Permalänk
Medlem

Behöver råd på ny mus

Hej jag har en ace edge 3200 men försökte ta bort klistermärket på undersidan med aceton. Korkad som jag var plasten typ smälte =( Så jag behöver en ny mus men är rätt keff på möss så ge gärna förslag jag har kollat på

Logitech Optical Gaming Mouse G400

och Razer Deathadder 2013 Gaming Mouse

är dom bra ? vad ska man leta efter tack för all hjälp har inte riktigt en budget men typ runt 5-6 hundra

Permalänk

Väldigt svårt att rekommendera möss till andra eftersom att det är väldigt personligt vad du själv tycker. Jag skulle rekommendera att du åker till något lagerhus och känner på några möss och utgår där ifrån.

Jag gillar personligen lite större möss och därför tycker jag Steelseries Ikari passar perfekt. Sen så skulle jag glatt testa Qpad 5K eller en Naos mus.

(Kan väl även tillägga att från vad jag har hört så är Razer inget höjdar märke, "överpris med dålig kvalite". Aldrig själv ägt någon Razer mus så jag vet faktiskt inte sanningen men jag håller mig undan ifrån deras produkter. Om någon har andra åsikter kring detta så är jag alltid intresserad av att höra eran åsikt/erfarenhet av "Razer".)

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med min Func MS-3. Det kan dock vara bra om du provar den innan du slår till, den är en av de större mössen jag ägt och har ett ganska specifikt grepp. Värd att kolla på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tol9411:

Hej jag har en ace edge 3200 men försökte ta bort klistermärket på undersidan med aceton. Korkad som jag var plasten typ smälte =( Så jag behöver en ny mus men är rätt keff på möss så ge gärna förslag jag har kollat på

Logitech Optical Gaming Mouse G400

och Razer Deathadder 2013 Gaming Mouse

är dom bra ? vad ska man leta efter tack för all hjälp har inte riktigt en budget men typ runt 5-6 hundra

Helt olika prisklasser men du kommer bli väldigt nöjd med båda, de har väldigt olika design så känn på dem först. Jag använde deathadder i närmare fem år, köpte G400 och kommer inte riktigt överens med designen på G400.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av tol9411:

Hej jag har en ace edge 3200 men försökte ta bort klistermärket på undersidan med aceton. Korkad som jag var plasten typ smälte =( Så jag behöver en ny mus men är rätt keff på möss så ge gärna förslag jag har kollat på

Logitech Optical Gaming Mouse G400

och Razer Deathadder 2013 Gaming Mouse

är dom bra ? vad ska man leta efter tack för all hjälp har inte riktigt en budget men typ runt 5-6 hundra

Deathadder är en grym mus, men du bör ta reda på om du kör claw grip eller palm grip, då det är olika möss du behöver titta på.

Deathadder är mer palm grip vill jag minnas.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Deathadder är mer palm grip vill jag minnas.

Både och funkar alldeles utmärkt. Det är inte så enkelt som att påstå att en mus är det enda eller det andra. De flesta möss går bra att greppa på båda sätten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av trolliban:

Både och funkar alldeles utmärkt. Det är inte så enkelt som att påstå att en mus är det enda eller det andra. De flesta möss går bra att greppa på båda sätten.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, det har jag inte påstått heller, men många är faktiskt utformade för det ena och då är det ju synd om man får tag i en sån utan att ha tänkt på det.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.