Permalänk
Medlem

Rust alpha

Har precis sett/hört talas om spelet rust och blev lite sugen på att spela det, men det verkar vara väldigt svårt att få tag i keys (giveaway på typ 1 nyckel om dagen?)
Någon som vet vart man kan få tag i keys? (Giveaways eller vad som helst)

Skulle gärna vilja veta vad folk som har testat det tycker om det? Lite synpunkter osv vore kul

För er som inet vet vad det är än så kan ni kolla på http://www.youtube.com/watch?v=FmZYPMsq5m4

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Står ju på deras forum att nya nycklar inte delas ut för tillfället.
Alphas brukar vara väldigt restrikterade i antal invites (eller ja, de brukar vara stängda för allmänheten) så det är ju föga förvånande, bara att hålla koll på deras hemsida och vänta på betan så lär det släppas desto fler nycklar.
Vill du ha större chans att få vara med i tidiga Alphas osv så starta en spelorienterad youtube kanal som får många views. (lättare sagt än gjort)

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Finns nu nycklar att köpa på http://www.playrust.com/buy/

Nycklarna brukar försvinna fort när priset har gått ner till runt 40$ så vänta inte allt för länge om ni är riktigt sugna på en nyckel.

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87 Deluxe | CPU: i7 4770K | GFX: Gigabyte 1070 G1 | Nätagg: NZXT HALE 90 750W | Ram minnen: Corsair Vengeance 16GB | CPU kylare: Thermalright Silver Arrow SB-E | Chassi: Corsair 650D
Skärm: AOC AGON AG271QG | Tangentbord: Corsair Strafe RGB | Mus: Logitech G pro | Hörlurar: Audio-Technica M50X

Permalänk

Jag bumpar den här tråden litegrann, finns det någon därute som spelar detta fräna spel?! Köpte det igår och får helt rätt känsla av det, även om det är tidigt i utvecklingen. Kommer nog bli alldeles kanon om det fortsätter åt detta hållet!

Någon som rentav kan tänka sig att lira lite? Bygga en liten stad kanske!

Permalänk

Hanstriceps, vi spelar på samma server ^^
Vad fick du betala för spelet?

Permalänk
Skrivet av RaZZeWolF:

Hanstriceps, vi spelar på samma server ^^
Vad fick du betala för spelet?

Haha, stämmer! Liten värld vi lever i! Jag betalade vad det kostar nu, minns inte 18 eurosar ungefär?

Permalänk

<-- Lirar också, Har spelat sen i somras, Har ni någon server som ni ofta spelar på så kan jag joina

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

<-- Lirar också, Har spelat sen i somras, Har ni någon server som ni ofta spelar på så kan jag joina

Absolut! Jag tar fram IP:n när jag är hemma från jobbet i eftermiddag och lägger upp den här! Minns inte namnet på servern.

Permalänk
Skrivet av HansTriceps:

Haha, stämmer! Liten värld vi lever i! Jag betalade vad det kostar nu, minns inte 18 eurosar ungefär?

Hehe japp. Okey, du köpte det ganska nyligt du också då? Mina kompisar köpte det för typ 120, jag betalade närmare 200.

Vår bas blev raidad idag, det dom inte fick med sig förstörde dom :/ En av våra grannar lyckades däremot höra att det sprängdes hos oss så han fick ihjäl alla tre då dom skulle hämta mer

Permalänk
Skrivet av HansTriceps:

Absolut! Jag tar fram IP:n när jag är hemma från jobbet i eftermiddag och lägger upp den här! Minns inte namnet på servern.

Sådär! net.connect 85.236.107.9:29215

Skrivet av RaZZeWolF:

Hehe japp. Okey, du köpte det ganska nyligt du också då? Mina kompisar köpte det för typ 120, jag betalade närmare 200.

Vår bas blev raidad idag, det dom inte fick med sig förstörde dom :/ En av våra grannar lyckades däremot höra att det sprängdes hos oss så han fick ihjäl alla tre då dom skulle hämta mer

Stämmer!

Fan, riktigt tråkigt. Vaknade upp till ett totalraidat hus igår jag också. Det enda sköna att veta är att det gått åt en jäkla massa explosives och att vi mest blivit av med resurser..

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

<-- Lirar också, Har spelat sen i somras, Har ni någon server som ni ofta spelar på så kan jag joina

Citerade fel förut, IP:n i förra inlägget!

Permalänk
Medlem

Har en polare som har en egen server och fler spelare skulle vara kul.

Jag tror att det är denna. 85.236.107.9:28315

Får prova att gå in på servrarna ni länkar också.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Skrivet av HansTriceps:

Fan, riktigt tråkigt. Vaknade upp till ett totalraidat hus igår jag också. Det enda sköna att veta är att det gått åt en jäkla massa explosives och att vi mest blivit av med resurser..

Verkar vara ett gäng banditer som springer runt och raidar allt dom ser, försökte sig på vår granne också men han var inne då så han skjöt ner dom.
Tråkigaste var väl egentligen att dom sprängde sig in in en kompis shelter, dödade honom och förstörde hans sovsäck.

Bara att bygga om, och bygga rätt.

Permalänk
Sötast

Galet roligt spel, lagt snart 80 timmar på det.

Permalänk
Medlem

Skaffade spelet ihop med Dayz på nyår har väll "råkat" köra en 25H sen dess i skrivande stund.

Brukar spela på servern:
[Swe/Nor] Northrend Vikings

Hittills väldigt positivt förvånad över hur kul det är visst det e fortfarande alpha och inte allt för mycket items än, men ändå riktigt kul:)

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Snusfri

Känner mig riktigt sugen på detta spelet, men är det bara MP?

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Sötast
Skrivet av THB:

Känner mig riktigt sugen på detta spelet, men är det bara MP?

Ja, endast MP, finns absolut ingen poäng att köra det i SP då hela spelet handlar om mötet med andra människor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

Skaffade spelet ihop med Dayz på nyår har väll "råkat" köra en 25H sen dess i skrivande stund.

Brukar spela på servern:
[Swe/Nor] Northrend Vikings

Hittills väldigt positivt förvånad över hur kul det är visst det e fortfarande alpha och inte allt för mycket items än, men ändå riktigt kul:)

Ja, på en vecka åkte det upp i topplistan av mina mest spelade spel i steam.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Skrivet av HansTriceps:

Citerade fel förut, IP:n i förra inlägget!

Vad heter du på servern?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Finns nu en ny Svensk Rust server. RUSTSWE kallas den och har bland annat Shared Doors / Whitelist och kör Oxide modden som kommer bjuda på en hel del trevliga plugins framöver.

50 Slots och skall försöka bli en trevlig svensk community.

IP: 144.76.224.71:28165
Har även Mumble server: 193.35.58.120 Port: 64742

Visa signatur

-| i5 3570k @ 4.1 ghz - z77 Sabertooth - 4x8 GB RAM Corsair Vengeance - ASUS GEFORCE GTX 780 OC - 2x BENQ GL2450HM 24" - SAMSUNG 840 SERIES 250GB SSD - Mionix Saiph 3200 - Mionix Zibal 60 - Creative Sound Blaster Wireless Rage Headset |-

Permalänk

Hej,
Passar väl på att göra lite reklam för vår server också. Server blev wipad nu ikväll

Hello folks!

Rust N' Bones is a PVP server located in Europe. We aim on having the most awesome Rust server with an active staff, no griefers, server events and much more!
One of our other goals is to build a friendly and mature community that will have a shit load of fun together!

Server rules can (must) be read at www.rustnbones.com , register and join the community today!

How to connect
You simply press "F1" when you enter the game. A console window will open up and you should type the following in order to connect to the server: net.connect 144.76.224.71:28075.

The server is running OXIDE Mod, where door sharing and sending PMs is available.

The server will be wiped tonight around 7:00PM UTC+1 and everyone will get a fresh start!

An Active Staff is one of the big keys to have a successful server which people are willing to comeback to.
Our admins will be ready to answer questions and take actions against hackers/griefers.
If there are no admins online on the server, just drop us a PM on the forums and we will get an email notification.

As soon as we get a small player base, we will start arranging server events.
We have a thread on the forums where community members can post their event ideas and we have already come up with a few events that we want to arrange.

Join us now and become a part of the community!

See you in game!

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem

Bumpar!

Precis skaffat spelet men servrarna här verkar inte finnas längre? Vet ni någon bra server för nybörjare som inte fattat allt än? Helst svensk

Visa signatur

GAMING W11 R5 5600G 6x3.9GHz RTX 3060 16Gb@3600MHz NVMe 500Gb
LAGRING unRaid 29Tb Storage, 1Tbx2 Cache, 32GB@2133MHz, R7 1800x 8x3.6GHz
Misc Proxmox 2x250Gb Raidz-1 GTX 1070 16GB@2133MHz R7 1800x 8x3.6GHz

Permalänk
Medlem

Bror min hade en server som hette SWEDEN xD
Han hade typ 25-30 spelare men idag bara 2-5 eller nåt sånt!
Folk börjar tröttna lite på spelet! Kan rekommendera dig att kolla in:

Unturned! Typ 38000 spelare idag och spelet är FreeToPlay

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Någon som fortfarande lirar? Är sugen på att ta upp spelandet igen men ingen utav mina polare är lika sugna! Hör av dig om du vill lira lite

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Skrivet av zeddiz:

Någon som fortfarande lirar? Är sugen på att ta upp spelandet igen men ingen utav mina polare är lika sugna! Hör av dig om du vill lira lite

Jag är inne då och då men alltid på experimental nu! Nya upplagan är på väg att bli sjukt bra, men är inte där riktigt ännu i min mening. Bra nära dock!

Tror man fortfarande får räkna med riktigt snabba wipes i och med utvecklingen..

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut idag med spelare? gillar ni rust fortfarande eller börjar ni ge upp det?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

Hur ser det ut idag med spelare? gillar ni rust fortfarande eller börjar ni ge upp det?

Enligt mitt tycke verkar det öka med spelare nu igen efter att experimental versionen har gått och blivit riktigt bra. Om någon är sugen på att spela förövrigt är det bara att höra av sig

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Rust fortsätter att uppdateras o fler börjar hitta till spelet 180tim har jag skrapat ihop änsålänge, o fler blir det.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Joina Swedish Vikings. Bra och stabil server med ytterst få mods!