vilket är bäst? radiatorn upp å ner på vänt eller inte? (corsair Hydro H80i)

Permalänk
Avstängd

vilket är bäst? radiatorn upp å ner på vänt eller inte? (corsair Hydro H80i)

Hej undrar med er som kör med corsair Hydro H80i om ni kör med radiatorn upp å ner på vänt eller kör ni med slangarna neråt för bästa kylning?
för ett tagsen så körde jag med slangarna uppåt på radiatorn. Vilket är bäst? om man nu ska köra den med slangarna uppåt på radiatorn hur bör man montera fläktarna då? jag menar för insug eller båda för utblås?
Mvh.

Permalänk
Medlem

Jag har extremt svårt att tro att det spelar någon roll huruvida du har slangarna. Generellt så vill man köra utblås bakåt om radiatorn får plats i pull konfig.

Permalänk
Medlem

vad jag har läst så skall man ha slangarna "nedåt", detta låter eventuella luftbubblor att "sätta" sig i övre delen av radiatorn och således inte följa med ut i slangarna o till CPUn. Huruvida det ger skillnad i temperaturen låter ja vara osagt...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Melodylekfull:

Jag har extremt svårt att tro att det spelar någon roll huruvida du har slangarna. Generellt så vill man köra utblås bakåt om radiatorn får plats i pull konfig.

okej så båda fläktarna ska fläkta utåt alltså? både den inre fläkten och den yttersta fläkten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

okej så båda fläktarna ska fläkta utåt alltså? både den inre fläkten och den yttersta fläkten?

Ja.