Ren installation av GTA IV via steam

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2011

Ren installation av GTA IV via steam

Hej Sweclockers,

Jag har tidigare haft GTA IV moddat, dessvärre blev det instabilt och kraschade lite då o då.
Jag tröttnade då på att felsöka det och avinstallerade det. Nu, ett år senare, har jag laddat ner det igen (steam) och då får jag med alla mods som jag hade innan. Till och med när jag laddar ner det på andra datorer.

Hur får jag steam att inse att jag inte vill ha med min gamla ENB och sånt nu? Jag har testat att ladda ner spelet (utan crack) och sedan mount:a ISO-filerna i daemontools men då går nåt drm vid namn securom igång i installern och berättar för mig att jag måste avinstallera daemontools först.

Jag skulle ju kunna bränna skivorna iofs om det nu hjälper.

Andra ideer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009

http://www.gtagarage.com/mods/show.php?id=6465

tog 3 minuter på google att hitta!

| 4770K @ 4.3 ghz | Asus z87-Deluxe | EVGA gtx780 ACX SC @ 1057mhz core (1189mhz boost) / 3300mhz ram (25mV) | 8gb G.skill ripjaws cl 11 @ 2133mhz | Intel x25m-g2 80gb | Samsung 840Pro 256gb | WD black 500gb | corsair TX750-v2 | Dell u2711 | benQ XL2420T | Corsair Carbide 500r |

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Åbo, Finland
Registrerad
Feb 2004

what ? om du har det köpt via steam så behöver du inga cracks. O du kan definitivt inte ladda ner iso från rockstar lagligt.
Kanske dags att köpa spelet och göra ett nytt försök ?

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
United Kingdom
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av WongFeiHung:

what ? om du har det köpt via steam så behöver du inga cracks. O du kan definitivt inte ladda ner iso från rockstar lagligt.
Kanske dags att köpa spelet och göra ett nytt försök ?

Han har ju redan köpt det, men vill inte installera alla mods han hade tidigare...

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Du får gärna förklara lite bättre. Vilka mods är det som laddas ner automatiskt från Steam? Låter oerhört konstigt. Varför tror du att en ISO av GTA4 skulle lösa dina problem? Allt som köps eller registreras i Steam måste laddas ner därifrån också.

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Moddarna kan ha legat kvar i ett år då dom inte avinstallerades, Steam laddar inte upp dina mods till molnet. Avinstallera igen och radera sen Gta IV mappen i steamapps common, därefter installera igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2011

Har problemet att jag inte har något sätt att få bort mina mods, har ingen cd-skiva och när jag laddar ner det med steam (som jag har legit) så får jag med modsen. Men det spelar inte så stor roll, har fått det att gå stabilt nu i alla fall. Enda problemet nu är att min bärbara inte riktigt klarar att driva min ENB som jag får med.

Skrivet av MultiMan:

Du får gärna förklara lite bättre. Vilka mods är det som laddas ner automatiskt från Steam? Låter oerhört konstigt. Varför tror du att en ISO av GTA4 skulle lösa dina problem?

Steam skickar med alla mina gamla moddar som steam kommer ihåg att jag hade innan när jag laddar ner det av någon anledning.
Därför kan en skiva va bra för att den ger mig en helt ren installation där allt är original. Det funkar dock inte för att rockstars DRM märker att jag har brännt skivan. Därför behöver jag ett crack om jag ska göra så. Men det spelar inte så stor roll, allt funkar ok nu, blev bättre efter att jag laddade ner en patch.

Skrivet av DataDidde:

Moddarna kan ha legat kvar i ett år då dom inte avinstallerades, Steam laddar inte upp dina mods till molnet. Avinstallera igen och radera sen Gta IV mappen i steamapps common, därefter installera igen.

Ändå får jag med massa .ini-filer som inte hör hemma i spelet som original när jag laddar ner det till en dator som aldrig tidigare haft GTA installerat?

Skrivet av xippen:

Har steam-versionen utan skiva.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Exakt vilka är "alla mina gamla moddar" och exakt vilka är de ini-filer du påstår inte hör hemma i GTA4 och vad baserar du det på?

Cracks och relaterade saker är inte tillåtet att diskutera enligt §7 i reglerna, men eftersom du köpt en riktig Steam-version så försöker vi lösa dina problem med den istället. Vidare §7-snack kommer innebära låsning.

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av OlleTheGreat:

Har problemet att jag inte har något sätt att få bort mina mods, har ingen cd-skiva och när jag laddar ner det med steam (som jag har legit) så får jag med modsen. Men det spelar inte så stor roll, har fått det att gå stabilt nu i alla fall. Enda problemet nu är att min bärbara inte riktigt klarar att driva min ENB som jag får med.

Steam skickar med alla mina gamla moddar som steam kommer ihåg att jag hade innan när jag laddar ner det av någon anledning.
Därför kan en skiva va bra för att den ger mig en helt ren installation där allt är original. Det funkar dock inte för att rockstars DRM märker att jag har brännt skivan. Därför behöver jag ett crack om jag ska göra så. Men det spelar inte så stor roll, allt funkar ok nu, blev bättre efter att jag laddade ner en patch.

Ändå får jag med massa .ini-filer som inte hör hemma i spelet som original när jag laddar ner det till en dator som aldrig tidigare haft GTA installerat?

Har steam-versionen utan skiva.

Omöjligt att dina mods skulle laddas upp till Steam iaf... Hur vet du att filerna inte hör hemma i spelet?

Edit: multiman hann före

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Nu vet jag inte hur man lägger till Gta-moddar, men i gamla Gmod så var det bara att gå in i /addons och lägga till/ta bort moddar som man ville. Går det inte att göra något liknande i GTAIV -mappen?

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av DataDidde:

Omöjligt att dina mods skulle laddas upp till Steam iaf... Hur vet du att filerna inte hör hemma i spelet?

Edit: multiman hann före

Skrivet av MultiMan:

Exakt vilka är "alla mina gamla moddar" och exakt vilka är de ini-filer du påstår inte hör hemma i GTA4 och vad baserar du det på?

Cracks och relaterade saker är inte tillåtet att diskutera enligt §7 i reglerna, men eftersom du köpt en riktig Steam-version så försöker vi lösa dina problem med den istället. Vidare §7-snack kommer innebära låsning.

Ber om ursäkt för §7.

Känner igen namnen, framför allt en massa grejer som heter iceconfig, icesky osv. som tillhör icenhancer, http://icelaglace.com/

Om jag då tar bort allt det så kommer det bara tillbaka när jag kör spelet igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2011

LÖSNING

För andra som får samma fel kan jag tillägga att Steam Cloud laddar upp grejer till steam's "moln" som man sedan får ner på andra datorer, går att stänga av i inställningar under Cloud. Blir samma sak med alla spel som går att modda, ex. Skyrim m.fl.