Lämna tillbaka vara webhallen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2012

Lämna tillbaka vara webhallen

Hej! Undrar kort o gott om jag dagen efter jag köpt sennheiser momentum kan lämna tillbaka dom och få pengar tillbaka. Köpt i butik. Medföljande sladd vill inte fungera 100% med min iPhone och vill inte behöva krångla.

Webhallen är det köpt.

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av oouhdawg:

Hej! Undrar kort o gott om jag dagen efter jag köpt sennheiser momentum kan lämna tillbaka dom och få pengar tillbaka. Köpt i butik. Medföljande sladd vill inte fungera 100% med min iPhone och vill inte behöva krångla.

Webhallen är det köpt.

Webhallen har bara öppet köp på oöppnade varor (i butik), så nej. Vad är problemet med sladden? Ifall det är pga. hörlurar är det ju bara att reklamera.

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av screamin-daemon:

Webhallen har bara öppet köp på oöppnade varor (i butik), så nej. Vad är problemet med sladden? Ifall det är pga. hörlurar är det ju bara att reklamera.

Den kan inte tryckas in längst in i min Iphone (Medföljande sladd med mic) och glappar därför. Ska jag behöva reklamera en vara samma dag som den är köpt, du tror inte webhallen kan gå med på att lämna tillbaka den då?

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av oouhdawg:

Den kan inte tryckas in längst in i min Iphone (Medföljande sladd med mic) och glappar därför. Ska jag behöva reklamera en vara samma dag som den är köpt, du tror inte webhallen kan gå med på att lämna tillbaka den då?

Webhallen är oftast sjyssta så nog inte omöjligt. Jag utgick bara från deras köpvillkor. Det är inte så att den bara blir lite trög den sista biten? Har själv ett par hörlurar där det krävs lite extra kraft att få i sladden.

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2012

Webhallen är oftast sjyssta så nog inte omöjligt. Jag utgick bara från deras köpvillkor. Det är inte så att den bara blir lite trög den sista biten? Har själv ett par hörlurar där det krävs lite extra kraft att få i sladden.

Nja har försökt. Den andra sladden utan mic fungerar dock. Den med mic åker in och sen så glappar den och man får lirka runt och hålla på innan man får ut rätt ljud. Och då får man inte röra den. Ska kolla med dom och återkomma här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2012

Har du någon koll på ie60/ie80 ? 1200 kr vs 2490, är det jättestor skillnad? Kommer pluggas till telefonen. Ska eventuellt byta ut momentum mot ett par, och sedan få lite pengar tillgodo till annat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av oouhdawg:

Den kan inte tryckas in längst in i min Iphone (Medföljande sladd med mic) och glappar därför.

Det här kanske låter långsökt men har du kollat så att du inte har smuts i hörlursuttaget?
Jag hade samma problem när jag gick från hörlurar till headset. Troligen pga de mindre kontaktytorna eller längre pluggen.
Jag vispade runt lite med en nål i botten av hörlursuttaget och fick ut en oväntat stor dammboll som kompakterats över tid av att man pressat ner den med hörlurspluggen.

Just saying: gratis att testa. Själv var jag nära att försöka reklamera min telefon (iphone 5). För man såg verkligen inte att där var något i uttaget så det här med att rispa runt med nålen var bara en chansning.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av vinterkräksjukan:

Det här kanske låter långsökt men har du kollat så att du inte har smuts i hörlursuttaget?
Jag hade samma problem när jag gick från hörlurar till headset. Troligen pga de mindre kontaktytorna eller längre pluggen.
Jag vispade runt lite med en nål i botten av hörlursuttaget och fick ut en oväntat stor dammboll som kompakterats över tid av att man pressat ner den med hörlurspluggen.

Just saying: gratis att testa. Själv var jag nära att försöka reklamera min telefon (iphone 5). För man såg verkligen inte att där var något i uttaget så det här med att rispa runt med nålen var bara en chansning.

Skickades från m.sweclockers.com

Det löste sig efter att jag använt den andra sladden ett tillräckligt lång tag. Iphone 5 hämtades ut dagen innan så tror inte det var problemet, men tack för tipset