Äntligen hittat en dator - Duger den?

Permalänk

Äntligen hittat en dator - Duger den?

Hej!

Efter mycket letande har jag hittat den här laptopen som verkar ha hög prestanda : pris.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=774821#extra

Duger den till filmer och spel på låga settings såsom LoL, DoTA 2, MW3, BF3 och liknande?

Sidofråga: Vet ni ungefär hur länge 14% rabatten kommer vara aktuell? De får in över 100 exemplar av ovanstående dator cirka 15 augusti så man kan tänka sig att rabatten kvarstår, eller?

Tack!

Permalänk
Medlem

Det är väll bara och beställa den så får du 14% och produkten kommer så fort de får in den i lager

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Skrivet av Kardizz:

Det är väll bara och beställa den så får du 14% och produkten kommer så fort de får in den i lager

Jadå men innan jag beställer är det trevligt att veta om man får valuta för pengarna, dvs om den klarar av mina "krav"?

Permalänk
Medlem

Om du tycker att en 15.6" duger med fjuttiga 1366x768 så visst.
Själv har man ju en sådan skärm och det är på gränsen att inte duga för mig.
Men om du är ok med det så kör på. Borde klara alla spelen du nämnde,
dock är väl BF3 något du får dra ner inställningarna ganska rejält.

Permalänk
Medlem

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-740M.89900.0.h... om du vill veta hur bra laptopens gpu är, tänk på att det kan vara olika typer av minne samt bandbredd ofta så det är bäst om du hittar ett test på datorn i fråga fast för dina krav lär detta funka fint.

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | 5080FE | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | da v3 | cherry tkl

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Själv har man ju en sådan skärm och det är på gränsen att inte duga för mig.
Men om du är ok med det så kör på. Borde klara alla spelen du nämnde,
dock är väl BF3 något du får dra ner inställningarna ganska rejält.

Egentligen har jag aldrig haft en skärm med bra upplösning så jag vet inte hur det ser ut med högre upplösning. Antar att grafiken är bättre. Menmen, jag föredrar prestanda över grafik, därför är väl datorn jag hittat att föredra då prestandan verkar helt ok jämfört med priset? Jag har letat väldigt mycket, dock kanske jag missat något. Uppskattar om du kan länka bättre datorer om du inte håller med mig

Skrivet av femkantig:

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-740M.89900.0.h... om du vill veta hur bra laptopens gpu är, tänk på att det kan vara olika typer av minne samt bandbredd ofta så det är bäst om du hittar ett test på datorn i fråga fast för dina krav lär detta funka fint.

Tack!

Permalänk
Skrivet av Purjobonden:

Egentligen har jag aldrig haft en skärm med bra upplösning så jag vet inte hur det ser ut med högre upplösning. Antar att grafiken är bättre. Menmen, jag föredrar prestanda över grafik, därför är väl datorn jag hittat att föredra då prestandan verkar helt ok jämfört med priset? Jag har letat väldigt mycket, dock kanske jag missat något. Uppskattar om du kan länka bättre datorer om du inte håller med mig

Tack!

Grafiken blir väl inte direkt bättre, men allt blir skarpare som i sin tur leder till att det ändå ser bättre ut, men är du inte van vid högre upplösning, och inte kan/vill lägga mer på datorn är det väl bra, eftersom det kräver mindre att spela i lägre upplösning. Förutom skärmen är det en rätt duglig dator

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Grafiken blir väl inte direkt bättre, men allt blir skarpare som i sin tur leder till att det ändå ser bättre ut, men är du inte van vid högre upplösning, och inte kan/vill lägga mer på datorn är det väl bra, eftersom det kräver mindre att spela i lägre upplösning. Förutom skärmen är det en rätt duglig dator

Låter bra! Tackar och bockar för hjälpen
Men jag har en till fråga som jag gärna vill ha hjälp med:

Eftersom chassit är liksom "one piece", hur blir det med underhållningen av datorn? Hur gör jag efter ett år då jag ska blåsa ut all damm och sånt?

Tack!

Permalänk
Skrivet av Purjobonden:

Låter bra! Tackar och bockar för hjälpen
Men jag har en till fråga som jag gärna vill ha hjälp med:

Eftersom chassit är liksom "one piece", hur blir det med underhållningen av datorn? Hur gör jag efter ett år då jag ska blåsa ut all damm och sånt?

Tack!

För det mesta räcker det bra med att blåsa med tryckluft genom fläktens utblås, är ju där det mesta dammet tar sig in

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

För det mesta räcker det bra med att blåsa med tryckluft genom fläktens utblås, är ju där det mesta dammet tar sig in

Är det så att fläktarna på denna dator blåser utåt från datorn? Tänkte nämligen köpa en kylplatta (behövs det?). Tänk om fläktarna på kylplattan blåser åt motsatt håll i förhållande till datorns fläktar?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=579942

Permalänk
Skrivet av Purjobonden:

Är det så att fläktarna på denna dator blåser utåt från datorn? Tänkte nämligen köpa en kylplatta (behövs det?). Tänk om fläktarna på kylplattan blåser åt motsatt håll i förhållande till datorns fläktar?

Vet tyvärr inte mycket mer om den där datorn än vad som står på kompletts hemsida. Är väl inte värre än att du vänder på fläktarna som sitter på kylplattan om de skulle vara åt fel håll?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Vet tyvärr inte mycket mer om den där datorn än vad som står på kompletts hemsida. Är väl inte värre än att du vänder på fläktarna som sitter på kylplattan om de skulle vara åt fel håll?

Alright det får bli så. Men tror du att kylplattan är nödvändig? Funderar på att köpa den för att förlänga datorns livslängd (hoppas den håller under hela min 6 åriga utbildning utomlands) för att spelandet kommer säkert kräva mycket av datorns prestanda.

Permalänk
Skrivet av Purjobonden:

Alright det får bli så. Men tror du att kylplattan är nödvändig? Funderar på att köpa den för att förlänga datorns livslängd (hoppas den håller under hela min 6 åriga utbildning utomlands) för att spelandet kommer säkert kräva mycket av datorns prestanda.

Låga temperaturer är alltid bra om man vill ha hög livslängd, men att den håller i 6 år är inget jag skulle hålla tummarna för, framför allt inte när det gäller en laptop för spelande.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Låga temperaturer är alltid bra om man vill ha hög livslängd, men att den håller i 6 år är inget jag skulle hålla tummarna för, framför allt inte när det gäller en laptop för spelande.

Tack

Permalänk
Medlem

Låter som att du i princip prickat in den laptop som ger mest spelprestanda under 7000.

Permalänk
Medlem

Onödiga pengar om du tänkt spela på den. Tråkigt att lira med allt på low. Skulle å andra sidan aldrig få för mig att spela på en laptop överhuvudtaget.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Onödiga pengar om du tänkt spela på den. Tråkigt att lira med allt på low. Skulle å andra sidan aldrig få för mig att spela på en laptop överhuvudtaget.

Väldigt insiktsfullt och hjälpsam kommentar du klämt fram där

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av bsk!:

Låter som att du i princip prickat in den laptop som ger mest spelprestanda under 7000.

Häääärligt!

Skrivet av Chris_Kadaver:

Det har du helt rätt i. Men jag behöver en laptop för studier och då tänkte jag lägga ner lite extra så jag också kan spela på den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Lycka till att hitta en laptop i samma prisklass med bättre upplösning som inte heter Acer.

ont:
Ser bra ut. Köpte en liknande modell förra året för det priset, dock bara med GT 630, så den du länka ser helt ok ut till det priset.

Permalänk
Skrivet av exroz:

Lycka till att hitta en laptop i samma prisklass med bättre upplösning som inte heter Acer.

ont:
Ser bra ut. Köpte en liknande modell förra året för det priset, dock bara med GT 630, så den du länka ser helt ok ut till det priset.

Så jag kör på den här istället för en Acer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purjobonden:

Så jag kör på den här istället för en Acer?

Acer brukar ofta kunna erbjuda datorer med bra hårdvara för dess pris, men kvalitén är mindre bra. Dessutom kort garanti, men om du kan tänka dig att behöva byta ut din dator efter 1-2 år så är kanske Acer något att kika på ändå.