Hjälp med vattenkylning i Fractal design R3

Permalänk
Medlem

Hjälp med vattenkylning i Fractal design R3

Tjena, har äntligen bestämt mig för att köpa riktiga saker, har för tillfället corsair H60 och den kyler alldeles för dåligt tycker jag.
Jag har plockat ihop lite grejer ifrån inet som jag hade kunna tänka mig att ha, vad jag ska kyla är CPU'n i huvudsyfte men GPU kanske tillkommer senare, är osäker om jag verkligen klarar av att sätta dit vattenblock osv på mitt 7970 utan att klanta mig eller nåt eftersom jag har absolut noll koll hur det är att montera riktig vattenkylning. Om jag monterar vattenblock på GPU'n så försvinner garantin? Hur blir det då om det skulle gå sönder ?

Jag har som sagt chassit fractal design r3 (ja jag vet att det är inget bra chassi att ha vattenkylning i ) Vill köpa ett nytt större chassi men det kommer längre fram i tiden eftersom mitt R3 duger än sålänge.

Länken till kundvagnen hos Inet. Priset kan väl gå runt 2500kr i början iaf, ni får gärna ändra kundvagnen/byta hemsida om det är bättre priser eller nåt. Jag vet inte exakt vilka Nipplar eller vad det heter som man ska ha, har läst att compression barbs ska vara bra (vet inte exakt vad dom heter, är säkrare iaf och som gör att slangen inte åker av.)

Om jag köper det jag hade tänkt så blir det så att jag plockar bort HDD buren och sätter 240 radiatorn där framme. sen undrar jag också om det finns tillräckligt smala radiatorer som man kan sätta på toppen av chassit? det får ju plats med fläkt osv men inte mycket mer innan det tar i på moderkortet.
ska man kanske sätta en 120mm radiator på "baksidan" för att få extra kylning? (sidan där IO plåten sitter)

Jag vill ha som sagt lite råd om hur jag ska gå väga med allt, jag har kollat massa Youtube klipp om hur man monterar vattenkylning osv.

Kan även tillägga att jag vill ha rött "vatten" så det matchar resten av min dator. Har ni en bättre variant av röd kylvätskan så kan ni gärna länka de
Mvh

Permalänk

Du kan ha en till radiator som du har i fronten om du följer denna kundvagnen

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3930714/2013-09-24

Visa signatur

ASUS B350 PRIME PLIS, AMD RYZEN 1600 (OC 3.8 GHz), ANTEC KÜHLER H2O 1220 (med 2 Noctua NF-F12), EVGA GTX 970 ACX 2.0 Superclocked, HYPERX 8GB DDR5, Fractal Design Define S, Seagate 1TB,
A-DATA SSD SX900-Series 128GB, Fractal Design Silent Series R2 140mm x3