Handla direkt från EVGA EU?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jul 2012

Handla direkt från EVGA EU?

Hej Swec! Nu är det så att jag sitter och väntar (relativt ivrigt) på att EVGA ska släppa en viss GTX 770-modell här i Europa. Dock har jag pratat med både Komplett och inet, och det verkar inte som att någon av dem ska ta in just denna modellen av GTX 770. Hoppas på att t.ex. Alina ska ta in det, men om det blir så att ingen svensk återförsäljare tar in detta kort får jag lov att köpa det direkt från EVGA's EU-hemsida. Har några funderingar kring det:
1. Är det någon som har erfarenhet med deras kundsupport i allmänhet? Vet att den amerikanska ska vara bra, men det säger inte så mycket om den europeéiska supporten.
2. Detta är den viktigaste - Hur är det med garanti osv.? Om man köper från t.ex. inet kan man ju alltid prata med dem, men om man köper direkt från EVGA måste man väl även gå direkt till dem om kortet krånglar? Och jag såg att deras närmsta "reparationscenter" låg i Tyskland - kostar det inte en halv förmögenhet att skicka ett grafikkort dit från Sverige?

Tack på förhand!
//Aeosoth

Chassi: Define R4 Moderkort: ASUS Sabertooth Z77 CPU: i5 3570K @4.2 GHz RAM: 2x4GB Corsair Dominator Platinum @1866 MHz CPU-Kylare: NZXT Kraken X40 GPU: Sapphire RX480 Nitro+ 4GB PSU: Cooler Master V-Series 700W
Utrustning: Razer Ornata Chroma | Swans M10 | Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm | Turtle Beach Arena Grip | Razer Goliathus Control Ed. |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollebygd
Registrerad
Jan 2005

Deras support skiljer sig inte nämnvärt mellan Nordamerika och Europa.

När man köper en produkt av EVGA får man en fin liten lapp med i lådan som säger "vänd dig inte till butiken du köpte det av, gå direkt till oss så får du ett nytt kort"

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2011

2. Allt finns att läsa här: http://eu.evga.com/support/warranty/
Det bästa är att läsa det själv, så du har koll.

Men kort o gott, dom betalar frakten för en giltig(*) garanitreparation.

* = Läs igenom deras "Warranty Terms" då dom frisäger sig från mycket (där du som kund kan ha gjort fel, fel adress, fel packeterat osv)

CPU: Intel® Core™ i5-2500K CPU Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: ASRock Z77 PRO3 GPU: R9 290X 4GB DCII + Arctic Accelero Xtreme IV RAM: Corsair 16GB Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Seasonic X-650 SSD: Samsung 256GB SSD 840 Pro HDD: 4TB ISP: Bahnhof 250/100Mbit Skärm: Samsung SyncMaster SA550 27" Tgb: Logitech G710+ Mus: Logitech G403 Högtalare: Logitech Z523 2.1 OS: MS Windows 10 Pro Tillbehör: Staropramen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av MadFred:

2. Allt finns att läsa här: http://eu.evga.com/support/warranty/
Det bästa är att läsa det själv, så du har koll.

Men kort o gott, dom betalar frakten för en giltig(*) garanitreparation.

* = Läs igenom deras "Warranty Terms" då dom frisäger sig från mycket (där du som kund kan ha gjort fel, fel adress, fel packeterat osv)

Betyder detta att de betalar tillbaka fraktkostnaden till Tyskland (eller vart det nu skickas) om de anser att ärendet är giltigt, eller är det bara frakten tillbaka de betalar?

Chassi: Define R4 Moderkort: ASUS Sabertooth Z77 CPU: i5 3570K @4.2 GHz RAM: 2x4GB Corsair Dominator Platinum @1866 MHz CPU-Kylare: NZXT Kraken X40 GPU: Sapphire RX480 Nitro+ 4GB PSU: Cooler Master V-Series 700W
Utrustning: Razer Ornata Chroma | Swans M10 | Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm | Turtle Beach Arena Grip | Razer Goliathus Control Ed. |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Aeosoth:

Betyder detta att de betalar tillbaka fraktkostnaden till Tyskland (eller vart det nu skickas) om de anser att ärendet är giltigt, eller är det bara frakten tillbaka de betalar?

Njae, nu vart jag lite osäker pga hur dom skriver på sin sida.
EVGA will pay for return shipping on RMAs via EVGA’s choice of courier and shipping method.
Vad return betyder kan man ju tolka olika, retur till dom eller retur till dig... hehe

Bäst är väl att kontakta dom.

CPU: Intel® Core™ i5-2500K CPU Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: ASRock Z77 PRO3 GPU: R9 290X 4GB DCII + Arctic Accelero Xtreme IV RAM: Corsair 16GB Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Seasonic X-650 SSD: Samsung 256GB SSD 840 Pro HDD: 4TB ISP: Bahnhof 250/100Mbit Skärm: Samsung SyncMaster SA550 27" Tgb: Logitech G710+ Mus: Logitech G403 Högtalare: Logitech Z523 2.1 OS: MS Windows 10 Pro Tillbehör: Staropramen