Hittade en "Matrox DualHead2Go Digital Edition" i en elektronikskrot! Något att ha?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2006

Hittade en "Matrox DualHead2Go Digital Edition" i en elektronikskrot! Något att ha?

Hejhej

Jo pappa hittade en svart låda som heter "Matrox DualHead2Go Digital Edition" och ser ut såhär tycker jag:

På ena sidan 2 st DVI-I.
På andra sidan 1 st USB och 1 st VGA.

Hmm, jag är ingen expert på såna här special-makapärer. Så då undrar man ju såklart lite grann innan man börjar pilla för mycket:

Kan man ansluta denhär till mitt nuvarande Ati X1950 pro utan att något går sönder?
Behöver man ett matrox-grafikkort för att få det här att fungera? Eller varför behöver man inte det?
Och fungerar denhär lådan lite som ett USB-grafikkort? DVS utan att behöva köpa något internt till datorn (t ex grafikkort eller så), då har man en extern grej kopplad till datorn (typ som ett USB-grafikkort). En teknisk skillnad på USB-grafikkort och den här är väl att USB-grafikkortet emulerar ett grafikkort rakt in i CPU. Men vad den här lådan gör vet jag inte riktigt. Kanske någon vet?

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004

http://lmgtfy.com/?q=Matrox+DualHead2Go+Digital+Edition

Det är en konverterare för att ha flera skärmar om du har en laptop eller pc med endast en utgång... den kommer inte förstöra din dator