Windows 8.1 redo för datortillverkare i augusti

Permalänk
Melding Plague

Windows 8.1 redo för datortillverkare i augusti

Den första stora uppdateringen av Windows 8 är redo för rampljuset i augusti. Datortillverkare och andra partners ska få tillgång till den skarpa versionen inom cirka sex veckor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Videon fungerar ej med eller utan hd.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Roligt för de som gillar det men jag ser ingenting som förbättrats för mig.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

o nu kommer alla negetiva kommentarer

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Videon fungerar ej med eller utan hd.

johodå, det gör den visst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Videon fungerar ej med eller utan hd.

Fungerar bara på Windows 7 o Vista

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk

Ser grötigt ut.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Avstängd

Tredje Windowsreleasen i rad på exakt utsatt tid. Annat var det på Vistatiden (enormt försenat).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av roosterx:

Fungerar bara på Windows 7 o Vista

Fungerade efter jag stängde av hd och gick till youtube klippet istället, lika dant på min laptop med windows 7.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Små, små tweeks gör Windows 8 bättre och bättre. Det släpptes innan det kändes riktigt klart, men nu börjar det närma sig hur det skulle ha fungerat från början.
Och för en gångs skull; vem sörjer egentligen att Start-menyn försvann?

Visa signatur

"Var inte för optimistisk, ljuset i tunneln kan vara ett tåg."

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Fungerar bara på Windows 7 o Vista

...Och linux

Permalänk
Inaktiv

Skönt att man slipper uppgradera från Windows 7..

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaLundh:

Små, små tweeks gör Windows 8 bättre och bättre. Det släpptes innan det kändes riktigt klart, men nu börjar det närma sig hur det skulle ha fungerat från början.
Och för en gångs skull; vem sörjer egentligen att Start-menyn försvann?

Att säga att jag sörjer vore helt klart att ta i, men jag hade uppskattat ifall vi iaf hade haft möjligheten att välja mellan startmenyn och startskärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelim:

...Och linux

...och Windows 8

Permalänk
Avstängd

Det kom fram en del andra intressanta siffror på WPC. Att Windows 8 har använts i 60 miljarder timmar till exempel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Nu börjar windows 8 äntligen ta form!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtemateX:

Nu börjar windows 8 äntligen ta form!

Ja de gör framsteg ett par år till sen kanske det är något värt att köpa.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Skönt att man slipper uppgradera från Windows 7..

Skönt att man slipper uppgradera från Windows 3.11..

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk

Är det någon som har provat bing? Sist för någon vecka sen, försökte jag söka med den och den är hopplös.

Tog samma ord i google och bing. Fattar inte hur folk kan använda det. Helt irrelevanta resultat, inte i närheten av det jag sökte på.

Sök bara på firefox t.ex. då är andra länken rätt. Suck. Hoppas någon har nytta av den sökmotorn.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Bara jag som saknar Aero? (som det var i Windows 7, vore trevligt att åtminstone kunna välja det även i Windows 8)

Visa signatur

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D

Permalänk
Medlem

pff..win8 skräp från start.

Visa signatur

Gamer: AMD RYZEN 1800,MSI X370 Gaming Pro, DDR4 32gb 2666Mhz, Vega 56 8GB,OCZ Trion 240GB, Samsung SSD 830 128gb, 2TB HD, WD HD 650GB, XFX 850W HTPC: i5 2500, 16gb ram, samsung ssd 500gb, Gefroce 1030

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typen_200:

Bara jag som saknar Aero? (som det var i Windows 7, vore trevligt att åtminstone kunna välja det även i Windows 8)

Du är inte ensam, gjorde det näst bästa och gjorde ramen XP blå, originalfärgen var tok ful.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Heh. Win 8 är skräp. Installerade det på både laptop och stationär efter en formatering.Tyckte det verkade okej först men efter att jag formaterat den stationära igen så instalerade jag win 7 igen för frugans skull. Och wow... win 8 är så otroligt ruttet i jämförelse. Så sjukligt trögt och klumpigt i jämförelse. Urf...

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Är det någon som har provat bing? Sist för någon vecka sen, försökte jag söka med den och den är hopplös.

Tog samma ord i google och bing. Fattar inte hur folk kan använda det. Helt irrelevanta resultat, inte i närheten av det jag sökte på.

Sök bara på firefox t.ex. då är andra länken rätt. Suck. Hoppas någon har nytta av den sökmotorn.

Vilket ord var det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det kom fram en del andra intressanta siffror på WPC. Att Windows 8 har använts i 60 miljarder timmar till exempel.

Skickades från m.sweclockers.com

Varav 50 miljard timmar gick åt till att försöka navigera till allt och hitta vart man stängde av datorn? huhu

Jag lattjade in en SSD med win8.1 på min tröga skoldator, och den blev rapp som satan. Jag gillar verkligen win8.1 ramverk i desktop och alla underhood-fixar. Modern UI är ingenting för mig, alldeles för klumpigt och nä. Att starta simpla program i fullscreen känns bara fel. Jag använder startmenyn varje dag på stationära då jag inte gillar ikoner på skrivbordet. Startmenyn i win8.1 har ju viss funktion nu om man högerklicka, men det är verkligen inte grafiskt snyggt eller ens praktiskt. Nej, valbarhet att ta bort Modern UI hade räddat win8. Gillar allt finfint som finns i desktop-mode där. Skulle ha uppgraderat alla dagar i veckan.

(enda Modern UI-grejen jag verkligen tycker om är valbarheten till inloggning. Var skönt att ha fyrsiffrig kod faktiskt)

Permalänk
Medlem

Installerade Windows 8.1 preview för en timme sedan. Jag gillade förvisso redan Windows 8, men 8.1 är helt klart trevligare. Windows 8.1 borde även uppskattas av de som hade lite svårt att ta till sig Windows 8 i början.

Permalänk
Medlem

Gryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyymt kör 8.1 preview på båda mina burkar.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Dajms:

Varav 50 miljard timmar gick åt till att försöka navigera till allt och hitta vart man stängde av datorn? huhu

Jag lattjade in en SSD med win8.1 på min tröga skoldator, och den blev rapp som satan. Jag gillar verkligen win8.1 ramverk i desktop och alla underhood-fixar. Modern UI är ingenting för mig, alldeles för klumpigt och nä. Att starta simpla program i fullscreen känns bara fel. Jag använder startmenyn varje dag på stationära då jag inte gillar ikoner på skrivbordet. Startmenyn i win8.1 har ju viss funktion nu om man högerklicka, men det är verkligen inte grafiskt snyggt eller ens praktiskt. Nej, valbarhet att ta bort Modern UI hade räddat win8. Gillar allt finfint som finns i desktop-mode där. Skulle ha uppgraderat alla dagar i veckan.

(enda Modern UI-grejen jag verkligen tycker om är valbarheten till inloggning. Var skönt att ha fyrsiffrig kod faktiskt)

Du har missat alt + f4 eller bara höger klicka längst ner i vänstra hörnet ? Kört med alt + f4 sedan ja win 95. vilka simpla program startar man i fullscreen? calc startar inte i fullscreen vad jag märkt och inte många program som gör bilder tex kan du ju ändra så det blir exakt som win 7.
8.1 Gör ju även du kan komma till desktop direkt utan modern ui + start meny så du slipper det.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Alltså jag fattar inte windows 8/8.1.... Microsoft säger att de vill skapa ett gränssnitt som är universellt över alla enheter, men de har fortfarande kvar den "vanliga" skrivbords-layouten? Det är väl nog med bevis att hela Windows 8 är ett misslyckande i att uppnå deras mål...

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

En liten varning för er mer kringutrustning från Steelseries, möss främst. Installera inte steelseries engine i Windows 8.1. Det kan göra så att när man startar om datorn så står den bara och laddar samt att det inte går att utföra systemåterställning. Fick bittert erfara det igår och nu sitter jag på windows 7 då jag enbart skaffade en win 8 uppgraderingsnyckel som av någon anledning inte går att köra cleaninstall med.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C