Media Markt prisgaranti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Men... Hur kan de prismatcha i efterhand? Kan jag gå till MM och köpa en tv för 10kkr. En vecka senare ser jag samma tv på Siba för 8kkr, kan jag då få 2kkr av MM?
Rimligt är väl att de prismatchar vid köptillfället, då priserna på marknaden ofta avviker med jämna mellanrum?

Skickades från m.sweclockers.com

Du har förstått rätt. 30 dagar från köptillfället. MM är stora, och säljer bara grejer dom kan sälja billigt.

Permalänk
Medlem

Vill inte kapa tråden nu, men sjunker inte de flesta elektronikapparater i pris på en månad?!
De kanske räknar med att de flesta ska glömma bort villkoren.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Ångerrätt 14 dagar är endast vid distansköp. Han köpte över disk och då är det MM's egna regler och avtal som gäller för öppet köp.

http://www.mediamarkt.se/mcs/shop/oppetkop.html?navigationId=...

Vilket innebär att de bör ta emot den igen om allt är i prima condition men de kan likaväl över disken hävda att tapen på kartongen är öppnad och därför inte inom öppet köp.

Bara så att alla vet, man kan lämna tillbaka en öppnad och använd vara inom 30 dagar från köpdagen på både Mediamarkt och Elgiganten. Folk här verkar inte riktigt ha koll på det. Och det här betyder inte att jag gör så.

Visa signatur

Folk brukar säga "Två flugor i en smäll".
Jag brukar säga "Två flugor på smällen.

😉

Permalänk
Medlem

Prisgarantin funkade för mig...

När jag köpte min UE55F7005 var priset 19990:- (Fredag) Dessutom fick jag presentkort på 10% av beloppet.
Tisdagen veckan efter hade Netonnet den för 17490:-, jag åkte till MM och fick 2500:-
Veckan senare så hade Webhallen & MM den för 14790:- (En fajt dom hade).
Jag åkte till MM och fick tillbaka 2700:-

Visa signatur

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av InfectedSoap:

Hej!

Tyvärr köpte jag en TV från Media Markt trots att alla jag känner avrådde mig. Jag ville helt enkelt bara ha TVn den dagen och Media Markt var de enda som hade den i lager i Linköping.

TVn i fråga är Samsung UE40F6105 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1730923 )

Jag köpte den för 5490 och nu har Webhallen den för 4990 så jag tänkte eftersom Media Markt har prisgaranti så kan jag få tillbaka mellanskillnaden men de hade villkor innan jag kunde få tillbaka pengarna...

De säger själva: Vi prismatchar även mot internetbutiker som erbjuder möjlighet att hämta produkten i butik.

Vilket är exakt vad Webhallen gör men för att få tillbaka pengarna så ville de att jag skulle beställa den för uthämtning i Linköping så den kommer skickas hit från deras postorder och sedan avbeställa så Webhallen får betala frakt fram och tillbaka av den anledningen "för det blir bättre för oss".

Jag kan verkligen inte förstå hur ett företag kan vägra betala ut ersättning till en konsument om den då inte först ger lite förlust till en av deras konkurrenter. Extremt osportsligt...

Har i alla fall mailat deras kundtjänst och får se om de har något annat att säga än butikspersonalen.

Skickades från m.sweclockers.com

Skitgiganten är inte bättre. Har lämnat in datorn 4 gånger och ändå samma fel kvar, långt ifrån ensam, finns många med liknande problem. Fullt med arroganta idioter bland försäljare och på service. Undantagen bekräftar regeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DesignatedPsycho:

Bara så att alla vet, man kan lämna tillbaka en öppnad och använd vara inom 30 dagar från köpdagen på både Mediamarkt och Elgiganten. Folk här verkar inte riktigt ha koll på det. Och det här betyder inte att jag gör så.

Nej det kan du ej. 30 dagars öppet köp vid obruten förpackning! Det kan gå ifall produkten ser så pass ny ut att den går att säljas igen som ny detta måste godkännas av en säljare. Dvs plast och batterier ALLT måste vara i sin ordning. Ja jag har jobbat på mm. Skillnaden mellan mediamarkt och elgiganten är att elgiganten har en fyndhörna vilket ej mm har.

Citat:

Du har alltid 30 dagars öppet köp hos oss på Media Markt. Förutsättningen är att du har kvar ditt originalkvitto och att produkten & dess förpackning är i nyskick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Vill inte kapa tråden nu, men sjunker inte de flesta elektronikapparater i pris på en månad?!
De kanske räknar med att de flesta ska glömma bort villkoren.

MM är inte så tydliga med sin prisgaranti... av en anledning.

"produkten & dess förpackning är i nyskick" tolkar jag inte som obruten förpackning?

Permalänk
Medlem

MM blev kritiserade inte så länge sen för falsk marknadsföring med allt det där STORA i reklam.
Om man är smart så spelar man in lite av deras skitreklam och pausar till senare för att läsa det finstilta under, så ser man vilka dolda avgifter det finns egentligen. Och "Billigare än rea" är så BS, då vi alla vet att de större nätbutikerna har alltid konkurrerande priser, även om de nu skulle förmodan ha fysiska butiker också!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Den kampanjen som MM kör nu har inga dolda avgifter. Det är inga kostnader alls i samband med avbetalning. Inte ens aviavgift. Däremot så har man fått fan för att visa priset per månad stort och totalpriset väldigt litet och väldigt snabbt så att folk inte får någon känsla för vad produkten EGENTLIGEN kostar.

Permalänk

Fick svar från butikschefen så jag behöver inte beställa från Webhallen utan han gav mig rätt. Så här skrev han:

Citat:

Hej!

Vår prisgaranti är utformad som så att om Ni kan köpa varan till ett lägre pris hos en konkurrent, får Ni mellanskillnaden tillbaka. I detta fall går varan ej att köpa i Linköpingsbutiken, då gäller därför ej vår prisgaranti.

Däremot är det precis som du säger, "Vi prismatchar även mot internetbutiker som erbjuder möjlighet att hämta produkten i butik.". Vad jag kan se så finns varan att beställa för avhämtning i butik och därför är du berättigad till prisgaranti.

Jag vill be om ursäkt för detta missförstånd och du är välkommen in till butiken för att hävda din prisgaranti

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej,
Vill bara inlägga att Mediamarkt har sina Avbetalningar bra för gevissa Kunden som har inte so mycket med Pengar på en enda Gong ,men Kan inte köpa i cash från Webhallen eller vill inte just Gredit från De med Klarna osv.Situationerna kan vara olika från Fall till Fall.Den som har Pengar få billigare Grejor ,den som är Fattigt måste det ta som fins och bli tvungen lägga eventuell en Slant till des öfteren.So är det bara.Mvh......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Skrivet av klaus:

Hej,
Vill bara inlägga att Mediamarkt har sina Avbetalningar bra för gevissa Kunden som har inte so mycket med Pengar på en enda Gong ,men Kan inte köpa i cash från Webhallen eller vill inte just Gredit från De med Klarna osv.Situationerna kan vara olika från Fall till Fall.Mvh......Klaus

Lite svårt att förstå vad du menar men klart det är bra att det finns olika betalningsmetoder. Problemet är att Media Markt marknadsför produkter på ett sådant sätt att det verkar billigare än vad det är, bl.a. genom att skriva månadskostnaden i betydligt större siffror är totala beloppet.

Visa signatur

Citera om du vill få svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av InfectedSoap:

Fick svar från butikschefen så jag behöver inte beställa från Webhallen utan han gav mig rätt. Så här skrev han:

Skickades från m.sweclockers.com

Vad menar han egentligen? Först gäller den inte och sen gäller den?

Permalänk
Skrivet av N!klas:

Vad menar han egentligen? Först gäller den inte och sen gäller den?

Jag tror han svarade samtidigt som han läste mitt mail för jag påpekade om deras policy längre ner i mitt mail men man tycker ju att han kan läsa hela mailet innan han svarar. Men som jag ser det ger han mig rätt till slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av N!klas:

Vad menar han egentligen? Först gäller den inte och sen gäller den?

Kan även vara för att han vill berätta när den gäller och inte gäller.
Dvs då den inte fanns i butik så gäller den inte men via postorder fanns den och då gäller prisgarantin.
Bara för att klargöra

Permalänk
Medlem

Börja handla på netonnet du kan lämmna till backa en öppnad och använd produkt utan strul så länge saken är hel. Netonnet ger jag 10/5* men skalan gå bara up till 5

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600x | RTX 3070ti TUF | M.2 Seagate FireCuda 510 2TB| M.2 2 TB Intel 660P | T force 2*16GB 3200MHz | Asus ROG strix X570-I |Evga SuperNova G2 750 | NZXT kraken x62 | 1440p ultrawide 120hz

Permalänk
Skrivet av Skippy:

Nej det kan du ej. 30 dagars öppet köp vid obruten förpackning! Det kan gå ifall produkten ser så pass ny ut att den går att säljas igen som ny detta måste godkännas av en säljare. Dvs plast och batterier ALLT måste vara i sin ordning. Ja jag har jobbat på mm. Skillnaden mellan mediamarkt och elgiganten är att elgiganten har en fyndhörna vilket ej mm har.

I citatet du har visat står det att varan ska vara i nyskick inte oöppnad, den kan vara i nyskick även fast den är öppnad och använd.
Det måste varit länge sen du jobbade där för det ändrade de för flera år sen, det är bara att gå in i valfri Mediamarkt butik och fråga om man kan lämna tillbaka en öppnad vara och de kommer säga ja.
Och by the way så har jag aldrig sett en fyndhörna på Elgiganten, den enda skillnaden mellan butikerna är deras namn, finns inget annat.

Visa signatur

Folk brukar säga "Två flugor i en smäll".
Jag brukar säga "Två flugor på smällen.

😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAm9am3r:

Börja handla på netonnet du kan lämmna till backa en öppnad och använd produkt utan strul så länge saken är hel. Netonnet ger jag 10/5* men skalan gå bara up till 5

Skickades från m.sweclockers.com

Fyfan vad jag hatar sånt här. Hoppas att varenda pryl du betalar fullpris för framöver är begagnade.
Beställer ogärna något på nätet ifrån Elgiganten/MM då det verkar vara många som jobbar som du, tex. köper en kamera över semestern, fotar... Lämnar tillbaks. Ovan nämnda har absolut inte för avsikt att sälja dessa som demoex och till rabatterade priser utan de putsar upp dem och kränger som nya, fruktansvärd business enligt mig.

Min erfarenhet säger mig att tex. Webhallen håller hårt på detta och det är helrätt!

Ontopic; Såg att du hade fått svar ifrån BC nu. Självklart ska du kunna nyttja prisgarantin hos MM mot Webhallen, så länge de har produkten på centrallagret i Fruängen så kan du ju hävda att den går få hem och hämta ut i Linköping.

Permalänk
Skrivet av ZonCo:

Fyfan vad jag hatar sånt här. Hoppas att varenda pryl du betalar fullpris för framöver är begagnade.
Beställer ogärna något på nätet ifrån Elgiganten/MM då det verkar vara många som jobbar som du, tex. köper en kamera över semestern, fotar... Lämnar tillbaks. Ovan nämnda har absolut inte för avsikt att sälja dessa som demoex och till rabatterade priser utan de putsar upp dem och kränger som nya, fruktansvärd business enligt mig.

Min erfarenhet säger mig att tex. Webhallen håller hårt på detta och det är helrätt!

Ontopic; Såg att du hade fått svar ifrån BC nu. Självklart ska du kunna nyttja prisgarantin hos MM mot Webhallen, så länge de har produkten på centrallagret i Fruängen så kan du ju hävda att den går få hem och hämta ut i Linköping.

Då har du aldrig varit inne på netonnet då?
Du har aldrig lagt märke till de massiva fyndborden vid dator, telefon osv där de har massvis med produkter som endast står "returex" på.
Personligen tycker jag det är en väldigt givmild policy de har.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Då har du aldrig varit inne på netonnet då?
Du har aldrig lagt märke till de massiva fyndborden vid dator, telefon osv där de har massvis med produkter som endast står "returex" på.
Personligen tycker jag det är en väldigt givmild policy de har.

Jodå, jag handlar där en hel del. Senast var en Canon EOS 700D. Frågan är vad det är för produkter som ligger där, om det bara är sånt de fått tillbaks via ehandeln, alltså främst de som nyttjat ångerrätten eller om det är reparerade produkter.. Eller att de är så pass givmilda då att de tar tillbaks en använd produkt för att sen sänka den alltifrån 5-20%.. (skulle detta vara helt uppenbart är jag helt övertygad om att person1 skulle köpa en vara, lämna tillbaks den för att sen skicka in person2 som skulle handla den till ett lägre pris. Det är svårt för butikerna det här med öppet köp men i min värld så skulle allt vara plomberat och är plombering bruten är gäller inte öppet köp. Det finns ju ingen lag som säger att Öppet köp ska finnas eller hur den ska vara utformad (undantaget ehandel och distansköplagen).

Om du läst hela mitt inlägg så nämnde jag aldrig Netonnet utan påpekade bara hur jag ogillar butiker som tar emot begagnade produkter för att sen sälja dem som nya. Jag skrev inget om Netonnet för jag inte känner till hur de hanterar ovan.. Däremot vet jag hur framför allt Elgiganten jobbar som så att de säljer dessa varor som nya, det är ju främst det som är riktigt fult samtidigt som jag ogillar de som sätter detta i system.

Sorry TS för offtopic..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Hur löser det ts problem? Det du beskriver är ju bara att bojkotta.

Helt sant att det inte hjälper ts just nu. Men genom att jag gör lite research på sådana här saker så hjälper det mig betydligt mera i längden. I detta fallet har det handlat om 500 kr, vilket motsvarar 4 timmar på en månadslön på 20 000 efter skatt. Jag antar att ts inte enbart har använt gårdagen till detta utan att det förmodligen har tagit några fler dagar och om det då skulle handla om 7 dagar á 3 timmar vilket är 2 625 kr. Detta är inte pengar utan snarare förlorad tid där man kan göra roligare saker, jag påstår inte att jag är perfekt men någon stans måste finns det en gräns för vart man kan spara pengar.

Mitt förra inlägg handlade om mindre än en minut vilket motsvarade <4 öre men jag fick fakta värd 50 000 kr.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Skrivet av OldComputer:

Helt sant att det inte hjälper ts just nu. Men genom att jag gör lite research på sådana här saker så hjälper det mig betydligt mera i längden. I detta fallet har det handlat om 500 kr, vilket motsvarar 4 timmar på en månadslön på 20 000 efter skatt. Jag antar att ts inte enbart har använt gårdagen till detta utan att det förmodligen har tagit några fler dagar och om det då skulle handla om 7 dagar á 3 timmar vilket är 2 625 kr. Detta är inte pengar utan snarare förlorad tid där man kan göra roligare saker, jag påstår inte att jag är perfekt men någon stans måste finns det en gräns för vart man kan spara pengar.

Mitt förra inlägg handlade om mindre än en minut vilket motsvarade <4 öre men jag fick fakta värd 50 000 kr.

För mig spelar det ingen roll vad folk pratar om i tråden, tycker bara det är roligt när trådar utvecklas.

500kr i all ära men för en student som precis flyttat hemifrån så kan det räcka för mat i en hel månad. Och innan någon börjar klaga på att jag kunde köpt en billigare TV så kan jag säga att TVn i princip var en gåva och de 500 kronorna kan göra rätt mycket nu under sommarmånaderna.

Tiden det tog mig att fixa det här var en resa till Media Markt på 10 min, tjafsa i 5 minuter, resan hem på 10 minuter och sedan skriva ett mail under den resan. Sedan åka fram och tillbaka igen för ersättning. Research behövde jag i princip ingen då jag redan var medveten om deras villkor för prisgaranti och jag hade helt enkelt lagt en bevakning på prisjakt ifall TVn skulle sänkas i pris.

Allt som allt har detta tagit mig högst en timme och jag tänker inte räkna med inläggen här på SweClockers i tidsuträkningen för det här är bara något jag gör för att "blow of some steam" och för att jag tycker om att höra andra människors berättelser och erfarenheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZonCo:

Fyfan vad jag hatar sånt här. Hoppas att varenda pryl du betalar fullpris för framöver är begagnade.
Beställer ogärna något på nätet ifrån Elgiganten/MM då det verkar vara många som jobbar som du, tex. köper en kamera över semestern, fotar... Lämnar tillbaks. Ovan nämnda har absolut inte för avsikt att sälja dessa som demoex och till rabatterade priser utan de putsar upp dem och kränger som nya, fruktansvärd business enligt mig.

Min erfarenhet säger mig att tex. Webhallen håller hårt på detta och det är helrätt!

Ontopic; Såg att du hade fått svar ifrån BC nu. Självklart ska du kunna nyttja prisgarantin hos MM mot Webhallen, så länge de har produkten på centrallagret i Fruängen så kan du ju hävda att den går få hem och hämta ut i Linköping.

netonnet är en affär och jag är för ung för att jobba. ja webbhallen är också väldigt bra, bra priser m.m

Visa signatur

Ryzen 5 3600x | RTX 3070ti TUF | M.2 Seagate FireCuda 510 2TB| M.2 2 TB Intel 660P | T force 2*16GB 3200MHz | Asus ROG strix X570-I |Evga SuperNova G2 750 | NZXT kraken x62 | 1440p ultrawide 120hz

Permalänk
Medlem

Jag mailade MM först för att kolla om garantin verkligen gällde en viss internetbutik (skickade med länk och att man hade utlämning i Stockholm). MM-kundtjänsten skickade vidare mailet till den lokala MM-butiken och jag fick ett svar att prisgarantin gällde så att det bara var att komma in.
Väl där så var mailet enligt kundtjänsten utskickat från den generella kundtjänsten hos MM och var felaktigt (trots att det står att det kommer från den lokala butiken, jag hade med utskrift). Sedan var det fel på butiken jag hade hittat också för att man inte hade någon fysisk butik. Påpekade att man hade utlämning i Stockholm och att det faktiskt står på MM's hemsida att man matchar mot internetbutiker som har utlämning. Hon spenderade ett bra tag att surfa runt på företagets hemsida och sen fick jag mellanskillnaden.

Det var värt 500 men det skulle ju strulas förstås. Antar att det ska vara så jobbigt som möjligt för kunden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshien:

Prisgarantin funkade för mig...

När jag köpte min UE55F7005 var priset 19990:- (Fredag) Dessutom fick jag presentkort på 10% av beloppet.
Tisdagen veckan efter hade Netonnet den för 17490:-, jag åkte till MM och fick 2500:-
Veckan senare så hade Webhallen & MM den för 14790:- (En fajt dom hade).
Jag åkte till MM och fick tillbaka 2700:-

haha lite lustigt och läsa där butikerna betalar dig

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av DesignatedPsycho:

I citatet du har visat står det att varan ska vara i nyskick inte oöppnad, den kan vara i nyskick även fast den är öppnad och använd.
Det måste varit länge sen du jobbade där för det ändrade de för flera år sen, det är bara att gå in i valfri Mediamarkt butik och fråga om man kan lämna tillbaka en öppnad vara och de kommer säga ja.
Och by the way så har jag aldrig sett en fyndhörna på Elgiganten, den enda skillnaden mellan butikerna är deras namn, finns inget annat.

this. har lämnat en hel del objektiv som jag köpt och sen tagit hem för att testa. Faktum är att MM själva tycker man ska göra så i orten jag bor på (örebro). Så länge varan är i nyskick så spelar det ingen roll.

Permalänk
Skrivet av ZonCo:

Jodå, jag handlar där en hel del. Senast var en Canon EOS 700D. Frågan är vad det är för produkter som ligger där, om det bara är sånt de fått tillbaks via ehandeln, alltså främst de som nyttjat ångerrätten eller om det är reparerade produkter.. Eller att de är så pass givmilda då att de tar tillbaks en använd produkt för att sen sänka den alltifrån 5-20%.. (skulle detta vara helt uppenbart är jag helt övertygad om att person1 skulle köpa en vara, lämna tillbaks den för att sen skicka in person2 som skulle handla den till ett lägre pris. Det är svårt för butikerna det här med öppet köp men i min värld så skulle allt vara plomberat och är plombering bruten är gäller inte öppet köp. Det finns ju ingen lag som säger att Öppet köp ska finnas eller hur den ska vara utformad (undantaget ehandel och distansköplagen).

Om du läst hela mitt inlägg så nämnde jag aldrig Netonnet utan påpekade bara hur jag ogillar butiker som tar emot begagnade produkter för att sen sälja dem som nya. Jag skrev inget om Netonnet för jag inte känner till hur de hanterar ovan.. Däremot vet jag hur framför allt Elgiganten jobbar som så att de säljer dessa varor som nya, det är ju främst det som är riktigt fult samtidigt som jag ogillar de som sätter detta i system.

Sorry TS för offtopic..

Aha, då ser jag vad du menar.
Du skrev "ovan nämnda" och då trodde jag du menade Netonnet som killen du quotade till nämnde.
Men ja, jag håller med dig verkar det i slutändan som.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Skrivet av goa200:

this. har lämnat en hel del objektiv som jag köpt och sen tagit hem för att testa. Faktum är att MM själva tycker man ska göra så i orten jag bor på (örebro). Så länge varan är i nyskick så spelar det ingen roll.

Precis!! Liksom hur ska man kunna veta att nåt är bra om man inte kan prova det. Att stå en timme i butiken hjälper ju ingenting. Men att prova hemma i den miljön den ska vara i, det hjälper.😉

Visa signatur

Folk brukar säga "Två flugor i en smäll".
Jag brukar säga "Två flugor på smällen.

😉