Hur mycket sleeves måste man köpa ?

Permalänk
Medlem

Hur mycket sleeves måste man köpa ?

Ska beställa sleeves för att sleeva om alla kablar till ett gammalt nätagg. men jag vet inte hur mycket man måste köpa för att det ska räcka till alla kablar. Skulle någon kunna lägga ihop en kundvagn lite snabbt åt mig skulle jag bli riktigt glad

Permalänk
Medlem

Man mäter.. Om man ska sleeva 10m kabel så köper man lite mer än 10m sleeve (beroende på hur duktig man anser sig att vara).
Om du inte ens är beredd att lägga ner arbetet på att mäta själv är nog sleeva inget du ska satsa på.

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoxOne:

Man mäter.. Om man ska sleeva 10m kabel så köper man lite mer än 10m sleeve (beroende på hur duktig man anser sig att vara).
Om du inte ens är beredd att lägga ner arbetet på att mäta själv är nog sleeva inget du ska satsa på.

inte jag som ska sleeva var en kompis som undra om jag kunde ta reda på det

Permalänk
Medlem

Om han mäter tex sin 24 pin, om den är nu 35cm så tar han bara 35 * 24 och räknar om det till meter och sedan lägger till någon extra meter, om en kabel går åt skogen.

Visa signatur

System
Intel i5 3570K @ 4.1 GHz| Asus P8Z77-V | Corsair 8GB DDR3 | Sapphire 7870 Crossfire | Kingston 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Ska du sleeva alla kablar individuellt, eller i en klump? Ska alla kablar sleevas? Hur långa är kablarna? Vad är det för nätagg?

Sleeva nätagg är inget för den otålige, och förarbete är A och O. Om man inte planerar tillräckligt slutar det många gånger med att agget antingen inte startar, kortsluter sig och ev. andra saker, eller går sönder i processen.

Men mellan tummen och pekfingret skulle jag räkna med att köpa 120-130% kabel mot hur mycket du behöver, förutsatt att du är noggrann. Rätt verktyg är också viktigt för att kunna extrahera och krympa de nya kablarna.

Fram med måttstocken nu, så kan vi hjälpa dig

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

bara att mäta, www.sleeva.se verkar ha bra priser

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW