Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Skriv ihop ett mail med vad du gjort, vad du tänkt göra, någon bild kanske, sen hoppas att något av företagen inte har "använt årets sponsor budget"

Kolla in mitt senaste inlägg i loggen för lite nyheter kring just detta

Nice, riktigt kul

Permalänk
Medlem

Update 7

Så jag har kört lite olika stress test, på stock inställningar. Konstigt nog låg jag vid 65-68 vid full load.

Är det normalt? Har jag ett dåligt chip? Eller har jag kanske installerat min H100i fel?

Den ligger vid 27 på idle och som sagt 65-68 på load.

Så är det normalt eller?

// RamRoll

Permalänk

Ser ut som helt okej temps. Idle är iaf runt standard tror jag, men load kanske en smula högt (relaterat till kylaren du använder då, annars är ju inte 70 grader helt ovanligt).

Kylpastan på osv?

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Ser ut som helt okej temps. Idle är iaf runt standard tror jag, men load kanske en smula högt.

Kylpastan på osv?

Jag använder Arctic Silver 5, kan ha använt för mycket eller så beror det på installationen. Jag ska överklocka och sedan får jag se, är temperaturen över 75-80 så ominstallerar jag kylaren.

Eller är 75-80 okej i syntetiska test som OCCT/prime95 då dessa test lägger press på processorn som inte skulle ske i "riktiga" världen?

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt.
Dock är det inte ett "nytt" Skyrim. Utan ett "nytt" Elder Scrolls.

På tal om temperaturen, det kan vara så med OCCT/prime.
Men det är alltid bra att vara försiktig i alla fall.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Riktigt snyggt.
Dock är det inte ett "nytt" Skyrim. Utan ett "nytt" Elder Scrolls.

På tal om temperaturen, det kan vara så med OCCT/prime.
Men det är alltid bra att vara försiktig i alla fall.

Tack för det, jag ska ändra det, lille broshan sa till mig direkt när han såg det men jag glömde fixa det.

Så det är ok med typ 80?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RamRoll:

Tack för det, jag ska ändra det, lille broshan sa till mig direkt när han såg det men jag glömde fixa det.

Så det är ok med typ 80?

Det är ok med 80, men det är precis på gränsen. För att klocken ska ses som stabil så bör du köra testet MINST 12h. Dessutom gärna i både OCCT och Prime95. Jag antar att du klockar manuellt? Auto-settings tenderar att övervolta vilket kommer leda till att du har mer spänning och då också mer värme än nödvändigt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Skitsnyggt bygge, grabben! Nu känner jag för att ta isär min dator och bygga om den!

Visa signatur

PC specs: Mobo: MSI Z87 G45CPU:4670K RAM: 8GB Kingston HyperX blu 1600mhz GPU: ASUS R9 280X Crossfire PSU: AX850 HDD1: Seagate Barracuda 1tb 7200rpm HDD2: WD Caviar Blue 500gb SSD: Samsung 840 basic 120GB
Tangentbord: Qpad MX 85 Cherry red

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Byggde ihop min första nu i veckan, tog lite bilder och så men osäker på om jag ska logga då jag inte blev helt nöjd!

Hur som helst, du vet att du kan ändra färgen på Corsair loggan på H100i'n från vit till röd så det matchar färgtemat?
Men du kanske ville ha den vit.

Visa signatur

[Fractal Design Define R4] [Fractal Design Newton R3, 600W 80+Platinum] [EVGA 780 SC ACX] [Intel Core i5 4670K 3.4GHz] [2x8GB Corsair Dominator Platinum 1600MHz] [MSI Z87-G45] [Samsung Basic SSD 250GB] Inet Fraktfritt