En skärm till dedicated och en till integrated graphics

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2010

En skärm till dedicated och en till integrated graphics

Hej, undrar om det är möjligt att koppla en skärm till mitt grafikkort och den andra till moderkortets integrerade? moderkort är : GA-Z77X-UD3H och grafikkort är HD 7950

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Maxplosive:

Hej, undrar om det är möjligt att koppla en skärm till mitt grafikkort och den andra till moderkortets integrerade? moderkort är : GA-Z77X-UD3H och grafikkort är HD 7950

det går superbra

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Maxplosive:

Det integrerade sitter i processorn och inte i grafikkortet på intel-plattformar.
Och svaret på din fråga är: Ja, det går. Men du kommer inte kunna utnyttja grafikkortets kraft för att driva den skärmen. Det kan även bli drivrutinskonflikter om du har otur.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004

Funkar det till intel processorer också? Kör oftast nån stream, irc, webläsare på min andra skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

i7 8700k | NZXT Kraken x62 | Asus Strix Z370-F | 2*8GB G.Skill Trident Z | 3*Samsung 250 GB 850 EVO SSD | NZXT H500i | EVGA SuperNOVA G3 750W | Samsung 24" CFG70 | Asus VG248QE | Realforce 88UB | SteelSeries Rival 310 + SX | Sennheiser PC360 |