SweClockers sommardator 2013

Permalänk
Melding Plague

SweClockers sommardator 2013

Sverige går på semester, men SweClockers redaktion är fortfarande vid liv och passar på att sy ihop datorpaket som inte går av för hackor. Här är årets sommardator 2013!

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan de bli bättre? Pizzan strax färdiggräddad i ugnen, och ölen är kall..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Geeks
SweClockers

Video i 720p så snart Youtube renderat klart!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Detta hade man inte räknat med! Men får tyvärr inte videon att fungera.

Edit: Nu fungerar det! Fin hatt emil, Haha.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
99:e percentilen

Hatten! <3

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Fan va nice! Allt ser ju bra ut!

Permalänk
Medlem

Jag får ingen video alls

Fan att youtube ska sumpa sommardatorn.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Världens bästa hatt!

Visa signatur

Specs: Fräsig dator

Permalänk
Medlem

Bra jobbat sweclockers! Denna årets upplaga är mycket bättre och mer varierad än vad 2012 års version gentemot 2011 års version var. Ska bli kul att se videon sen när jag kommer hem

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

MSI som moderkort, really SWEC?

Jag tänker aldrig bygge med ett MSI moderkort efter så många skräckhistorier där MOSFETS/VRM bokstavligen talat brunnit upp.

Men det kanske inte händer med de nyare korten? Hur som helst inget jag vill eller vågar köra på

Permalänk

Är det bara för mig att Youtube laddar så in i hel..... segt på just swec's klipp?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

MSI som moderkort, really SWEC?

Jag tänker aldrig bygge med ett MSI moderkort efter så många skräckhistorier där MOSFETS/VRM bokstavligen talat brunnit upp.

Men det kanske inte händer med de nyare korten? Hur som helst inget jag vill eller vågar köra på

Håller med när det gäller MSI. Det känns som något jag skulle välja om jag byggde en dator till mamma, men inget jag skulle välja själv eller försöka pressa speciellt hårt. Ungefär som datorvärldens Renault Clio. Men som sagt, de kanske har blivit jättebra senaste åren, vad vet jag. MSI, alltså

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Kan inte kolla på klippet Den vill helt enkelt inte buffra, utan står bara där och visar laddningscirkeln Det har hänt på rätt många videoklipp på sistone, men varför just swec!?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av Pepsin:

Håller med när det gäller MSI. Det känns som något jag skulle välja om jag byggde en dator till mamma, men inget jag skulle välja själv eller försöka pressa speciellt hårt. Ungefär som datorvärldens Renault Clio. Men som sagt, de kanske har blivit jättebra senaste åren, vad vet jag. MSI, alltså

Personligen har jag kört msi i mina senaste 3 byggen samt mina polares då jag tycker det är dem som strulat minst iaf 1000-1300:- segmentet på moderkort vilket jag brukar hålla mig i.
Körde innan nåra Asus kort varav alla lagt av innan äns garantin gått ut till både amd och intel proppar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

MSI som moderkort, really SWEC?

Jag tänker aldrig bygge med ett MSI moderkort efter så många skräckhistorier där MOSFETS/VRM bokstavligen talat brunnit upp.

Men det kanske inte händer med de nyare korten? Hur som helst inget jag vill eller vågar köra på

Så där blir det när man håller på med spänningar man inte känner till och leker för mycket med dvs OC program, MSI är bra saker!

Skrivet av Pepsin:

Håller med när det gäller MSI. Det känns som något jag skulle välja om jag byggde en dator till mamma, men inget jag skulle välja själv eller försöka pressa speciellt hårt. Ungefär som datorvärldens Renault Clio. Men som sagt, de kanske har blivit jättebra senaste åren, vad vet jag. MSI, alltså

Känner man till lite mer om MSI så börjar man fort inse att dessa kort är ett av dem bättre på marknaden, korten har militärklassade komponenter, o nej det är inte en "bluff" eller skröna... Militärklassade komponeter innebär inte att moderkotet är gjort för militära bruk.

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk

Lite hett nätagg kanske? Undrar vad viloförbrukningen skulle legat på med nätagg från samma serie med 530 eller 430 W.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Amdfamboys kommer flippa skrivbord

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem

"AMD baserat" med Nvidia GTX kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Personligen har jag kört msi i mina senaste 3 byggen samt mina polares då jag tycker det är dem som strulat minst iaf 1000-1300:- segmentet på moderkort vilket jag brukar hålla mig i.
Körde innan nåra Asus kort varav alla lagt av innan äns garantin gått ut till både amd och intel proppar.

Jag har hyfsad stor koll på MSI, byggt antal xx st datorer inom min datorfirma (www.itteck.se) "enbart" med MSI moderkort och har ännu inte retunerat ETT ända kort, min erfarenhet säger att dom håller riktigt bra kvalite!

Edit: AMD baserade, kör personligen med MSI intel system, samma erfarenheter där...
Även gigabyte håller bra kvalitet den "lilla" erfarnhet jag har av dem, har ett p965 kort med dualcore 2160 med ett gigabyte kort säkert över 6-7 år, funkar prima ännu

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Snusfri

Skulle aldrig köra på en green-disk hualigen.
Känns dumt att vara dumsnål på en lagringsdisk för ens foton, filmer osv när du kan köpa en WD RED 3TB för 1100:- idag som är en bra mycket bättre disk.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se prestandatester där man inkluderar resultaten från förra åren.. Så man ser hur prestanda vs pris förändras...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Så där blir det när man håller på med spänningar man inte känner till och leker för mycket med dvs OC program, MSI är bra saker!

Känner man till lite mer om MSI så börjar man fort inse att dessa kort är ett av dem bättre på marknaden, korten har militärklassade komponenter, o nej det är inte en "bluff" eller skröna... Militärklassade komponeter innebär inte att moderkotet är gjort för militära bruk.

Slänger en bild med riktig data så ni kan välja att argumentera med kött på benen än bara slänga ur er olika saker
(inte riktat mot nVIDIA)

http://sinhardware.com/images/vrmlist.png

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Är det bara för mig att Youtube laddar så in i hel..... segt på just swec's klipp?

Skrivet av Wrathborn771:

Kan inte kolla på klippet Den vill helt enkelt inte buffra, utan står bara där och visar laddningscirkeln Det har hänt på rätt många videoklipp på sistone, men varför just swec!?

Samma här, jag kan inte ens kika på lågupplösta klippet hos mig, har BBB som leverantör

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Älskar SweC videos men vet inte om jag vågar klicka på denna.. Kanske aldrig kommer kunna ta Emil seriöst igen...

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

23:01 made my day :,D

Permalänk
Medlem

Tack! Mycket bra artikel/video.

Permalänk
Medlem

Har ni funderat på att kanske rekommendera något AMD modekort kanske eftersom ni har med AMD prollar? Ser lite lustigt ut att föreslå alternativa prollar utan att rekommendera en annan (relativt) viktig del....
(Inte för att jag själv tänkt att uppgradera nu, eller till AMD men ändå..)

Mysigt hur som helst ska sitta ner och se igenom videon ordentligt nu...

*(edit på moderkorts sidan menar jag då självklart.. )

Permalänk

Emil, du passar verkligen i den hatten faktiskt.
Skjottor, hatt, pizza och sommardatorn.
Vilken perfekt dag.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Har ni mätt hur mycket den här datorn drar från väggen?

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Inet har paket upp på sin sida nu

http://www.inet.se/produkt/v100244/sweclockers-sommardator-20...

De har dock bytt kylaren mot en Cooler Master Hyper EVO 212 som är lite sämre

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB