Mw2 problem - "Joining Game session"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en byhåla
Registrerad
Feb 2010

Mw2 problem - "Joining Game session"

Hej, jag har haft det här problemet ett bra tag nu och det stör mig/mina kompisar. Vi kan inte delta varandra i Mw2 genom att joina till ett party för att köra Private match eller Multiplayer. Jag har inte Strict jag har Open och mina polare har Strict men dom kan ändå joina mig i andra spel som Mw3 och Black Ops II. och Mw2 kunde dom joina mig förut även fast jag var den ända som hade Open medan mina 2 polare hade Strict.

Mw2 och till och med GTA IV lider av nån blockering som gör så att vi aldrig kan delta eller joina varandra som gick förut även fast vi hade Open eller Strict. Alla andra spel fungerar utmärkt men varför Mw2 och GTA IV?

Hjälp skulle uppskattas.

Min UPNp är aktiverad i Nätverkets hemsida om ni skulle undra.

Nuvarande PC -> 4670k - 16GB RAM - GTX 980Ti - EVGA Supernova G2 750W
Uppgradering 2018 -> 6850k - MSI x99a Goodlike Gaming - 64GB@3000MHz - M.2 SSD - 2TB SSD
Konsoler -> PS4 Pro - Xbox One X

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Kolla portarna i nätverket! Eventuellt lås upp vissa portar du behöver

Fractal Design Meshify C. Asus Z270H. i5-7600k. MSI GTX970. Corsair Vengeance LPX Black 16GB. Seasonic FOCUS+ 550W Gold. BeQuiet Pure Rock. Benq XL2411.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Sebastian R:

Hej, jag har haft det här problemet ett bra tag nu och det stör mig/mina kompisar. Vi kan inte delta varandra i Mw2 genom att joina till ett party för att köra Private match eller Multiplayer. Jag har inte Strict jag har Open och mina polare har Strict men dom kan ändå joina mig i andra spel som Mw3 och Black Ops II. och Mw2 kunde dom joina mig förut även fast jag var den ända som hade Open medan mina 2 polare hade Strict.

Mw2 och till och med GTA IV lider av nån blockering som gör så att vi aldrig kan delta eller joina varandra som gick förut även fast vi hade Open eller Strict. Alla andra spel fungerar utmärkt men varför Mw2 och GTA IV?

Hjälp skulle uppskattas.

Min UPNp är aktiverad i Nätverkets hemsida om ni skulle undra.

Prova installera om spelet, det hjälpte en kompis till mig när det strulade för honom att hitta matcher och gå med i grupper.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en byhåla
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Chillkungen:

Kolla portarna i nätverket! Eventuellt lås upp vissa portar du behöver

Vart nånstans? Jag Är inte så kunnig i nätverk.

Uppgradering 2018 -> 6850k - MSI x99a Goodlike Gaming - 64GB@3000MHz - M.2 SSD - 2TB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av Sebastian R:

Vart nånstans? Jag Är inte så kunnig i nätverk.

Du kollar upp din ip adress skriver in den i "browser" fälter där asså du skriver in t.ex www.blablabla.se sen loggar du in på din router ser olika ut vilken router man har. Kolla upp vilkem router du har och sök youtube! Open ports "router" for mw2

Fractal Design Meshify C. Asus Z270H. i5-7600k. MSI GTX970. Corsair Vengeance LPX Black 16GB. Seasonic FOCUS+ 550W Gold. BeQuiet Pure Rock. Benq XL2411.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en byhåla
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Chillkungen:

Du kollar upp din ip adress skriver in den i "browser" fälter där asså du skriver in t.ex www.blablabla.se sen loggar du in på din router ser olika ut vilken router man har. Kolla upp vilkem router du har och sök youtube! Open ports "router" for mw2

Ah, du menar Routerlogin? Jag har ju NETGEAR och jag är inne i huvudmenyn i routerns konfigurations system.

Vart där inne ska jag leta upp portar eller var det var?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av Sebastian R:

Ah, du menar Routerlogin? Jag har ju NETGEAR och jag är inne i huvudmenyn i routerns konfigurations system.

Vart där inne ska jag leta upp portar eller var det var?

Sök på youtube! Jag gjorde det där för länge när jag hade samma problem.med xboxen!

Skickades från m.sweclockers.com