Florida förbjuder datorer – av misstag

Permalänk
Melding Plague

Florida förbjuder datorer – av misstag

I kampen mot hasardspel inför delstaten Florida en ny lag som förbjuder internetkaféer från att ge kunder tillgång till spelsajter, men den svepande formuleringen inbegriper mer än så.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Keeper of Traditions

Smidigt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

I Sverige har vi radiotjänst som kräver att internetcafeer ska betala TV-licens.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Konspirationerna lär hopa sig, i varje fall!

Permalänk
Medlem

Läst om lotteriinspektionen och inferno online i Stockholm? Påminner om detta tycker jag. Bara det att här är det inget misstag, suck..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

ehehh inte första gången USA har anskaffat knepiga lagar

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Kunde aldrig drömma om att politiker är inkompetenta. De har väl bra betalt utav en anledning?

Ganska tragiskt.

Permalänk
Medlem

Ouch vilken miss...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av usilusken:

I Sverige har vi radiotjänst som kräver att internetcafeer ska betala TV-licens.

Tänkte på samma sak, Sverige har ju sin "underbara" licens som måste betalas........

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Så går det när man låter gamla gubbar göra lagar.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

I princip exakt vad lotteriinspektionen gjort i sverige fast inte bannlyst det utan bara tar betalt...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av usilusken:

I Sverige har vi radiotjänst som kräver att internetcafeer ska betala TV-licens.

Och lotteriinspektionen vill ha in skatt för att det går att koppla ihop datorer i ett nätverk.

Citat:

"Regeringsrätten bestämde år 2007 att också programmerade datorer för spel som till exempel är ihopkopplade i LAN-miljö eller liknande nätverk på internet skulle omfattas av automatspelslagen. Därmed blev också denna verksamhet tillståndspliktig."

Exempel på förströelsespel är:

flipperspel
skjutare
målspel
TV-spel
Spel i LAN-miljö

http://www.lotteriinspektionen.se/sv/Press/Nyheter/LAN-spel-k...

Permalänk
Medlem

Känns lite som att en liten unge kvävts på en bit av en plastpåse och nu vill USA förbjuda allt som innehåller plast. Lite halvt genomtänkt..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Medlem

Ja, man ska inte ha kul gratis. Inte i detta land och tydligen inte heller i USA.
Förvånad? knappast.
Undrar när vi ska börja betala för CO2 som vi andas ut...*insert line in the sand*

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Shit vad man hade blivit rädd om man bodde där... vad skulle man då göra med sitt liv?

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uibi:

Ja, man ska inte ha kul gratis. Inte i detta land och tydligen inte heller i USA.
Förvånad? knappast.
Undrar när vi ska börja betala för CO2 som vi andas ut...*insert line in the sand*

I filmen Lorax så får man betala för att få halv rent luft Dit kanske vi kommer småningom om. I japan har dom stationer där man får andas in ren luft (eller ja hur ren den nu är). Man kanske får gå runt med syrgastuber i framtiden

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle_gamer98:

Shit vad man hade blivit rädd om man bodde där... vad skulle man då göra med sitt liv?

Samla på vapen.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför man ska stirra sig blind på ordvalen i lagen...lagar är väl till för att vara en guide till vad som är rätt och fel i samhället...att serva oss.
Om dom skulle råka göra slaveri lagligt igen betyder det väl inte att slaveri är ok, utan att lagen har blivit fel...

Antar att det jag vill säga är att lagar behöver ständigt ses över och ändras med tiden och inte benhårt sitta i och göra livet jävligt för folk...Man får ju använda lagen som den är syftad att användas och inte försöka böja betydelsen för att förbjuda allt.

Permalänk

USA:s politik i ett nötskal.... Det enda som skulle göra saken värre vore om ett idiot-företag som EA eller MS skulle börja bygga på den här lagen. (skulle inte bli fövånad)

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Och lotteriinspektionen vill ha in skatt för att det går att koppla ihop datorer i ett nätverk.

Nej inte riktigt. Däremot kräver de avgift och tillstånd om du tänkt tjäna pengar på att hyra ut datorer (eller andra spelmaskiner).

Dock tycker jag de är lite inkonsekventa, antingen borde alla internet caféer räknas eller inga, dumt att försöka sikta in sig bara på de "som är avsedda för spel", då man kan spela hur mkt man vill i webbläsaren på alla internet caféer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uibi:

Ja, man ska inte ha kul gratis. Inte i detta land och tydligen inte heller i USA.
Förvånad? knappast.
Undrar när vi ska börja betala för CO2 som vi andas ut...*insert line in the sand*

Gör vi redan, kallas fordonsskatt

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Skrivet av Mack3h:

Gör vi redan, kallas fordonsskatt

Han sa som vi andas ut, inte den co2 som fodon släpper ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerGottaGame:

Han sa som vi andas ut, inte den co2 som fordon släpper ut.

Det är så, men jag visade bara ett exempel

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

ehehh inte första gången USA har anskaffat knepiga lagar

Det tog inte många minuter innan första USA-kritiska kommentaren kom. Vi är mycket bättre i detta landet. Lotteritillstånd för internetcaféer - tvlicens för telefoner och nu senast tog de ner undertexter.se.... Yes. Det är de på andra sidan pölen som är STASI - inte vi...

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikimaru:

Samla på vapen.

Det gör de redan.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreadlock:

Det tog inte många minuter innan första USA-kritiska kommentaren kom. Vi är mycket bättre i detta landet. Lotteritillstånd för internetcaféer - tvlicens för telefoner och nu senast tog de ner undertexter.se.... Yes. Det är de på andra sidan pölen som är STASI - inte vi...

Nu var det med ironi jag skrev det, men smilisen räckte kanske inte?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle_gamer98:

Shit vad man hade blivit rädd om man bodde där... vad skulle man då göra med sitt liv?

Kanske ärligt talat skulle göra mest gott.. Själv är man ju fast i internetträsket, haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Kanske ärligt talat skulle göra mest gott.. Själv är man ju fast i internetträsket, haha

Inte om man dör av uttråkning. Jag kan inget annat xD

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreadlock:

Det tog inte många minuter innan första USA-kritiska kommentaren kom. Vi är mycket bättre i detta landet. Lotteritillstånd för internetcaféer - tvlicens för telefoner och nu senast tog de ner undertexter.se.... Yes. Det är de på andra sidan pölen som är STASI - inte vi...

Jupp. Jag tycker nog allt att vi är bättre på denna sidan. Absolut har vi dum skit med. Men jag säger då bara: Sverige > USA

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dreadlock:

Det tog inte många minuter innan första USA-kritiska kommentaren kom. Vi är mycket bättre i detta landet. Lotteritillstånd för internetcaféer - tvlicens för telefoner och nu senast tog de ner undertexter.se.... Yes. Det är de på andra sidan pölen som är STASI - inte vi...

Det är USA som har tryckts på FRA och IPRED på Sverige:
http://falkvinge.net/2010/12/25/det-kom-en-julklapp/

Och Total Information Awareness lär ju slå allt.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR