Hej, jag hoppas jag postar rätt och så nu, annars får ni ursäkta en nybörjares förvirring.
Har precis införskaffat en ASUS Zenbook UX32VD-R4013H och är överlag mycket nöjd. Men, jag har ett problem: ibland ger datorn ifrån sig mystiska klickande ljud som påminner väldigt mycket om det där ljudet man hör precis sekunden innan datorn stängs av.
Ljudet kommer väldigt oregelbundet, ibland är det knappt bara några sekunder mellan klicken, ibland flera timmar emellan. Ursprunget verkar vara övre vänstra hörnet (typ under tangenten 1) och om jag förstår de bilder jag hittar rätt så är det ungefär där som hårddisken sitter. Det är inget speciellt starkt ljud, men det är lite småirriterande och framför allt blir jag orolig - kan det vara något fel på min HD eller är det naturligt att hårdisken som ingår i UX32VD låter så här?
Har läst lite andra trådar på forum runtom på nätet utan att bli så mycket klarare, men en del har blivit hjälpta vid liknande problem av att uppdatera drivrutinerna skriver de. Men hur får man tag på dessa mystiska drivrutiner? Och hur tar man reda på vad det är för HD som sitter i datorn över huvud taget?
Hoppas någon kan hjälpa en fullständig tekniknoob i nöd(?). Tack på förhand.