HBO gillar inte VLC?

Permalänk
Medlem

HBO gillar inte VLC?

http://www.dn.se/ekonomi/teknik/hbo-vill-ha-bort-vlc/

Är det här bara ett "misstag" eller vill mediamaffian detaljstyra vilka program och filformat vi ska få använda?
Jag såg HBO och dess konkurrenter som något nytt jämfört med de allt mer omoderna DVD/Blu-rayformaten men beter dom sig så här vet jag inte om jag är intresserad.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 XL | Gigabyte X870E Aorus Elite WIFI7 | Ryzen 9950X3D | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Vengeance | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Red Devil | Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 | Seasonic Focus GX 1000W ATX 3.1

Permalänk
Inaktiv

Varför blir du förvånad? Med tanke på allt de lyckats med på senare tid är det inte förvånande att de börjat med sådan smörja med. Snart lär de väl starta en religion i sitt heliga namn. Blir en hel del följare som drömmer om att få betalt i all evighet utan att behöva göra ett skit.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon127948:

Varför blir du förvånad? Med tanke på allt de lyckats med på senare tid är det inte förvånande att de börjat med sådan smörja med. Snart lär de väl starta en religion i sitt heliga namn. Blir en hel del följare som drömmer om att få betalt i all evighet utan att behöva göra ett skit.

Amen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Förvånad är kanske fel ord. Men branscher som försöker överleva genom att jäklas med sina kunder får problem.
Jag har inget emot att betala för t.ex film. Däremot vägrar jag att få en sämre vara än den som gratis laddar ner en piratkopia.

Kanske en HBO media-app som enda alternativ framtiden?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 XL | Gigabyte X870E Aorus Elite WIFI7 | Ryzen 9950X3D | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Vengeance | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Red Devil | Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 | Seasonic Focus GX 1000W ATX 3.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Halleluja.

Permalänk
Skrivet av Staropramen:

http://www.dn.se/ekonomi/teknik/hbo-vill-ha-bort-vlc/

Är det här bara ett "misstag" eller vill mediamaffian detaljstyra vilka program och filformat vi ska få använda?
Jag såg HBO och dess konkurrenter som något nytt jämfört med de allt mer omoderna DVD/Blu-rayformaten men beter dom sig så här vet jag inte om jag är intresserad.

Det verkar snarare som det sker med automatik. De har försökt plocka bort sig själva en gång
http://torrentfreak.com/hbo-wants-google-to-censor-hbo-com-130203

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biktfadern:

Det verkar snarare som det sker med automatik. De har försökt plocka bort sig själva en gång
http://torrentfreak.com/hbo-wants-google-to-censor-hbo-com-130203

Alla sätt är bra utom dom dåliga eller?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DDemis:

Halleluja.

HBO 12:14; the rock is a god-like creature. Thou shall obey it's every order.
Amen.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Är det alltså bara en vanlig censureringsgrej det handlar om?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Något de verkar glömt i artikeln är att de inte ville ta bort VLC från Google, de ville ta bort VLC från sidan "Torrentportal.com" hur det blev så kan man undra, med störst sannolikhet ett misstag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolzlo:

Något de verkar glömt i artikeln är att de inte ville ta bort VLC från Google, de ville ta bort VLC från sidan "Torrentportal.com" hur det blev så kan man undra, med störst sannolikhet ett misstag.

I så fall blir jag klart mindre upprörd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Meh.. DNs källa är Gizmodo och de är ju i sig ungefär lika seriösa som Aftonbladet. Går man vidare till Torrentfreak (som förövrigt har skrivit en precis lika sensationell nyhet) så kryper det fram att HBO på något sätt har lyckats få med en länk till en torrent av VLC klienten på något sätt. Det är inte direkt som att de försökte ta ner videolan.org...

Permalänk
Inaktiv

Kollar man länken så ser man ju att HBO verkar bara ha varit inne o klippt o klistrat och sen skickat en anmälan.

Inte direkt så att dom själva direkt går på endast VLC och försöker stämma skiten ur dom, vilket rubriken lite antyder.