kan du sälja mineraler till en shop och för pengarna köpa nya och bättre rymdskeppsdelar.

Det finns även en multiplayer där du kan utforska universum, fightas med pirater, raida rymd & planetära baser, attakera andra player-factions och bygga egna baser.

Spelat är för tillfället i alpha och är gratis att spela under alpha tiden, spelat följer Minecraft-Modellen och ifall du väljer att köpa alphan får du även det fulla spelat då det släpps. Att funda alphan nu kostar 20kr, vilket är ett superpris med tanke på hur många roligt man kan ha med det redan i ett så tidigt stadie.

Alla kan hosta servrar, precis som i Minecraft, samt att alla kan spela det även utan att betala för tillfället.

Länkar spelet och några videor här nedan.

http://star-made.org/

Här kan du ladda ner det.

Visa era kreationer, och baser, samt ge tips på allt möjligt som man kan göra i spelet!

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Apr 2012

Jag postar en bild på min och mina vänners nuvarande bas, med de tre skepp vi har.

Den längs till höger är våran "Battle Firgate" Vid namn Amite, den i mitten är ett mining-skepp som vi använder för att samla kaktus, och längs till vänster min skottska kompis skepp vid ett namn som inte bör nämnas.

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Jul 2007
Skrivet av elklazor:

Vill slå ett slag för det kommande indie spelet StarMade ...!

Wow, skall definitivt kollas upp och spenderas tid med! Ser riktigt nice ut... Mod support?

ѻ Chassi: Temjin TJ08B-E ѻ MOBO: ASUS MAXIMUS VI GENE
ѻ CPU: i7-4770K @ 3,50GHz ѻ RAM: 16GB 1600mhz Corsair Vengeance Pro Black
ѻ GPU: ASUS GeForce GTX780 ѻ PSU: Corsair AX860
ѻ SystemDrive: Intel 520 240GB ѻ HDD1: WD Red 3TB
ѻ Skärm: LG 27EA63

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2005

Såg nice ut så blev ett köp.. Ska bara ta mig tid och lära mig spelet

[AMD FX-8320 3,5 GHz BE][ASUS Sabertooth 990FX R2.0, Socket-AM3+] [Corsair PC3-12800 DDR3 Sdram (4x4GB) ] [XFX Radeon 7970 Black Edition] [Antec Three Hundred] [LG Flatron W2453V + Flatron IPS236] [SteelSeries Sensei][Microsoft Sidewinder x4]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Okt 2008

Verkar coolt. Har tidigare sneglat lite på MineCraft, men inte riktigt fastnat för det.

Kan nog tänka mig att ge detta ett försök dock. Speciellt som det är snorbilligt.

Corsair Carbide Air 540 | MSI X370 Krait | R7 1700 @ 3.9 GHz @ 1.39V | Corsair Hydro H70 | 16 GB Corsair Vengeance @ 3200 MHz| AMD RX Vega 64 LC | Samsung EVO 960/500 GB | WD Black 2 TB | WD Black 3 TB | Corsair AX860 PSU | Ljud: KEF Q7 frontar| KEF Q9c Center| KEF Q1 bakhögtalare | Epik Legend Subwoofer | Denon 2309 Reciever

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Reknot:

Wow, skall definitivt kollas upp och spenderas tid med! Ser riktigt nice ut... Mod support?

Japp, vet att det är planerat ialla fall, men det borde inte vara svårt att modda redan nu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Neroth:

Verkar coolt. Har tidigare sneglat lite på MineCraft, men inte riktigt fastnat för det.

Kan nog tänka mig att ge detta ett försök dock. Speciellt som det är snorbilligt.

Det kan vara ganska svårt i början, ialla fall tyckte jag det som skippade tutorialen
Ännu roligare blir det ifall du spelar med dina vänner då du kan ha en navigatör en missilansvarig och en/flera som kontrollerar turrets och annat skoj

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Copa:

Såg nice ut så blev ett köp.. Ska bara ta mig tid och lära mig spelet

Kul, skriv i tråden om dina första intryck!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av elklazor:

Det kan vara ganska svårt i början, ialla fall tyckte jag det som skippade tutorialen
Ännu roligare blir det ifall du spelar med dina vänner då du kan ha en navigatör en missilansvarig och en/flera som kontrollerar turrets och annat skoj

Nja, jag fattade väl ganska omgående ungefär hur det går till. Tyvärr har jag inga polare som är direkt intresserade av detta. Mest WoW och Battlefield som gäller där.

Corsair Carbide Air 540 | MSI X370 Krait | R7 1700 @ 3.9 GHz @ 1.39V | Corsair Hydro H70 | 16 GB Corsair Vengeance @ 3200 MHz| AMD RX Vega 64 LC | Samsung EVO 960/500 GB | WD Black 2 TB | WD Black 3 TB | Corsair AX860 PSU | Ljud: KEF Q7 frontar| KEF Q9c Center| KEF Q1 bakhögtalare | Epik Legend Subwoofer | Denon 2309 Reciever

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Neroth:

Nja, jag fattade väl ganska omgående ungefär hur det går till. Tyvärr har jag inga polare som är direkt intresserade av detta. Mest WoW och Battlefield som gäller där.

Du kan ju spela med oss ifall du vill, joina (mumble); mumble.wcv.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Dec 2003

Grymt coolt. Fastnade direkt.

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av elklazor:

Du kan ju spela med oss ifall du vill, joina (mumble); mumble.wcv.se

Ska definitivt hoppa in där någon gång! Ska bli kul att spela med andra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2009

Ni kan joina Spilt.se om ni vill spela multiplayer.

Skyddad spawn och 300 som max hastighet.

Sveriges största StarMade server och 63:e rankad i värden.

Välkommna!
//Schougen Admin på spilt.se

http://starmade-servers.com/server/344/

NAS: Synology DS413

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2011

det var ju kul
sak försöka ta mig lite mer tid till det

AMD Ryzen - gtx 1060
Laptop - Asus intel pentium (som kraschade ;( ).
2x Alto pro 215, 2x 18" sub, slutsteg mm.
Normalt folk köper en bil, jag köpte en mixer för samma pengar ( :/ :) ).
Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av Schougen:

Ni kan joina Spilt.se om ni vill spela multiplayer.

Skyddad spawn och 300 som max hastighet.

Sveriges största StarMade server och 63:e rankad i värden.

Välkommna!
//Schougen Admin på spilt.se

http://starmade-servers.com/server/344/

Har ni lagt ned servern nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
AlienInsideStudios
Registrerad
Dec 2012

Är det någon som har en server man kan lira på? Spelet fanns på HumbleBundle och köpte direkt efter jag såg trailern... Någon som vill starta upp en server för Sweclockare?

Mothership: I7 4770k @ 4.3GHz/1.23v | GPU: GTX 980 4GB | Mobo: Z87mx-d3h | RAM: BallistiX Sport 24GB | Kylare: H40 |

Studio: I7 4770k @ 4.3GHz/1.28v | GPU: GTX 970 4GB | Mobo: MPOWER MAX | RAM: BallistiX Sport 32GB | Kylare: NH-D14 |

Min musik hittar du på: AlienInside || OnePlus One 3 ägare!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av ElectricPulze:

Är det någon som har en server man kan lira på? Spelet fanns på HumbleBundle och köpte direkt efter jag såg trailern... Någon som vill starta upp en server för Sweclockare?

Sorry för sent svar

Ifall det finns intresse så kan jag hosta en dedi server för Swec och annat löst folk.