Prylköparsuget är stort nu. Fokus riktat mot en surfplatta. Är dock helt villrådig vilken platta jag ska köpa.
Jag har varit väldigt obsessive kring en Surface RT ett tag men nånting i mej får mej att backa och inte slå till. Man vet ju inte riktigt hur länge MS kommer att köra sin Windows RT, en del talar ju för att det dör ut om inte MS visar sin uthållighet samt försöker lite hårdare. Skulle ju vara lite trist att köpa en platta som sen slutar supportas efter några månader. Sen är jag inte helt säker på om jag kommer vara så nöjd med upplösningen. Surface Pro är för dyr så den går bort helt, dessutom ser jag inte den som en platta den är mer en bärbar dator i mina ögon.
Köpa en ny nu för 3300:- är ju lite lockande, vet inte om det finns någon platta som kan matcha det riktigt.
Ni som äger en Surface RT eller någon annan platta med Windows RT, hur tycker ni att dom är? Pros & Cons?
Edit: Om man kopplar plattan via HDMI till en tv, blir det full hd på tv:n då eller skalas det ner till plattans native upplösning?
Slog själv till på en Surface RT nu efter prissänkningarna. Måste säga att det är en grym platta. Sen att plattan skulle sluta supportas lär inte hända, så det behöver du inte vara rädd för. Nackdelen med plattan skulle kunna vara upplösningen, var också orolig för att jag inte skulle vara nöjd med upplösningen, men den är helt klart godkänd. Inte i nivå med iPad såklart men allting ser bra ut. Många Android-plattor har ju dessutom en liknande upplösning: 1280 x 800. Skärmen i övrigt är kanon. Sedan finns egentligen bara en nackdel till med Win RT och det är ju att man inte kan köra x86 program men Windows Store har växt enormt sedan lansering så det är något som spelar allt mindre roll. Dessutom så kommer ju allt mer använda sig av HTML5, t.ex. tror jag Spotify är på gång med det. Kamerorna är inte så värst bra också men annars så ser jag bara fördelar. Tycker själv att det är den snyggaste plattan, byggkvalitén är på topp. Skärmen är fin, bra respons osv. Batteritiden är helt okej. Tror inte att du kommer ångra dig om du skaffar en. Nu efter prissänkningarna känns dessa plattor väldigt prisvärda.
Edit: Maxupplösningen som den har stöd för när den kopplas till tv via hdmi är full hd.